گردشی خانوادگی در باغ‌وحش باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
گردشی خانوادگی در باغ‌وحش باکو

باکو یکی از زیباترین و مهمترین شهرهای گردشگری آذربایجان است که باید به آن سفر نمود و روزهای خاطره‌انگیزی را پشت سر گذاشت. شهری که رستوران‌های فوق‌العاده‌ برای سرو کردن غذاهای بی‌نظیر دارد. شهری که در خود هم جاذبه‌های گردشگری تاریخی دارد و هم جاذبه‌های گردشگری مدرن. شهری با بهترین هتل‌ها و همینطور مردمانی مهمان‌نواز. در سفرتان با تور باکو به این شهر اگر به دنبال یک تفریح خانوادگی هستید همراه ما باشید تا باغ‌وحش این شهر را خدمتتان معرفی کنیم. باغ‌وحشی پرطرفدار هم در میان توریست‌ها و هم در میان شهروندان.


باغ‌وحش باکو قدیمی‌ترین باغ‌وحش آذربایجان

در سال ۱۹۲۸ میلادی در زمینی به مساحت ۴ هکتار یک باغ‌وحش در شهر باکو تاسیس شد که از آن زمان تا به امروز یکی از مهمترین حیات‌وحش‌های کشور آذربایجان به شمار می‌آید. حیات وحشی کنترل شده که در آن حیوانات مختلف از گونه‌های متفاوت در سلامتی و امنیت کامل زندگی می‌کنند. حیواناتی که قاعدتا نباید جای‌شان در قفس باشد اما هست چرا که سال‌ها مطالعات مختلف روی آنها انجام می‌شده است و امروز این امکان را می‌دهند که انسان‌ها بیشتر با آنها و شیوه‌ی زیست‌شان آشنا شوند. طی تحقیقاتی در سال‌های گذشته، روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند تماشای زیست حیوانات می‌تواند در روحیه‌ی انسان‌ها تاثیر مثبت داشته باشد. البته نه آزار و اذیت حیوانات در برخی باغ‌وحش‌ها بلکه تماشای زندگی جمعی آنها، حرکات بانمکی که انجام می‌دهند، غذاخوردن‌شان و ... . در سفرتان به باکو اگر می‌خواهید بیشتر با این باغ‌وحش آشنا شوید و بخش‌های مختلف آن را بشاسید همراه ما باشید تا به نقاط مختلف این باغ‌وحش سر بزنیم و آن را با جزئیات بیشتری خدمتتان معرفی کنیم.

 

هفت واقعیت جالب درباره باکو برای مسافران تور آذربایجان


باغ‌وحش باکو سرزمین خانه به دوش

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مکان باغ‌وحش این شهر از سال ۱۹۲۸ میلادی تاکنون بارها به دلایل مختلف عوض شده است. باغ‌وحش این شهر که یک زمانی تنها باغ‌وحش در کشور آذربایجان بوده است برای حفظ جان و امنیت حیوانات و همینطور دسترسی مناسب مردم به آن، مکانش بارها تغییر کرده تا بالاخره به نزدیکی ایستگاه راه آهن این شهر رسیده است. این باغ‌وحش در طول تاریخش یک بار دچار یک ضایعه‌ی بزرگ شد و آن اینکه به دلیل لغزش زمین در میانه‌های دهه ۷۰ میلادی یک شیر و یک خرس کشته شدند و همان زمان باز هم جرقه‌ی عوض کردن محل باغ‌وحش این شهر به ذهن مسئولان شهر باکو افتاد. از شما پنهان نماند همین امروز که این مطلب به نگارش درآمده نیز باز هم مسئولان شهر باکو به فکر آن هستند محل باغ‌وحش این شهر را تغییر دهند.

 

 ۶ تفریح شبانه که در سفر به باکو می‌توانید تجربه کنید


حیوانات موجود در باغ‌وحش باکو

باغ‌وحش باکو زیستگاه ۱۶۰ گونه از حیوانات مختلف است. شاید باور نکنید اگر خدمتتان بگوییم امروزه در این باغ‌وحش ۱۲۰۰ حیوان مختلف زندگی می‌کنند که هردسته‌شان شرایط زیستی متفاوتی دارند. شما اگر به این باغ‌وحش بروید می‌توانید طیف وسیعی از جانداران را ببینید و با آنها از نزدیک آشنا شوید. اما همه‌ی حیوانات این باغ‌وحش به اندازه‌ی یکدیگر معروف نیستند. برخی از این حیوانات در میان گردشگران طرفداران بیشتری دارند و به صفحات اجتماعی گردشگران باکو که نظر بیندازید می‌توانید ببینید افراد از ملیت‌های مختلف چقدر در این باغ‌وحش و با این حیوانات عکس دارند. معروف‌ترین حیوانات این باغ‌وحش موارد زیر هستند.

 

۶ هتل ارزان قیمت برای سفر به باکو

 

  • کروکودیل نیل: این کروکودیل یکی از گونه‌های تمساح‎‌های آدمخوار است. گونه‌ای که طول بدن نرهای‌شان تا ۵ متر است و بسیار جثه عظیمی دارند. گونه‌ای که وزن میانگین آنها ۲۳۰ کیلوگرم است. اگر می‌خواهید با این کروکودیل‌ها آشنا شوید به زیستگاه‌شان در باغ‌وحش باکو سری بزنید.
  • فلامینگو: فلامینگو که به آن مرغ آتشی نیز گفته می‌شود پرنده‌هایی با پاهای کشیده، گردنی بلند و منقاری منحنی هستند که جزو پرندگان مهاجر به شمار می‌آیند. در باغ‌وحش باکو شما می‌توانید این پرنده‌ها را در کنار تالابی زیبا تماشا کنید و به هنگام غروب آفتاب عکس‌های زیبایی از آنها بیندازید.
  • سگ مصری: این سگ یکی از گرانترین گونه‌های سگ در جهان است که بسیار باهوش و حرف گوش کن است. سگی که جثه‌ی خیلی بزرگی ندارد و در عین حال هم خیلی زیبا نیست اما هوش سرشار آن باعث شده است بسیار مورد توجه باشد.
  • کرکس ریش‌دار: می‌گویند این پرنده تنها حیوانی است که خودش را آرایش می‌کند. این کرکس پرهایش را با خاک قرمز رنگ می‌کند و به همین دلیل زیاد مورد توجه انسان‌ها قرار دارد.

 

 

 

بازدید از باغ‌وحش باکو

بازدید از این باغ‌وحش رایگان است و شما همه روزه می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب به این باغ‌وحش در شهر باکو تشریف ببرید.


نشانی: خیابان باکو خان اف، پلاک ۲۹

۱۹ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران