ریزورت‌های جادویی‌ جنگل‌های بارانی مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
ریزورت‌های جادویی‌ جنگل‌های بارانی مالزی

داتای لنکاوی یکی از بهترین‌ترین استراحتگاه‌های مخفی جهان است که در جنگل‌های بارانی پنهان شده است. جزایر شگفت انگیز، ارتفاعات خنک و سواحل خیره کننده مالزی با جنگل‌های بارانی زیبا تلفیق شده و شرایطی استثنایی را به وجود آورده‌اند. پنهان شدن در داخل این جنگل‌های گرمسیری برخی از بهترین سفرهای منزوی در دنیا را به شما ارائه می‌دهند. از ویلاها گرفته تا آپارتمان‌های خصوصی در اینجا تلاش کردیم بهترین اقامتگاه‌های بارانی در مالزی را معرفی کنیم تا در سفر بعدی مقصدی منحصر به فرد برای رفتن داشته باشید.

 

صباح، دره دانوم، Borneo Rainforest Lodge

لژ بورنئو رین‌فرست یکی از بهترین، لوکس‌ترین و خصوصی‌ترین اقامتگاه‌هایی است که می‌توانید طی سفر به دل طبیعت در آن اقامت داشته باشید. این اقامتگاه که در اعماق دره بنا شده حداقل ۴ تا ۵ ساعت با اولین منظقه مسکونی فاصله دارد. کل این اقامتگاه بر روی ستون‌های چوبی و در هوا ساخته شده تا از محیط زیست نهایت حفاظت به عمل آمده باشد. برای اقامت در اینجا ۳۰ واحد ییلاقی با کلیه امکانات و حفظ حریم شخصی وجود دارد که می‌توانید در یکی از آن‌ها بمانید. البته در اینجا هیچ سیستم تهویه مطبوعی وجود نداشته و از روش‌های سنتی استفاده می‌شود. کارکنان این اقامتگاه حرفه‌ای هستند و تا حدامکان امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما در اینجا می‌توانید در تورهای پیاده‌روی و گردشی و بازدید از حیوانات بومی شرکت کنید.

بهترین زمان برای سفر و گردش در مالزی

 Borneo Rainforest Lodge

آدرس: Borneo Rainforest Lodge, Danum Valley Conservation Area 88100 Malaysia

 

ساراواک، پارک ملی مولو، Mulu Marriott Resort and Spa

این اقامتگاه که قبلا به نام رویال مولو ریزورت شناخته می‌شد تنها ۵ دقیقه پیاده از پارک ملی Gunung Mulu، میراث جهانی یونسکو در ساراواک بورنئو فاصله دارد. این تنها اقامتگاه لوکس و ۵ ستاره در کل منطقه مولو است. این تفرجگاه از سالن ضیافت، کلاس اسپا و کلاس آشپزی تا نمایش فرهنگی همه چیزی را ارائه می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید در محیطی لوکس و راحت استراحت کنید از آب و هوای فوق‌العاده و طبیعت خیره‌کننده لذت ببرید و در نهایت با فعالیت‌هایی مثل پیاده روی‌های جنگل بارانی و تورهای غارگردی در غار مولو سرگرم شوید. این تفریحگاه و تمام مسیرهای پیاده‌روی آن بر روی ستون‌ها چوب بنا شده است.

 Mulu Marriott Resort and Spa

آدرس: Mulu Marriott Resort & Spa, Sungai Melinau PO Box 1145, Mulu, Gunung Mulu National Park

 

پراک، جزیره باندینگ، Belum Rainforest Resort

Belum Rainforest Resort دروازه اصلی به جنگل‌های بارانی Belum-Temengor با قدمت ۱۳۰ میلیون ساله، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی جهان است. علاوه بر اتاق‌های هتل و کلبه‌های سنتی مالایی، شما می‌توانید در یک خانه قایقی یا ویلا‌ی مستقل Tanjung Wan نیز بمانید. این اقامتگاه لوکس بهترین تجربه طبیعت‌گردی در شبه جزیره مالزی را ارائه می‌دهد. شما با رفتن به اینجا می‌توانید در گردش‌های خود تعداد زیادی از پرنده‌ها را ببینید و با حیواناتی همچون ببرها، خوک خرطوم دراز و حتی فیل‌های آسیایی روبرو شوید.

معرفی ۷ منطقه دیدنی و تفریحی مالزی

Belum Rainforest Resort

صباح، لاهاد باتو، Tabin Wildlife Resort

به عنوان یک اقامتگاه منحصر به فرد در دل حیات وحش تابین،اقامتگاه تابین ریزورت به شدت بر روی حفاظت و شیوه‌های زیست محیطی تمرکز دارد. این اقامتگاه جنگلی ۳۰ ساله، با تعدادی از حیوانات در حال انقراضی که در این منطقه زندگی می‌کنند احاطه شده و آن را به یکی از مقاصد برتر برای دیدن حیوانات وحشی بورنئو در زیستگاه طبیعی خود تبدیل کرده است. برای علاقه‌مندان به تماشای پرندگان این منطقه با میزبانی از ۲۶۰ گونه بهشتی گمشده محسوب می‌شود. این فعالیت‌ها شامل پیاده‌ روی‌های جنگلی، سافاری‌های شبانه، گشت و گذار در حیات وحش و آموزش‌های متنوع دیگر می‌شود.

 Tabin Wildlife Resort

آدرس: Tabin Wildlife Reserve, Jalan Damai, Kota Kinabalu 88300 Malaysia

 

صباح، منطقه Maliau Basin

منطقه Maliau Basin که به عنوان جهان گمشده صباح شناخته می‌شود ۵۸۸ کیلومتر مربع مساحت این کشور را زیر سلطه خود دارد. این منطقه که توسط دولت حفاظت شده اعلام شده است جزو مناطق معدود طبیعی بکر و دست نخورده در دنیا محسوب می‌شود. این منطقه حفاظت شده بیشتر حالت تحقیقاتی دارد اما در آن ویلایی لوکس با سه اتاق شامل یک اتاق خواب مستر که دارای جکوزی با منظره جنگل‌های بارانی هم وجود دارد. این ویلا در مرکز بخش تحقیقات قرار داشته که اتاق‌های دوقلوی مطبوع با تهویه مطبوع استاندارد و واحدهای خوابگاه در دسترس آن قرار دارد. اکثر بخش‌های این منطقه برای بازدید باز هستند اما لازم است که از قبل ورود از Yayasan Sabah یا یکی از شرکت‌های تور Malinu Basin برای ورود به این حوضه مجوز دریافت کنید.

سفر به زیباترین شهرهای مالزی

 Maliau Basin

آدرس: Maliau Basin Conservation Area, Tawau, Malaysia

۲۲ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران