سفری شگفت‌انگیز به دبی در بهار

جاذبه‌های گردشگری دبی
سفری شگفت‌انگیز به دبی در بهار

دبی، یک کلان شهر همیشه در حال تحول است که با هر بار سفر به آن غافل‌گیر خواهید شد. در سفر با تور دبی متوجه خواهید شد که نه تنها دولتمردان بلکه مردم امارات متحده عربی دوست دارند بهترین‌ها، مدرن‌ترین‌ها و منحصربه فردترین‌ها را در شهر و دیار خود داشته باشند؛ تفاوتی نمی‌کند که سخن از پرستاره‌ترین هتل دنیا به میان باشد، یا بلندترین برج جهان و یا منحصر به فردترین سالن اپرای دنیا. درست به همین دلیل است که این سرزمین زیبا، همیشه تازگی‌هایی برای عرضه به شما در آستین دارد.

اما چرا بازدید از دبی در ماه آوریل؟ در ماه آوریل، که تقریبا از نیمه فروردین ماه آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد، تعداد گردشگران نوروزی و همچنین گردشگرانی که زمستان را برای بازدید از این سرزمین انتخاب کرده‌اند، رو به کاهش خواهد بود. این یعنی قیمت بسیاری از خدمات گردشگری، هتل‌ها، مراکز تفریحی و رفاهی نیز کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که هنوز از آفتاب سوزان تابستان خبری نیست و شما می‌توانید در یک آب و هوای معتدل و جذاب آفتابی به گشت و گذار در نگین زیبای خاورمیانه بپردازید.

 

آب و هوای دبی در ماه آوریل

همان‌طور که گفتیم، در ماه آوریل هنوز از آفتاب سوزان تابستانی و گرمای طاقت فرسا خبری نیست با این حال نباید انتظار داشته باشید که یک آب و هوای مطبوع بهاری در انتظار شما باشد. در ماه آوریل، به طور معمول روند گرم شدن هوا آغاز شده است، درست مانند شهرها و سرزمین‌های دیگری که در حاشیه خلیج فارس گسترده شده‌اند. اما این گرما، آن‌قدر زیاد نیست که مانع خوشگذرانی‌های شما شود. به راحتی می‌توانید در این آب و هوا قدم بزنید، گردش کنید، آفتاب گرفته و آب تنی کنید و از سکوت نسبی شهر در بعدازظهرها لذت ببرید.

 

بهترین پارک‌های آبی دبی (قسمت اول)

دبی

مقاصد گردشگری برتر دبی برای بازدید در ماه آوریل

مقتدر سیر تابان، در ادامه این مطلب، لیستی از بهترین فعالیت‌ها و دیدنی‌های دبی که با شرایط آب و هوایی ماه آوریل هماهنگی دارند، به شما ارایه می‌کند تا بتوانید برای این سفر به یادماندنی خود، برنامه‌ریزی خوب و بی‌نقصی داشته باشید. 

1. موزه توهم دبی (Museum of Illusions)

بازدید از این موزه حسابی سرگرم‌تان خواهد کرد. نمایشگاه‌هایی که هر کدام با تم ویژه‌ای از توهم به سراغ‌تان می‌آیند. می‌توانید به  «اتاق وارونه» موزه بروید و حسابی عکاسی کنید. یا با کمی توهم و ترکیب بازی نور و فضا،  قدم زدن در Vortex را امتحان کنید. بهرحال اطمینان داشته باشید که در این موزه، تجربه‌های جدید و غافلگیرانه‌ای در انتظارتان هستند. پس اگر حتی کمی روحیه ماجراجویی دارید، حتما بازدید از موزه توهم دبی را در برنامه سفر خود جای دهید.

دبی 

2. باغ درخشان دبی ( Garden Glow)

باغ درخشان دبی، نه تنها یک فضای عاشقانه و منحصر به فرد برای زوج‌ها است بلکه یک فضای مطلوب خانوادگی و دوستانه نیز به حساب می‌آید. Garden Glow، با داشتن ۱۰ میلیون لامپ رنگارنگ برای‌تان خودنمایی خواهد کرد. باغ درخشان دبی، یکی از نورانی‌ترین فضاهایی است که در دل تاریکی ساخته شده‌ است. البته لامپ‌های این مجموعه دیدنی، اصول صرفه‌جویی در مصرف انرژی را رعایت کرده‌اند، پس نگرانی‌های زیست محیطی را به دل‌تان راه ندهید. هنگام بازدید از باغ درخشان دبی، می‌توانید از تونل‌های دیسکو پایین بروید، دایناسورهای انیماترونیک و پارک یخی را ببینید. آن هم در ماه آوریل که گرما کم کم در حال خودنمایی کردن است.

دبی

3. برج خلیفه (Burj Khalifa)

اگر قبلا به دبی سفر کرده باشید، بدون تردید این برج را دیده‌اید. یکی دیگر از «ترین‌های دبی» که هنوز هم به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود. برای بازدید از این برج باید سوار سریعترین آسانسور جهان شوید و تنها در طول چند ثانیه به بلندترین نقطه برج برسید. اگر به عکاسی علاقمند هستید، حتما با دست پر به این بازدید بروید، تا بتوانید تصاویری به یاد ماندنی از غروب آفتاب در دبی و خلیج فارس را ثبت و ضبط کنید.

 

بهترین تفریحات شبانه در دبی (بخش اول)

دبی 

4. باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)

باغ معجزه دبی، رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین گل آرایی جهان به خود اختصاص داده است. دبی، این رکورد را برای گل آرایی، هواپیمای A۳۸۰ که ۷۰ متر طول دارد و در این مجموعه مستقر شده، کسب کرده است. این باغ، در سال ۲۰۱۳ میلادی افتتاح شد. آوریل یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌توانید از این باغ دیدن کنید، چراکه حدود یک ماه پس از آن، یعنی با آغاز تابستان، درهای این باغ بسته خواهد شد تا پاییز که دوباره با حال و هوایی جدید میزبان شما باشد.

Dubai Miracle Garden

5. مارینا دبی (Dubai Marina)

دبی مارینا یک منطقه مسکونی لوکس است که ثروتمندان و افراد مشهور زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند. اگر از دیدن مناطق لوکس و لاکچری لذت می‌برید، می‌توانید یکی از بعدازظهرهای خود را به بازدید از این محله ساحلی اختصاص دهید. حتی می‌توانید نهار خود را در یکی از شیک‌ترین مجتمع‌های دبی مارینا در فضای باز و در سواحل شنی نوش جان کنید و بعد هم سری به بازار صنایع دستی بزنید. پیشنهاد دیگر، پیاده‌روی و تماشای غروب در بلوار کنار دریای مارینا است. علاوه بر این می‌توانید جت اسکی را هم به برنامه گردش خود اضافه کنید.

 

هتل‌های ارزان دبی به انتخاب کاربران تریپ‌ ادوایزر

Dubai Marina

6. آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی (Dubai Aquarium And Underwater Zoo)

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید در این سفر داشته باشید، بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی است. هنگام بازدید از این مجموعه گردشگری، با تماشای دنیای زیر آب و زندگی دریایی در اطراف خود احساس می‌کنید که در حال قدم زدن در یک حباب شفاف و غول پیکر هستید. تونل خیره کننده ۴۸ متری آکواریوم دبی، واقعا هوش از سرتان خواهد برد. برای ماجراجویی بیشتر، می‌توانید به سراغ غواصی در قفس کوسه‌ها بروید و یا به مجموعه واقعیت مجازی آکواریوم بروید و به تماشای جنگل‌های آفریقا بپردازید.

 

گردش در آکواریوم تالار گمشده‌ی دبی ؛ ماجراجویی در سرزمینی افسانه‌ای

Dubai Aquarium

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران