سفری بهاری به روسیه سرزمین تزارها

جاذبه‌های گردشگری روسیه
سفری بهاری به روسیه سرزمین تزارها

بدون شک سفر با تور روسیه از جمله مسافرت‌هایی است که بسیاری از مردم دوست دارند حداقل برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنند. اما همه می‌دانیم که بزرگ‌ترین دلیل که جلوی این سفر را می‌گیرد، سرمایی است که عده‌ی زیادی از گردشگران را از این سرزمین زیبا دور نگه می‌دارد. از همین رو ماه آوریل یا روزهای تابستان، زمانی مناسب برای سفر به روسیه محسوب می‌شود. بیایید با هم نگاهی به آب و هوای روسیه در ماه آوریل و هم چنین بهترین نقاطی که در این ماه می‌توانید به دیدنشان بروید، بیندازیم.

 

آب و هوای روسیه در ماه آوریل

باید در نظر بگیرید که وقتی  ما از آب و هوا می‌گوییم، یک مطلب کلی در مورد شهرهای بزرگ همچون سنت پترزبورگ یا مسکو است، زیرا روسیه کشوری بزرگ است که نقاط مختلفش آب و هوای متفاوتی را در طول سال تجربه می‌کند. با این حال ماه آوریل می‌توانید هوایی خنک را تجربه کنید و هوا هنوز همچون تابستان گرم نشده است. با این حال هوا به گونه‌ای خواهد بود که بتوانید به راحتی در نقاط مختلف کشور گردش کنید و از زیبایی‌های روسیه بهره ببرید.

 

۹ منطقه از زیباترین مکان‌های روسیه

 

 در ماه آوریل از کدام نقاط روسیه دیدن کنیم؟

 در زیر چند نمونه از جاهایی که بهتر است در سفر ماه آوریل به روسیه از آن‌ها دیدن کنید را لیست کرده‌ایم:

 

  • هتل آستوریا، سنت پترزبورگ

 این مکان به دو دلیل خیلی معروف است. یکی به خاطر غذاهای محلی روسی که در آن پخت می‌شود و دیگری به خاطر این که هیلتر برنامه داشت تا بعد از فتح لنینگراد، در این مکان جشن بگیرد. این هتل به دلایل زیادی، جایی عالی برای اقامت شما خواهد بود، اما شما می‌توانید در هتلی دیگر اقامت کنید و تنها از رستوران، اسپا و دیگر امکانات این جا به صورت آزاد بهره ببرید.

 

 

  • موزه آرمیتاژ، سنت پترزبورگ

در مجموع آب و هوای سنت پترزبورگ در این روزها بسیار خوب است و شما می‌توانید از نقاط مختلف این شهر بازدید کنید. یکی از این جاها موزه‌ی زیبای آرمیتاژ خواهد بود که بدون شک سفر به سنت پترزبورگ بدون بازدید از این موزه، کامل نخواهد شد. این موزه هم از نظر بنا، معماری بیرونی و داخلی و هم آثاری که در آن به نمایش گذاشته شده، از بهترین‌ها در تمام دنیا محسوب می‌شود.

 

۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید

 

  • مسیر ریلی سیبری

 ماه آوریل یکی از بهترین زمان‌هاست که در سفر به روسیه، از مسکو به ولادی‌وستوک بروید و این راه را با مسیر ریلی معروف سیبری طی کنید. مسیری بسیار معروف که تا مغولستان نیز می‌رود، اما بازدید از ولادی‌وستوک در این ایام، بهترین ایده‌ی ممکن خواهد بود.

 

 

  • کوه البروس

 یکی از ۷ کوه بلند در قفقاز که شما می‌توانید با استفاده از تله‌کابین‌هایی که تعبیه شده، به بخشی از آن دسترسی داشته باشید. جایی بسیار دیدنی که از مناظر زیبا، مسیرهی دیدنی و همچنین نقاط خاصش، یک ماجراجویی فوق‌العاده را برای شما خواهد ساخت.

 

بایدها و نبایدهای اولین سفر به روسیه

 

  • دره‌ی آتش‌فشان‌ها

 این دره‌ی فوق‌العاده خاص و زیبا در استان کاماتکا واقع شده و دومین دره‌ی بزرگ آتش‌فشانی در کل دنیا محسوب می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از این مکان بهار است، جایی که دره به یکی از زیباترین محل‌ها در تمام دنیا تبدیل می‌شود. متاسفانه در این مقطع زمانی، تنها می‌توان با هلیکوپتر به این محل رفت که بودن در دره‌ی آتش‌فشان‌ها را سخت و گران می‌کند، اما بدون شک، دیدن این مکان به سختی مسیرش می‌ارزد.

 

 

  • جزیره کیژی

 جزیره کیژی از آن دست جاهای خاصی در روسیه است که حتما باید در سفرهایتان به این کشور، یک بار به دیدنش بروید. جزیره‌ای زیبا مملو از خانه‌های چوبی، قایق‌های کوچک و البته یک بنای زیبا که مربوط به قرن ۱۴ میلادی است و به زیبایی در مرکز آن خوش می‌درخشد. برای رفتن به این جزیره، به راحتی می‌توانید از فری‌هایی که وجود دارد استفاده کنید و در مجموع هزینه‌ی رفتن به جزیره کیژی، به هیچ وجه سنگین نخواهد بود.

 

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

 

  • کرملین، مسکو

 در نهایت نباید فراموش کرد که ماه آوریل، زمانی عالی برای بازدید از مسکو نیز هست و مهم‌ترین جا برای دیدن در این شهر، بدون شک کاخ کرملین خواهد بود. بازدید از کلیساهای معروف مسکو و همچنین موزه‌های این شهر را نیز از یاد نبرید.

 

۱۹ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران