بهترین فصل سفر به ویتنام (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین فصل سفر به ویتنام (بخش دوم)

در بخش اول این مطلب ما به آب و هوای دو فصل اول ویتنام پرداختیم و از زمستان و بهار این کشور گفتیم، حالا نوبت به تابستان و پاییز ویتنام می‌رسد.

 

بازدید از ویتنام در فصل تابستان

ژوئن: حالا دیگر کاملا فصل بارانی در جنوب از راه رسیده و باران‌های شدید این بخش از کشور را در بر می‌گیرند. از طرفی شمال کشور گرم‌تر می‌شود و یک تابستان کامل بدون بارندگی را سپری خواهد کرد. در این بین، سواحل بخش‌های مرکزی ویتنام بهترین حال و هوا را برای سفر خواهند داشت. سواحل هوی آن، دا نانگ، لانگ کو یک هوای عالی را دارند و می‌توانید در آن‌جاها، بهترین فعالیت‌های آبی را تجربه کنید. همچنین هانوی در شمال و دره‌ی مای چائو نیز تقریبا بارندگی را در این ماه تجربه نخواهند کرد. این نکته را هم فراموش نکنید که در این ماه‌ها تقریبا تعداد گردشگران ویتنام نیز کم می‌شود و خود این موضوع نیز یک ویژگی برای سفر به این کشور خواهد بود.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به ویتنام بدانید

سفر به ویتنام

جولای: جولای داستانی کاملا مشابه با ژوئن دارد. باران‌های شدید در جنوب کشور ادامه پیدا خواهد کرد و دمای هوا نیز در شمال بالا می‌‌رود. در این بین سواحل بخش‌های مرکزی ویتنام بهترین مکان برای سفر به این کشور خواهد بود. جایی که دمای حدود ۳۰ درجه‌ای و بارندگی ناچیز را خواهید داشت. البته این مطلب برای بلندی‌های مرکز کشور خیلی صادق نیست و این بخش‌ها شاهد بارندگی‌های گاه و بی‌گاه هستند. کسانی هم که می‌‌خواهند به هانوی سفر کنند، با توجه به بارندگی‌های مدام، بهتر است این کار را به زمانی دیگر موکول کنند.

سفر به ویتنام

آگوست: اگر به دنبال طبیعت‌گردی در ویتنام هستید، بهتر است در آگوست به این کشور سفر نکنید. کوهستان‌های شمال ویتنام این ایام درگیر بارندگی‌های شدید هستند. همچنین بارندگی در خلیج هالونگ نیز یعنی تورهای کشتی سواری به این خلیج برای مدتی تعطیل خواهد بود. اما هنوز هم در مرکز کشور اوضاع رو به راه است و سواحل میزبان جمع کثیری از گردشگران. مخصوصا نهاترانگ که بهترین وضعیت را سپری می‌کند و جایی ایده‌آل برای تور گردشگری ویتنام در ماه آگوست است.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

سفر به ویتنام

بازدید از ویتنام در فصل پاییز

سپتامبر: در این ماه هنوز موقعیت برای سفر به شمال ویتنام مناسب نیست، اما کم کم بارندگی‌ها در این بخش از کشور کم می‌شود و به مرور مسیرهای پیاده‌روی به روی گردشگران گشوده خواهد شد. حتی امکان سفر به ساپا نیز در این ایام مهیا خواهد بود. از طرفی دیگر دوره‌ی سفر به مرکز ویتنام نیز به سر می‌آید و سواحل و بلندی‌های مرکز کشور نیز شدیدا بارانی خواهد بود و حتی طوفان‌های موسمی نیز به نوبت از راه می‌رسند. در این ماه بخش‌هایی از جنوب ویتنام برای سفر مناسب خواهند بود.

 

۹ هتل برتر هوشی مین را بشناسید

سفر به ویتنام

اکتبر: اگر اهل پیاده ‌روی در طبیعت یا کوله‌گردی در ویتنام هستید و به این فکر می‌کنید چه ماهی از سال بهترین گزینه برای شما خواهد بود، باید بگوییم که حتما اکتبر را انتخاب کنید. در این ماه آرام آرام گرمای هوا در شمال فروکش می‌کند و باران‌ها نیز دیگر دست از سر این بخش‌های کشور کشیده‌اند. بهترین زمان برای سفر به ساپا یا استان ها گیانگ، همین ماه اکتبر است. حتما اسم دره‌ی فوق‌العاده زیبای میا چائو را شنیده‌اید، در سفر با تور ویتنام در ماه اکتبر حتما سری به این مکا ن زده و چند عکس جذاب بگیرید. البته در اکتبر باید از هوی آن و مناطق اطرافش دوری کنید، اما برای بازدید از مکونگ دلتا، زمان بهتری را پیدا نخواهید کرد.

سفر به ویتنام

نوامبر: هوای عالی در جنوب و آب و هوای ایده‌آل در شمال، یعنی شما می‌توانید سواحل متعددی در ویتنام را برای سفر انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما در نوامبر، بیشتر سواحل جنوبی خواهد بود. فراموش نکنید که اگر می‌خواهید به خلیج هالونگ بروید، نوامبر بدون شک بهترین زمان ممکن برای این کار خواهد بود. البته اوضاع در بخش‌های مرکزی و خط ساحلی این بخش متفاوت است و جاهایی همچون نا ترانگ باران‌های شدید را تجربه می‌کنند.

 

هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

سفر به ویتنام

تعیین بهترین زمان سفر به ویتنام، بر اساس تاریخ فستیوال‌ها

یکی از مواردی که ممکن است غیر از آب و هوا روی تاریخ سفر شما تاثیر بگذارد، فستیوال‌های مختلفی است که در ویتنام برگزار می‌شود. البته ما مفصل قبلا در مورد فستیوال‌های ویتنام صحبت کرده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران