پارک ملی ساحلی المپیوس در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
پارک ملی ساحلی المپیوس در آنتالیا

سالانه میلیون‌ها گردشگر به دیدن آنتالیا می‌آیند. بسیاری از آن‌ها تنها برای بودن در سواحل این شهر و خوشگذرانی در تفریح‌گاه‌های آن‌، به این بخش از ترکیه می‌آیند، اما آنتالیا چیزهای بسیار بیشتری برای عرضه دارد. شهری با نقاط تاریخی فراوان و دیدنی‌های طبیعی معرکه‌ای که می‌توانند سفری فوق‌العاده با تور آنتالیا را برایتان رقم بزنند.

از جمله این نقاط بسیار عالی که در کنار زیبایی طبیعت، جایی برای تماشای نقاط تاریخی بسیار مهم نیز به شمار می‌رود، پارک ملی ساحلی المپیوس یا بیداغلاری است. یک مکان فوق‌العاده زیبا در نزدیکی آنتالیا که پیشنهاد می‌کنیم، حتما به دیدنش بروید.

 

پارک ملی ساحلی المپیوس (بیداغلاری)

 این بخش ساحلی با کوهستان‌های زیبایش در غرب آنتالیا واقع شده و شما به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. کوهستان‌های پوشیده از درختان زیبای اطراف این خلیج دیدنی، فرم‌های مختلفی دارند که به واسطه شکل‌گیری متفاوتشان به این صورت هستند. این مکان در سال ۱۹۷۲ از طرف دولت مرکزی به عنوان پارک ملی و مکانی محافظت شده در نظر گرفته شد تا هم زیبایی‌های آن‌جا و هم پوشش گیاهی و تنوع جانوری آن حفظ شود و جمعیت گردشگر بیشتری را نیز به سمت خود جذب نماید. مساحت این پارک ملی ۳۴۴۲۵ هکتار است و درون مرزهای آن نیز ساخت و سازی صورت نگرفته است و همه‌ی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، از ساریسو که بخشی از آنتالیا به حساب می‌آید، ساخته شده‌اند.

 

بهترین کافه‌های آنتالیا برای نوشیدن یک فنجان قهوه ترک

 

جدای از این زیبایی‌های طبیعی، دو شهر تاریخی المپیوس و فاسلیس در این پارک ملی واقع شده‌اند. اگر چه تنها با دو شهر تاریخی در این منطقه مواجه هستید، اما این دو شهر از جمله قدیمی‌ترین شهرهای باستانی در ترکیه هستند که تاریخ یکی از آن‌ها به قرن ۷ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. دیدن ویرانه‌های تاریخی این شهرهای ساحلی، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما به بیداغلاری خواهد بود. فراموش نکنید که کوهستان المپیوس که حالا شامل ۱۰ کوه مختلف می‌شود، در داستان‌های اساطیری منزلگاه ۱۰ خدای باستانی به شمار می‌رفته است. 

 

آتشی که هرگز خاموش نمی‌شود

 گاز طبیعی در بخشی از این پارک ملی از میان سنگ‌های آهکی کوهستان به بیرون آمده و آتشی را شکل می‌دهد که هیچگاه خاموش نمی‌شود. این آتش برای قرن‌هاست که به همین شکل در حال سوختن است و در بسیاری از داستان‌های اساطیری که در وصف این منطقه گفته شده، جایگاهی ویژه دارد.

 

 

پوشش گیاهی و تنوع جانوری

بخش زیادی از پوشش گیاهی این منطقه را درختان کاج شکل داده‌اند. البته مدل‌های مختلفی از درختان کاج در این منطقه واقع شده که در کنار درختان متنوع از گونه‌های متفاوت در لابه‌لایشان و گیاهان متنوعی که بر روی زمین می‌رویند، جلوه‌ای زیبا به المپیوس داده است. ۷۲ گونه‌ از ۴۶۵ گونه‌ی پرندگان بومی ترکیه، در این منطقه زندگی می‌کنند که در کنار چندین و چند نوع از پستاندار و خزندگان، یک ترکیب ویژه را برای این پارک ملی پدید آورده‌اند. تنوعی که یکی دیگر از دلایل آمدن گردشگران به منطقه ساحلی بیداغلاری محسوب می‌شود.

 

۶ جاذبه دیدنی کهن در سفر با تور آنتالیا

 

شهرهای باستانی

 المپیوس شهر باستانی پراهمیتی به شمار می‌آید که آن را می‌توانید در دره‌ای زیبا در سواحل غربی این منطقه پیدا کنید. مکانی که حدود ۷۰ کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد و دسترسی به آن در یک گردش نیم روزه میسر خواهد بود. این شهر از جمله شهرهای مهم در گذشته به شمار می‌آمد و هنوز هم در میان ویرانه‌های آن‌جا می‌توان جلال و زیبایی‌ گذشته‌اش را مشاهده کرد. البته در کنار بازدید از نقاط طبیعی مختلف المپیوس، امکان کوهپیمایی، دوچرخه‌سواری در بخش‌های مختلف منطقه، قایق سواری در رودخانه و حتی تفریح‌های متنوع‌تری همچون اسکی روی آب را نیز در خط ساحل آن تجربه نمایید.

 

 

موزه آنتالیا

 یکی از نکات جالب در مورد موزه‌ی آنتالیا، آثار متنوع و مختلفی است که از منطقه‌ی المپیوس در آن به نمایش درآمده. آثار مهم کشف شده که درون موزه به نمایش در می‌آید، شما را هر چه بیشتر با المپیوس و تاریخش آشنا خواهد کرد. پس اگر به دیدن بیداغلاری رفتید، حتما سری به موزه آنتالیا نیز بزنید تا با گذشته‌ی باشکوه این منطقه، آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

 

در آخر

 بازدید از پارک ملی ساحلی المپیوس، گردش نیم‌روزه‌ی بسیار عالی از آنتالیا خواهد بود. جایی که هم از نظر طبیعی و تاریخی نقاط دیدنی بسیاری دارد و هم سواحل خوبی داشته که می‌توانید خارج از شلوغی‌های سواحل آنتالیا، در آن‌ها به شنا و تفریحات آبی بپردازید.

 

۱۹ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران