بهترین آکواریوم‌ های دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین آکواریوم‌ های دبی

بسیاری از رکوردهای جهانی در زمینه شهر سازی در اختیار دبی قرار دارد. بلندترین برج جهان، لوکس‌ترین هتل جهان، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان و البته بزرگ‌ترین آکواریوم جهان که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دبی به حساب می‌آید. در نوشته امروز ما قصد داریم، در کنار معرفی بهترین آکواریوم دبی، نگاهی به دیگر آکواریوم‌های این شهر نیز بندازیم.

 

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های توریستی که حتما در تور دبی باید به سراغش بروید، بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی (Dubai Aquarium & Underwater Zoo) است که در مرکز خرید دبی مال واقع شده و نه تنها بزرگ‌ترین آکواریوم جهان به حساب می‌آید، از نظر تنوع ماهی‌ها و آبزیانی که در خود دارد و همچنین امکاناتی که در آن‌جا فراهم شده، بهترین در جهان است. این مکان، در مجموع بیش از ۳۳ هزار آبزی مختلف از جمله چندین نوع کوسه، ماهی‌های رنگارنگ و حتی لاکپشت‌های دریایی را در خود داشته و چیزی نزدیک به ۱۰ میلیون لیتر گنجایش دارد.

عکس: oddviser.com

 

یکی از بخش‌های جالب توجه آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی، تونل ۴۸ متری این مجموعه است که به صورت کاملا شیشه‌ای طراحی شده و در یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های آکواریوم قرار دارد تا بتوانید در آن‌جا، از انواع ماهی‌ها و کوسه‌ها دیدن کنید. وجود عروس‌های دریایی گوناگون، گونه‌های خاص آبی و همچنین فضاهای مختلف برای تماشای این ماهی‌ها، باعث شده تا بدون شک این مکان را بهترین آکواریوم دبی و جهان بدانیم. البته تمامی ماهی‌ها در این محل، در یک آکواریوم نگهداری نمی‌شوند و بخش‌های مختلف دارای شرایط آبی متفاوتی هستند که دریاها و مناطق آبی متفاوت در جهان را شبیه سازی می‌کنند تا ماهیان مختلف از سراسر جهان، امکان زندگی در آن‌جا را داشته باشند.

شما می‌توانید بخشی از آکواریوم دبی را در محیط عمومی دبی مال ببینید که شامل یک آکواریوم بسیار بزرگ در وسط این مرکز خرید می‌شود. با این حال برای بازدید از جاهای مختلف و البته تونل آبی معروف آکواریوم دبی، حتما باید بلیط ورودی خریداری نمایید. بلیط پایه ورودی ۱۹۹ درهم است که در روزهای آخر هفته به ۲۰۹ درهم افزایش پیدا می‌کند. همچنین چیزهایی مثل غذا دادن به ماهی‌ها هست که قیمت بلیط را افزایش می‌دهد. همچنین اگر به صورت دسته جمعی به آن‌جا می‌روید، می‌توانید از بلیط‌های گروهی و خانوادگی خرید کنید که شامل تخفیف قابل توجهی می‌شود.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب (آخرین فرصت ورود به آکواریوم ساعت ۱۰:۱۵ شب است)
  • آدرس: Dubai Mall, Downtown Dubai

عکس: sabsanholidays.com

 

آکواریوم لاست چمبرز

با این که آکواریوم دبی ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد، اما آکواریوم لاست چمبرز (The Lost Chambers Aquarium) نیز دارای فضای منحصر به فرد و فوق‌العاده‌ای است که می‌توان آن را جزو لیست بهترین آکواریوم دبی به حساب آورد. فضای داخلی این آکواریوم و حتی درون آکواریوم‌ها دارای دکور زیبا و منحصر به فردی بوده که در واقع تم اصلی این مکان که "آتلانتیس" است را شکل می‌دهد.

عکس: myferias.com

 

درون آکواریوم‌های لاست چمبرز بیش از ۶۵ هزار آبزی مختلف زندگی می‌کنند و در کل، ۲۰ بخش مختلف برای آن‌جا در نظر گرفته شده که هر کدام ماهی‌ها و فضایی متفاوت را به تصویر می‌کشند. جدا از ماهی‌های رنگارنگ و کوسه‌های مختلف، در این آکواریوم چندین نوع ماهی گوشت خوار، مار ماهی، خرچنگ، اسب اسب دریایی و لاکپشت نیز زندگی می‌کنند. همچنین اگر اهل ماجراجویی و خوشگذرانی باشید، می‌توانید با پرداخت مبلغی نسبتا زیاد، وارد آکواریوم شده و در آن‌جا به غواصی بپردازید. همچنین نمایش‌های مختلفی نیز در طول روز در آکواریوم انجام می‌شود که هززینه‌ی تماشای آن‌ها، جدا از بلیط ورودی است.

 این آکواریوم بسیار زیبا و مفرح در ریزورت آنتالنتیس پالم واقع شده و در زمان بازدید از آن‌جا، فرصت گشت و گذار در جزیره نخل را هم خواهید داشت. بلیط پایه ورودی به این مجموعه نیز 120 درهم در نظر گرفته شده اما در آن‌جا نیز پکیج‌های مختلفی وجود دارد که با تهیه آن‌ها می‌توانید از نمایش‌ها دیدن کرده، به ماهی‌ها غذا بدهید و از تخفیف‌های گروهی بهره ببرید.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: 44J9+V7P Atlantis, The Palm - The Palm Jumeirah

 

آکواریوم ملی ابوظبی

گزینه‌ی آخر ما در میان آکواریوم‌های دبی، در خود دبی نیست و باید برای دیدنش، کمی از شهر دور شده و به ابوظبی بروید. این مجموعه هم در فضایی بسیار بزرگ، ۱۰ شرایط آب مختلفی را به وجود آورده تا بتواند، آبزیانی از سراسر جهان را در خود نگه دارد. همچنین یک سری برنامه‌های نجات آبزیان آسیب دیده در دریا نیز در آکواریوم ملی ابوظبی (National Aquarium Abu Dhabi) انجام می‌شود و برنامه‌های تحقیقاتی نیز جزو خدمات آن‌جا به حساب می‌آید.

طراحی داخلی این آکواریوم هنرمندانه و زیباست و اگر چه آن را نمی‌توان بهترین آکواریوم دبی به حساب آورد اما بدون شک از بهترین‌ها در منطقه به حساب می‌آید. در حال حاضر بیش از۴۶ هزار آبزی مختلف از ۳۰۰ گونه منحصر به فرد در آن‌ا نگهداری می‌شوند و آکواریوم‌ها نیز بعضا به با دکورهای بزرگ همچون کشتی شکسته یا جنگل زیر آب ساخته شده‌اند. در واقع، هر چقدر که دیدن ماهی‌های این آکواریوم جذاب است، از نظر بصری نیز آکواریوم ملی ابوظبی چشم نواز بوده و خاطره‌ای ماندگار از تور دبی را برای شما خواهد ساخت.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Al Qana - Rabdan - Abu Dhabi

عکس: thenationalnews.com

 

گزینه‌های متفاوت در میان آکواریوم های دبی

فارغ از این که کدام آکواریوم بهترین آکواریوم دبی به حساب می‌آید، گزینه‌های متفاوت‌تری هم در این شهر هستند که می‌توانید به سراغشان بروید و از آکواریوم‌هایشان استفاده کنید. از میان مراکز مختلف در شهر، این دو گزینه، جاهایی بودند که حتما باید در این نوشته از آن‌ها یاد می‌کردیم:

رستورانRistorante L' Olivo

این رستوران با نام کامل Ristorante L' Olivo at Al Mahar یکی از لاکچری‌ترین رستوران‌های دبی به حساب می‌آید. اما چیزی که باعث شده ما آن را در لیست امروزمان بگنجانیم، غذاهای معرکه دریایی و فضای مجلل و جذابش نیست بلکه نمای داخلی رستوران است که بخشی از آن به آکواریومی بزرگ مشرف بوده در هنگام صرف غذا، می‌توانید نمای داخل آکواریوم و ماهی‌هایی که در آن‌جا شنا می‌کنند را مشاهده کنید. شاید در مقیاس با بهترین آکواریوم دبی، این آکواریوم چیز زیادی برای عرضه نداشته باشد، اما تجربه صرف غذا در چنین فضایی، مسلما چیزی نیست که هر جایی بتوانید آن را به دست بیاورید.

در مجموع، رستوران Ristorante L' Olivo at Al Mahar‌ از جمله بهترین‌ها در دبی بوده و انتخابی عالی و البته گران قیمت برای صرف شام یا یک قراره دو نفره به حساب می‌آید.

آدرس: Burj Al Arab

عکس: reducethenoise.com

 

گرین پلنت

یکی دیگر از جاهای متفاوتی که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در تور دبی به دیدنش بروید، سیاره سبز یا همان گرین پلنت (Green Planet) است که چند سالی از ساختش می‌گذرد و به سرعت به جایی محبوب در میان توریست‌ها بدل شده. این مجموعه در محیطی کاملا سرپوشیده، یک شبیه سازی از جنگلی بارانی در مقیاس کوچک در خود دارد به این ترتیب که در طبقه‌ی پاینیی آن شامل یک آکواریوم، کمی بالاتر خزندگان و سپس محیط جنگلی با درختی بزرگ دارد و همه‌ی این جانوران در یک اکوسیستم کامل، کنار هم زندگی می‌کنند.

اگر چه در مقایسه با بهترین آکواریوم دبی، این مکان دارای آکواریوم کوچکی است، اما تماشای همزیستی این حیوانات و البته جاذبه‌های کلی گرین پلنت، باعث می‌شود تا آن‌جا را حتما به عنوان یک جای دیدنی معرکه به شما معرفی نماییم.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: City Walk - Al Wasl

عکس: bayut.com

۱۷ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران