بازدید از آکواریوم‌های معروف شهر استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بازدید از آکواریوم‌های معروف شهر استانبول

استانبول یکی از بهترین شهرهای آسیایی و اروپایی جهان است که از جاذبه‌های گردشگری هیچ چیز کم ندارد. شهری که هم جاذبه‌های تاریخی دارد و هم جاذبه‌های مدرن. شهری که به صورت فشرده با بهترین‌ها از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که برترین مرکزخریدهای منطقه را در انحصار خود دارد و در برخی روزهای سال جشنواره‌های تخفیف بزرگ برگزار می‌کند. شهری که انواع فستیوال‌های درجه یک در آن برپاست. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال یک روز متفاوت هستید همراه ما باشید تا سری به آکواریوم‌های معروف این شهر بزنیم. آکواریوم‌هایی که بازدید از آنها هم می‌تواند برای سفرهای خانوادگی جذاب باشد و هم برای سفرهای مجردی.

 


۱- آکواریوم استانبول


یک آکواریوم درجه یک و خاص که در تم پارک استانبول واقع شده است. جاییکه در آن ۱۷ هزار موجود دریایی در ۱۵۰۰ گونه‌ی مختلف زیست می‌کنند. جایی در دو طبقه که تفریحات و دیدنی‌های آبی و دریایی‌اش فقط محدود به آکواریومش نمی‌شود. با رفتن به این تم پارک می‌توانید به مرکز ماساژ و چندین استخر روباز و سربسته‌اش نیز مراجعه کنید. یکی از هیجان‌انگیزترین نکات بازدید از آکواریوم آن است که اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید لباس غواصی تن کنید و به داخل آکواریوم بروید تا به ماهی‌هایش غذا بدهید. برای رقم خوردن این اتفاق یک دل نترس لازم است و یک سر پرشور. اگر اهلش هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما حوالی ظهر به تم پارک استانبول و بازدید از آکواریومش بروید تا این اتفاق برایتان رقم بخورد. درهای این آکواریوم همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است تا برای آنها یک روز هیجان‌انگیز بسازد.

 

 مقاصد ناب گردشگری رایگان در استانبول

 

 

آکواریوم استانبول

 


نشانی: فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی، منطقه سنلیککوی

 


۲- آکواریوم تورکوآزو


یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین آکواریوم‌های اروپا همین آکواریوم است. آکواریومی که در آن نزدیک به ۱۵۰۰ موجود آبزی زندگی می‌کنند و راهرویش ۸۳ متر طول دارد. راهرویی که یک زاویه‌دید ۲۷۰ درجه برای تماشای آبزیان به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. آکواریومی که در مرکز خرید فروم استانبول واقع شده است و یک بخش عالی برای تفریح و سرگرمی کودکان دارد. بخشی که در آن کودکان می‌توانند مجودات آبی بکشند و رنگ‌ آمیزی کنند و بعد به وسیله‌ی نرم‌افزار نقاشی‌های آنها اسکن گرفته شود و بُعد پیدا کند. درهای این آکواریوم در تمامی روزهای هفته به غیر از آخر هفته‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است و در روزهای آخر هفته (شنبه و یک‌شنبه) یک ساعت به ساعات کاری آن اضافه می‌شود. ورود کودکان زیر سه سال به این آکواریوم رایگان است.

 

 فعالیت‌های ارزان و مفرحی که در زمان سفر به استانبول باید انجام دهید 

 

 

آکواریوم تورکوآزو

 


نشانی: بایرام پاشا، محله کوکاتب، فروم استانبول

 


۳- دلفیناریوم استانبول


پارک دلفین‌های استانبول یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین پارک دلفین‌ها در سراسر اروپاست. جاییکه با رفتن به آن می‌توانید شاهد هنرنمایی دلفین‌ها باشید و همچنین اگر علاقه‌مند شنا در کنار آنها هستید تنی به آب بزنید و با آنها در یک استخر شنا کنید. البته برای این کار باید خوب شنا بلد باشید. چرا که استخر دلفین‌های استانبول ۵ متر عمق دارد و شما اجازه ندارید وسیله‌ی کمکی شنا با خودتان به داخل استخر ببرید. دلفیناریوم استانبول یکی از مشهورترین مکان‌های توریستی این شهر برای سفرهای خانوادی به حساب می‌آید. درهای این پارک همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کند.

 

 گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس 

 

 

 دلفیناریوم استانبول

 


نشانی: ایوب، خیابان سیلاحتاراگا

 


۴- ویا سی تم پارک


این پارک در خارج از شهر استانبول واقع شده است و برای رفتن به آن باید زمانی در حدود یک ساعت صرف کنید. پارکی که جدای از سالن آکواریوم یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های اروپا را در خود دارد. شهری مملو از بازی‌های هیجان‌انگیز که ترن‌ هوایی‌اش پنجمین ترن هوایی سریع اروپا به حساب می‌آید. درهای این پارک و آکواریومش در تمامی روزهای هفته از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۱۲ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است تا یک روز خاطره‌انگیز برای آنها بسازد. رفتن به این پارک احتمالا یک نصف روز شما از سفر به استانبول را به خودش اختصاص می‌دهد اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد و این ارزش نه به خاطر ترن هوایی و نه به خاطر آکواریوم است، بلکه به خاطر همنشینی تمامی بازی‌ها و فضاهای شوربرانگیز است.

 

 

ویا سی تم پارک

 


نشانی: توزلا، خیابان بالیکچیلار ۲۰، کامی

۲۷ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران