بازدید از بازار طلای دبی، یک سفر شگفت‌انگیز به دنیای جواهرات

جاذبه‌های گردشگری دبی
بازدید از بازار طلای دبی، یک سفر شگفت‌انگیز به دنیای جواهرات

تور دبی همیشه برای گردشگران ایرانی یکی از ده گزینه اولی است که برای سفر انتخاب می‌کنند؛ نزدیکی فرهنگی و موقعیت جغرافیایی این شهر گردشگری ویژگی‌هایی هستند که دبی را به یک مقصد مطلوب برای ایرانی‌ها تبدیل کرده است. اما از سوی دیگر اگر بخواهید سفری لوکس با تور دبی داشته باشید، باید خودتان را برای هزینه‌های سرسام‌آور آماده کنید.

اگر می‌خواهید هم خوشگذرانی کرده باشید و هم در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید، می‌توانید با بازدید از بازارهای خاص دبی بازدید کنید، بدون آنکه هزینه‌ای برای بازدید خود پرداخته باشید و البته قید خرید را هم زده باشید. یکی از باشکوه‌ترین گزینه‌ها برای بازدید در دبی، بازار طلای این شهر است.

 

 

بازار طلای دبی

 

 

البته شاید در طول سفرتان به این شهر، در گوشه و کنار آن فروشگاه‌های طلافروشی‌های کوچک و بزرگی را دیده باشید که توجه شما را به خود جلب کرده‌اند. اما بازار طلافروشی دبی، شهر طلایی دیگری است که نباید شانس بازدید از آن را از دست بدهید.

 

 

از طلای خلیجی تا طلاهای با ظرافت ایتالیایی

با ورود به بازار طلای دبی، خود را در یک شهر شگفت‌انگیز خواهید دید که تعداد غیر قابل شمارشی از فروشگاه‌های طلا و جواهرات را در خود جای داده است. در ویترین فروشگاه‌ها طلاهای خلیجی را خواهید دید که کاربرد زیادی در ایران ندارند اما دیدن‌شان خالی از لطف نیست. نیم‌تنه‌های طلا، تاج طلا، کلاه طلا، کمربند طلا و ... .

 

۸ بازار روزانه‌ی دبی که شما را وارد زندگی روزمره‌ی مردمان این شهر می‌کند

 

 

بازار طلای دبی

 

 

علاوه بر این، طلاهای مدرن اروپایی و به ویژه طلاهای ایتالیایی را خواهید دید که از پشت ویترین برای شما دلبری می‌کنند. طلاهایی با ظرافت توصیف نشدنی که با استفاده از سنگ‌های تزئینی و جواهرات ارزشمند، زیبایی‌شان دو چندان شده است.

بخش دیگری از این بازار درست شبیه بازار طلای ایران در بازار بزرگ تهران است و بسیاری از جواهرات عرضه شده در آن، به سلیقه ایرانی‌ها نزدیک است. البته علاوه بر طلا، در این بازار می‌توانید روی خرید نقره و فلزهای ارزشمند دیگر هم حساب باز کنید.

 

 

 چانه زنی کنید و تخفیف بگیرید

اگر طلایی را برای خریدن انتخاب کرده اید اما روی قیمت آن تردید دارید، از ویژگی ایرانی‌تان یعنی قدرت چانه زدن کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید، قیمت طلا بر اساس نرخ مصوب شده همراه با کارمزد ساخت تعیین می‌شود.

وزن طلا ثابت است اما برای کارمزد آن جای چانه زنی فراوانی دارید. گاهی این چانه‌زنی به شما کمک می‌کند تا کالای مورد نظرتان را تا حدود ۲۵ درصد ارزان‌تر از قیمت  ارایه شده در ویترین فروشگاه خریداری کنید.

 

بهترین تخفیف را در فستیوال خرید بازارهای روباز دبی تجربه کنید

 

 

بازار طلای دبی

 

 

ساعت کاری

شنبه تا پنج شنبه: از ساعت ده صبح تا ده شب

روزهای جمعه: از ساعت چهار بعدازظهر تا ده شب

 

از بازارهای سنتی دبی ارزان‌تر خرید کنید

 

 

بازار طلای دبی

 

 

البته به خاطر داشته باشید که درست شبیه به شهرهای جنوبی ایران، تعداد زیادی از این فروشگاه‌های سنتی یک استراحت کوتاه میان روز دارند و برای همین هم بهتر است زمان بازدیدتان را بین ساعت یک ظهر تا چهار بعداز ظهر تنظیم نکنید.

 

 

دسترسی به بازار

بازار طلای دبی در منطقه دیرا قرار گرفته است. به همین دلیل فاصله چندانی با ایستگاه متروی الراس ندارد و برای رفت و آمد به آن می‌توانید از این ایستگاه استفاده کنید.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران