معرفی خیابان معروف واکینگ استریت در جزیره لیپه

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی خیابان معروف واکینگ استریت در جزیره لیپه

جزیره لیپه یا آن طور که تایلندی‌ها می‌گویند، کوه لیپه، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین جزایر تایلند است که شما در سفر به کرابی می‌توانید به دیدنش بروید. جزیره‌ای کوچک اما فوق‌العاده دیدنی که قبلا از زیبایی‌هایش برایتان گفته‌ایم. از سواحل جذاب و طبیعتی که گردشگران زیادی را وادار می‌کند، سوار قایق شوند و به دیدنش بروند. اما امروز به سراغ یکی از خیابان‌های معروف آن، یعنی واکینگ استریت (Walking Street) رفته‌ایم تا به شما بگوییم چرا در سفر به لیپه، باید از این خیابان دیدن نمایید.

 

غذاهایی که نباید از دستشان بدهید

اگر بعد از تفریح در سواحل و آبتنی گرسنه شدید، یک راست به سراغ این خیابان بروید. این‌جا همیشه یک فستیوال غذایی مفصل فراهم است که می‌توانید از آن‌ لذت ببرید. غذاهای متنوع و بسیار خوب با قیمت مناسب در این محل پیدا می‌شود که می‌توانید در رستوران‌های مختلف و حتی کافه‌ها به سراغشان بروید. اگر اهل غذاهای دریایی هستید، به سراغ رستوران Rak-lay بروید که ماهی‌ها و آبزیان تازه را همان‌جا انتخاب می‌کنید تا برایتان آماده شود. غذاهای خیابانی، غذاهای غربی و غذاهای تایلندی، همه و همه با بهترین کیفیت در واکینگ استریت برایتان مهیاست. اگر هم می‌خواهید نوشیدنی یا دسر میل کنید و به دنبال کافه‌ای خوب می‌گردید، به سراغ Cafe Tropical بروید که برای گیاه‌خواران نیز، گزینه‌ای بسیار مناسب است.  برای خوردن ساندویچ و پیتزا و صبحانه‌های غربی نیز پیشنهاد می‌کنیم Elephant Cafe را انتخاب کنید.

 

بهترین سواحل جزیره سامت در تایلند

جزیره لیپه

خرید در جزیره لیپه

همه می‌دانیم که به هر جای تایلند که بروید، حتما باید خرید کنید. هر نقطه از این کشور زیبا بازارهای مخصوص به خود را دارد و جزیره لیچه نیز از این قائده مستثنی نیست. البته بازار جزیره لیپه به اندازه خیلی دیگر از بازارهای تایلند، شلوغ و بی برنامه نیست، اتفاقا جایی زیبا و شکیل است که به راحتی می‌توانید غرفه‌های مختلف آن را بازدید کرده و چیزی که می‌خواهید را انتخاب کنید. البته کلیت بازار روباز است و تنها غرفه‌ها هستند که مسقفند. چیزهای مختلفی در این بارا می‌توانید بخرید، اما پیشنهاد ما به شما خرید صنایع دستی جالب همچون زیورآلات، دکور، کیف‌های چرمی و حتی عطر‌ها و روغن‌های گیاهی است. خانم‌ها حتما سری به Munay Designs بزنند که از بهترین‌ها در زمینه زیورآلات خاص و زیبا به شمار می‌رود.

 

بهترین برندهای تایلندی برای خرید لباس در این کشور

جزیره لیپه

شب‌های جذاب سرشار از صدای موسیقی

مهم نیست در کجای این خیابان قدم می‌زنید، اگر شب باشد، حتما صدای موسیقی به گوشتان خواهد رسید. گاهی این موسیقی به صورت زنده توسط بک گروه پخش می‌شود، گاهی یک مرکز نوشیدنی یک دی جی استخدام کرده و جشنی شبانه راه انداخته و گاهی صدای موسیقی پلی شده از یک رستوران کوچک که گوش شما را نوازش می‌دهد. Elephant Cafe را قبلا در این نوشته به شما معرفی کرده بودیم، این کافه یکی از جاهایی است که شما می‌توانید برای شنیدن موسیقی زنده، شب‌ها به آن‌جا مراجعه کنید.

جزیره لیپه

اقامتگاه‌های گرم و دوست داشتنی

خیلی از کسانی که در تور کرابی به دیدن جزیره لیپه می‌روند، قصد ندارند شب را در جزیره سر کنند و غروب به اقامتگاه خود در کرابی باز می‌گردند. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر موقعیتش را داشتید، حتما شبی را در لیپه سر کنید. برای اقامت نیز همین خیابان می‌توانید چند جای عالی را پیدا کنید که هم قیمت مناسبی دارند و هم فضای گرم و جذابی که اقامت را برایتان لذت بخش می‌کند. البته همیشه این انتخاب که کنار ساحل یک ویلای لوکس بگیرید برایتان فراهم هست، اما حیف خواهد بود فضای شاد و جذاب شب‌های واکینگ استریت را از دست بدهید.

 

۷ تفریح جذاب برای کوله‌گردانی که تنهایی به کرابی سفر می‌کنند

جزیره لیپه 

اطلاعات مختلف برای گردشگران و تورهای گردشی

باید بدانید که واکینگ استریت تمام اطلاعاتی که برای گشت و گذار در لیپه احتیاج دارید را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین شما می‌توانید تورهای مختلف گردشی که از لیپه برگزار می‌شود را انتخاب و در آن‌ها شرکت کنید. از شرکت در تورهایی که شما را به دیدن جزایر همسایه می‌برند تا تورهای غواصی، گردش‌های آبی و خیلی چیزهای دیگر. یکی از محبوب‌ترین این گردش‌ها، تورهای غواصی است که شما بین ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ بات برای شرکت در آن‌ها باید بپردازید.

جزیره لیپه

اسپا و مراکز ماساژ

یکی دیگر از چیزهای خوبی که در واکینگ استریت پیدا خواهید کرد، اسپاها و مراکز ماساژی است که بعد از ساعت‌ها تفریح و خرید و ...، می‌توانید ساعتی آرامش پیدا کنید و قوای تازه بگیرید برای تفریحات دوباره. البته فراموش نکنید که مراکز پزشکی نیز در همین خیابان هستند و اگر خدای نکرده بهشان احتیاج داشتید، به سراغ همین محل بروید.

 

انواع ماساژ تایلندی که در سفر باید تجربه کنید

جزیره لیپه

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران