سفری کوتاه به زیر دریا در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
سفری کوتاه به زیر دریا در دبی

امارات کشوری است که در آب های خلیج فارس واقع شده است و هر گاه با تور دبی به این شهر ساحلی و پر جنب و جوش بروید، امکان این را خواهید داشت که از انواع تفریحات آبی، عجایب زیر آب و زیبایی‌های روی آب بهره ببرید. دبی به علت قرار گرفتن در کنار آب‌های خلیج فارس همیشه زیبا، توریستی بودن و تنوع امکاناتی که در آن ایجاد شده، بهترین مکان برای کسب تجربه‌های جدید برای یک گردشگر است.


در این آب‌ها موجودات متنوع و جانداران دریایی زیادی وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی را برای دیده شدن به خود جذب می‌کند. دیدن حیوانات یکی از علاقه‌مندی‌های عده زیادی در سنین مختلف است که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند. حال دبی به علت قرار گرفتن در نزدیکی خلیج فارس این تنوع جانوری را در خود دارد و امکانات مناسبی برای گردشگران فراهم کرده است.


آکواریوم دبی


یکی از پر گردشگرترین جاذبه‌های دبی، آکواریومی است که در بزرگترین مرکز خرید جهان قرار گرفته است که حدود ۱۴۰ نوع از جانوران دریایی در آن زندگی می‌کنند و می‌توانید انواع ماهی‌ها و کوسه‌ها را از پشت شیشه تماشا کنید. اگر با خانواده به این شهر شلوغ سفر کرده‌اید، دیدن آکواریوم برای شما و کودکانتان از جذابیت زیادی برخوردار خواهد بود.

 

زیبایی‌های دبی را از روی آب تماشا کنید

 

آکواریوم دبی

 


جالب است بدانید در این آکواریوم می‌توانید در کلاس‌های دو روزه برای غواصی نیز شرکت کرده و مدرک غواصی PADI خود را دریافت کنند. همچنین اگر به دنیای زیر آب علاقه‌مندید می‌توانید سوار قایق‌های کف شیشه‌ای شده و دنیای زیبای آبی را تماشا کنید. البته قدم زدن در تونل‌های آبی که برای تماشای محیط اعجاب‌انگیز دریایی مهیا شده است نیز می‌تواند برایتان سرگرم کننده باشد.
حواستان باشد وقتی در حال گشت و گذار در آکواریوم هستنید از دیدن پیرانیا، کوسه‌ها، پنگوئن ها، سمورهای دریایی و تمساح ها غافل نشوید.

 

 

آکواریوم دبی

 


آدرس: The Dubai Aquarium & Underwater Zoo, The Dubai Mall, Downtown Dubai

 

 

آکواریوم تالار گمشده و تالاب سفیر


آکواریوم تالار گمشده و تالاب سفیر در هتل آتلانتیس قرار دارد و جذابیت‌های دنیای زیر آب را برای شما نمایان می‌کند. شهرت آن به عنوان بزرگ ترین آکواریوم فضای باز خاورمیانه است. تالاب سفیر ۶۵ هزار موجود زنده را در خود جای داده است که البته امکان شنا کردن یا غواصی در کنار آنان را نیز برای شما فراهم کرده است. اگر دوست ندارید شنا کنید، با استفاده از Aquatrek یا کلاه مخصوصی که به شما امکان می دهد زیر آب تنفس کنید، در آبهای ۳ متری قدم بزنید. این امکان برای همه افراد بالای ۶ سال وجود دارد. اگر از دنیای زیر آب لذت می‌برید، Predator Dive را نیز حتما امتحان کنید. غذا دادن به ماهی‌ها و دیدن کوسه و سفره ماهی از نزدیک تجربه جالبی برای شما در سفرتان به دبی خواهید بود.

 

راهنمای گردشگری خنک و ماجراجویی در جهان زیر آب‌های دبی

 

آکواریوم تالار گمشده

 


آکواریوم تالار گمشده نیز از ویرانه‌های باستانی آتلانتیس مدل سازی شده است. با شرکت در تور این آکواریوم می‌توانید ببینید موجودات در آکواریوم چگونه زندگی می‌کنند، حیات وحش در زیر آب به چه صورت است و تجربه ماندگاری برای کودکان خود به یادگار ببرید.


آدرس: Lost Chambers Aquarium and Ambassador Lagoon, Atlantis The Palm, The Palm Jumeirah

 

 

غواصی


برای اسکوبا دایوینگ یا همان غواصی لازم است از تجهیزات لازم زیر آب استفاده کنید. لباس مخصوص و مخزن اکسیژن با خود می‌برید تا برای تنفس به سطح آب نیایید. اگر دوست دارید به یک ماجراجویی زیرآبی بروید و دریای عمیق و موجودات داخل آن را کشف کنید، دبی بهترین شهر برای کسب این تجربه به یاد ماندنی است. بهترین مکان‌ها برای غواصی در دبی، ساحل جمیرا، شارم راک و مارتینی راک است.

 

هیجان تفریح‌های آبی در پارک آبی آکواونچر دبی

 

 غواصی

 

 

خوابیدن و غذا خوردن در کنار ماهی‌ها


شما می‌توانید در هتل آتلانتیس د پالم دبی اتاق رزرو کنید و شب را کف اقیانوس بخوابید. اطراف شما پر از ماهی‌های رنگارنگی که در آب شنا می‌کنند خواهد بود و شما به جای تماشای ستاره‌ها خواهید توانست با نگاه کردن به ماهی‌های زیبا که در پشت شیشه و داخل اعماق دریا در حال شنا هستند به خواب بروید. همچنین این هتل لوکس ۵ ستاره، غذاهای بسیار خلاقانه عربی، بین المللی و ژاپنی را در رستوران‌های خود سرو می کند.

 

۵ رستوران ساحلی در دبی با چشم‌اندازی خاص و خیره کننده

 

آکواریوم دبی

 


آدرس: Atlantis The Palm, The Palm Jumeirah, Dubai, UAE

 


برای خوردن یک غذای با کیفیت می‌توانید به رستوران Al Mahara ، یکی از گران‌ترین رستوران‌های دریایی دبی بروید. این رستوران در داخل برج العرب قرار گرفته و اطراف آن را یک آکواریوم شیشه‌ای احاطه کرده است.


آدرس: Al Mahara, Burj Al Arab, Jumeirah Beach Road, Umm Suqeim

 

۱۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران