ترسناک‌ترین مکان‌های جهان در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
ترسناک‌ترین مکان‌های جهان در روسیه

روسیه سرزمین شگفتی‎هاست. سرزمینی که پر از شهرهای بزرگ و با امکانات است برای اقامت‌ کردن. کشوری وسیع که شب‌های سردی دارد و کافه‌هایش گرمترین نقاط آن به شمار می‌آیند. کشوری با تاریخ و تمدن معروف که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خودش می‌کشاند و از آنها میزبانی می‌کند. در سفرتان با تور روسیه اگر می‌خواهید ترسناک‌ترین مکان‌های آن که در جهان نیز معروف هستند را بشناسید همراه ما باشید تا این مکان‌ها را خدمتتان معرفی کنیم و شما را برای بازدید از آنها ترغیب نماییم.

 

۱- هتل ۵ ستاره Northern Crown در شهر سن‌پترزبورگ

سنت پترزبورگ یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای جهان است که آن را با نام شهر شب‌های سپید روسیه می‌شناسند. شهری که در برخی روزهای سال خورشید آسمانش در همان دمی که غروب می‌کند، طلوع می‌کند و خاموشی ندارد. شهری با بهترین امکانات گردشگری و توریستی که به دلیل موزه‌ها و کاخ‌ها هرساله از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. اما جدای از جاذبه‌های گردشگری مشهور، این شهر در خود یک ساختمان متروکه دارد که یکی از مخوف‌ترین مکان‌های کشور روسیه به شمار می‌آید. ساختمانی که ساختش در سال ۱۹۸۸ میلادی در قسمتی مشرف به رودخانه‌ی کارپووکی در دستور ساخت قرار گرفت اما نیمه کاره رها شد تا تبدیل شود به یک مکان ترسناک. این ساختمان به دلیل جلوه‌اش و به دلیل نیمه‌کار بودنش، پر از گوشه‌های تاریک و خاص است و به همین علت به عنوان یکی از ترسناک‌ترین نقاط کشور روسیه شناخته می‌شود. ساختمانی که قرار بود روزی یک هتل ۵ ستاره باشد امروز یک مخروبه‌ی وحشتناک است که در سفرتان با تور سن‌پترزبورگ می‌توانید به بازدید آن بروید.

 

سفری بهاری به روسیه سرزمین تزارها

۲- کارخانه‌ی Dagdizel در داغستان

این کارخانه در سال ۱۹۳۹ میلادی برای ساختن تجهیزات مربوط به نیروی دریایی روسیه بنا شد اما چند سال بعد از تاسیسش به دلیل تغییر جبهه‌های روس‌ها و دشمنان‌شان، ارتش روسیه از صرافت ساخت تجهیزات جنگی مربوط به دریا افتاد و این کارخانه متروکه شد. کارخانه‌ای که سازه‌ی زیبایی دارد و این زیبایی در عین حال بسیار مخوف است. از ساحل دریا دو ونیم مایل فاصله دارد و امروزه ساکنان آن بیشتر پرندگان هستند. بازدید از این کارخانه به راحتی میسر نیست اما در سفر به روسیه اگر امکانش برایتان فراهم شد به شما توصیه می‌کنیم حتما به دیدن آن بروید و عکس‌هایی فوق‌العاده از آن بیندازید. کارخانه‌ای که به هنگام غروب آفتاب پرندگان برفرازش پرواز می‌کنند و ترسناک‌ترین تصاویر را در آسمان خلق می‌کنند.

۳- بنای Zakhluchye در شهر مسکو

مسکو پایتخت روسیه است و اولین شهر گردشگری این کشور به شمار می‌آید. شهری بزرگ با جمعیتی انبوه که میزبان تعداد زیادی از فستیوال‌ها و رویدادهای معروف روسیه است. شهری سرد که رستوران‌ها و کافه‌هایش بسیار مشهور هستند. در سفرتان به این شهر و بازدید از اماکن تاریخی آن اگر به دنبال یک بازدید عجیب و متفاوت هستید به دیدن بنای مذهبی زاخلوچی در این شهر بروید. بنایی که در یک منطقه‌ی جنگلی واقع شده است و درختان انبوه اطراف آن به رازآلود بودنش کمک بسیار کرده است. بنایی مربوط به قرن نوزدهم که ظرافت‌های بسیاری دارد. بنایی که کاشی‌کاری‌های آن به زیبایی آن افزوده‌اند اما از آنجا که میزان زیادی از آنها ریخته است سبب ترسناک شدن دیوارهای آن شده‌اند. دیدن این معبد متروکه در شهر مسکو بدون شک یکی از متفاوت‌ترین و به یادماندنی‌ترین بازدیدهای شما در سفر با تور مسکو خواهد بود.

 

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

۴- فانوس اتمی در جزیره ساخالین

ساخالین یکی از جزیره‌های معروف روسیه است که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده است. جزیره‌ای که در قرن نوزدهم ژاپن ادعای مالکیت آن را داشت و به همین دلیل کش و قوسی میان روسیه و ژاپن درگرفت. آنتوان چخوف نیز یک کتاب مهم درباره‌ی این جزیره به نگارش درآورده است. اما جدای از اینها در سال ۱۹۳۹ میلادی در این شهر یک فانوس اتمی ساخته شد، مدتی بعد متروکه شد و بعد دوباره با کاربری تولید انرژی هسته‌ای شروع به کار کرد تا مجددا در سال ۲۰۰۶ متروکه شد تا امروز تبدیل به یکی از مخوف‌ترین سازه‌های کشور روسیه شود.

۵- معدن میر در شهر یاکوتا

از این معدن زمانی الماس استخراج می‌شده است و شهر یاکوتا به دلیل داشتن این معدن یکی از مهمترین نقاط رسیه به شمار می‌آمده است اما رفته‌رفته رونق از این معدن کم شده است و به حال خودش رها شده. این رها شدگی امروز این معدن باشکوه در گذشته را تبدیل به یک گودال بزرگ و وحشتناک کرده است. گودالی که یکی از جاذبه‌های توریستی به شمار می‌آید.

 

۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید

۲۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران