برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

جاذبه‌های گردشگری دبی
برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

تور دبی پر از انواع تفریحات و جاذبه‌های گردشگری گوناگون و جذاب است. در این میان یکی از جدید‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها برج هلال ماه دبی است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کند. این بنای زیبا با سبک معماری متفاوتی که دارد، تمامی بینندگان را غرق در داستان‌های افسانه‌‌ای می‌کند. شاید هم آرزوی نشستن بر روی لبه ماه را برای شما واقعی سازد. با ما همراه باشید تا با این بنای خاص بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی برج هلال ماه در دبی

برج هلال ماه به دلیل ساختار خاص و متفاوتی که دارد امروزه به یکی از زیبا‌ترین بناهای جهان و متفاوت‌ترین ساختمان‌های دبی تبدیل شده است. شما نمی‌توانید نظیر این شاهکار معماری را در نقطه دیگری از کرده زمین پیدا کنید. دبی بار دیگر با ساخت این برج توانسته است توانایی‌های خود را به رخ کشورهای دیگر بکشد و همگان را مجذوب خود کند. این بنا به شکل هلال ماه عظیم الجثه‌ای ساخته شده است. گویی که هلال ماه از آسمان بر روی زمین افتاده است.

هدف ساخت برج هلال ماه در دبی

دبی در طول چندین سال گذشته توانسته است با استفاده از معماری‌های مدرن و متفاوت آسمان‌ خراش‌ها و برج‌های زیادی را بنا کند. تمامی این برج‌ها تاثیر بسیار زیادی در تبدیل کردن دبی به یک مقصد گردشگری لاکچری و متفاوت در بین گردشگران خارجی داشته است و به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی دبی تبدیل شده است. این بار دبی موفق شده است تا این قدرت معماری خود را با ساخت برج هلال ماه به نمایش عموم بگذارد. گفته می‌شود اصلی‌ترین هدف در طراحی و اجرای این پروژه عظیم تحکیم ارتباط آن با دنیای جهان اسلامی و همچنین به نمایش گذاشتن قدرت اقتصادی و معماری خود بوده است. ناگفته نماند که کم و بیش دبی با اتمام این پروژه توانست نام خود را در بین بیشتر توریست‌ها و کشورها بر سر زبان‌ها بیاورد. چرا که گفته می‌شود این برج اولین برج دایره‌ای شکل در کل جهان محسوب می‌شود.

 

جاذبه‌های گردشگری رایگان دبی

امکانات موجود در برج هلال ماه در دبی

علاوه بر زیبایی و سبک معماری فوق‌العاده‌ای که در ساخت این برج وجود دارد، امکانات زیادی نیز در آن تدارک دیده شده است. از جمله این امکانات می‌توان به خانه‌های مسکونی لاکچری و شیک آن، کتابخانه‌ای برای علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی، چندین رستوران شیک با منوهای غذایی متنوع، کافه‌های لوکس با محیطی دنج و آرامش بخش، چندین اتاق کنفرانس و ... اشاره کرد. ساخت برج هلال ماه حدود پنج سال زمان برده است. بالاخره در انتهای پنج سال با موفقیت توانسته تمامی بینندگان را مجذوب قدرت معماری و اقتصادی خود کند.

مشخصات برج هلال ماه دبی

برج هلال ماه دبی با عظمت و شکوه خاصی که دارد از ۳۳ طبقه شامل واحدهای مسکونی و رستوران‌های بسیاری تشکیل شده است. بنابراین مساحت چند صد هکتار را به خود اختصاص داده است. گفته می‌شود حدود پنجاه هزار نفر از افراد منطقه برج و ۴۸۰۰۰ نفر کارگر برای شروع و اتمام این پروژه آستین‌های خود را بالا زده‌اند. طبق رتبه‌بندی‌های انجام شده جهانی برج هلال ماه دبی توانسته است جز ۱۰۰ برج برتر دنیا قرار بگیرد. جایگاه آن در این رتبه‌بندی ۸۶ است. با توجه به تمامی این تفسیرها و توصیف‌ها می‌توان متوجه شد که چرا این برج در بین توریست‌ها و گردشگران شهرت زیادی دارد. حتما شما هم در طول سفر خود از این برخ منحصر به فرد دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا دوربین عکاسی خود را در این بازدید به همراه خود داشته باشید. چرا که می‌توانید با کمی خلاقیت عکس‌های بسیار جالب و خاصی را از سفر به دبی برای خود ثبت کنید و آن‌ها را در دنیای مجازی با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید.

 

برترین رستوران‌های ارزان و مقرون به صرفه در دبی

مسیر دسترسی به برج هلال ماه در دبی

برج هلال ماه در دبی در سمت شمال شرقی مرکز تجارت جهانی و در محوطه زمینی بیابانی ساخته شده است. این محوطه پارک Za’abeel نام دارد و مساحتی در حدود ۲۲۰ هکتار را اشغال کرده است. در سایه این برج خارق‌العاده پیشرفت چشمگیری در محوطه اطراف آن در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌شود. همچنین طراحان این پروژه برنامه‌ریزی‌هایی در مورد مناطق اطراف این برج دارند. به این صورت که قرار است چندین هتل، مجتمع‌های اداری و فضای سبز بیشتر در آن ایجاد شود. اگر سفری با تور دبی داشتید هرگز بدون بازدید از این برج بی‌همتا از سفر خود بازنگردید.

 

سفری کوتاه به زیر دریا در دبی

۲۳ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران