۷ چایخانه‌ی مشهور در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ چایخانه‌ی مشهور در استانبول

استانبول شهر شادی‌های بی‌پایان، تفریحات تمام نشدنی، روزهای آفتابی‌، شب‌های مهتابی و عصرهای خاطره‌انگیز است که باید به آن سفر کرد و روزهای هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشت. شهری مدرن و رنگی‌رنگی. شهری پر از گوشه‌های دنج برای خلوت کردن و استراحت. شهری رویایی که بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها را دارد. در سفرتان به این شهر اگر به فکر نوش جان کردن چای در بهترین فضاها و مکان‌ها هستید همراه ما باشید تا ۷ چای‌خانه‌ی مشهور این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- Dolmabache Cay Bahcesi

در کاخ دلما باغچه که یکی از آثار دیدنی و تاریخی استانبول است یک چای‌خانه‌ی زیبا قرار دارد که فرصت نوش جان کردن یک نوشیدنی گرم در یک کاخ مربوط به دوران عثمانی را برای مشتریانش فراهم می‌آورد. این چای‎خانه‌ی دنج جایی است که امکان ساختن لحظاتی خاطره‌انگیز را برای شما فراهم می‌آورد. قیمت نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های این چای‌خانه اندکی گران است اما بدون شک ارزشش را دارد که به هنگام بازدیدتان از دلما باغچه برای نوش جان کردن یک نوشیدنی درجه یک به آن تشریف ببرید و برای بودن در آن هزینه کنید.

 

 بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن یک چای خوشمزه 

 Dolmabache


۲- Firuzaga Kahvesi

در یک مکان ساده و صمیمی، درجاییکه برای پذیرایی از مهمانانش هم فضای بیرونی دارد و هم فضای داخلی، یک چای‌خانه در استانبول واقع شده است که شما با مراجعه به آن می‌توانید در شلوغی حضور مردمان دیگر اعم از جوانان و میانسالان شهر استانبول، چای و دیگر نوشیدنی‌های گرم را سفارش بدهید و نوش جان کنید. قیمت نوشیدنی‌های این چای‌خانه مقرون به صرفه است و همین موضوع باعث شده است در بیشتر ساعات روز شلوغ باشد. البته یادتان باشد این شلوغی آزاردهنده نیست. بلکه صمیمی و خوشایند است.

 

 Firuzaga Kahvesi


۳- Bebek kahve

در تنگه‌ی بسفر که یکی از زیباترین و معروف‌ترین نقاط استانبول است چای‌خانه‌ای قرار دارد که با مراجعه به آن می‌توانید درحالیکه زیباترین مناظر را می‌بینید چای‌های خوش طعم و رنگ نوش جان کنید. این چای‌خانه یکی از لوکس‌ترین چای‌خانه‌های استانبول است که باید به آن مراجعه کنید. البته پیش از مراجعه باید بدانید قیمت نوشیدنی‌های منوی آن اندکی گران است و این گرانی هم به خاطر درجه یک بودن نوشیدنی‌های آن است و هم به خاطر فضای منحصر به فردی که دارد. فضایی که تصویر تردد کشتی‌ها در دل آب‌ را به شما نشان می‌دهد.

 

 از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول 

 Bebek kahve


۴- Moda cay bahcesi

در یک بلندی واقع شده در تپه‌های نزدیک به تنگه‌ی زیبای بسفر، یک چای‌خانه‌ی عالی قرار دارد که به شما امکان می‌دهد به تنگه‌ی بسفر و زیبایی‌های اطراف آن با دید باز نگاه کنید. چای‌خانه‌ای که بهترین دمنوش‌ها را برای مشتریانش سرو می‌کند و هررزو در حوالی غروب آفتاب تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین چای‌خانه‌های استانبول می‌شود. اگر فرد درونگرایی هستید به شما توصیه می‌کنیم در سفر با تور استانبول برای صرف چای به این چای‌خانه تشریف ببرید. جاییکه سکوت و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

 Moda cay bahcesi


۵- Cengelkoy Cinaralti

این چای‌خانه نیز در بسفر قرار دارد و از آنجا که لوکیشن چندین فیلم سینمایی عام پسنده بوده است شهرت زیادی دارد. چای‌خانه‌ای که با مراجعه به آن جدای از چای، بهترین قهوه‌های ترک را نیز می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. این چای‌خانه میزها و صندلی‌های چوبی دارد و از پشت شیشه‌هایش تنگه‌ی بسفر را در معرض دید مشتریانش قرار می‌دهد. رفتن به این چای‌خانه در یک عصر پاییزی یکی از بهترین لحظات عمر شما را رقم خواهد زد.

 

  قدم زدن در اطراف پل گالاتا و بخش اروپایی استانبول 

 Cengelkoy Cinaralti


۶- Uskudar

رمانتیک‌تر از این اسکله شاید در استانبول و بسفر وجود نداشته باشد. جاییکه شما در آن می‌توانید نمایی پانارامیک از بسفر ببینید و در یک سکوت به تماشای پرندگان مهاجر، کشتی‌ها و خورشیدی که تصویرش در آب می‌افتد نگاه کنید. در این اسکله شما می‌توانید درحالیکه روی سکوها می‌نشینید و به پشت تکیه می‌دهید بهترین نوشیدنی‌های ترکی و غیر ترکی را سفارش بدهید و نوش جان کنید. همچنین می‌توانید در کنار نوشیدنی‌ها، میان وعده‌های سبک نیز سفارش بدهید. اگر برای ماه عسل و یا یک سفر عاشقانه به استانبول رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم برای نوش جان کردن چای و یا هرنوشیدنی دیگر به این چایخانه شریف ببرید.

 

  ۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول 

 Uskudar


۷- Kir Kahvesi

در پارک ییلدیز، در یک فضای آرام و دل‌انگیز، در باغی باشکوه یک چای‌خانه‌ی عالی واقع شده است که رفتن به آن به هنگام عصر می‌تواند یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی از سفر با تور استانبول برای شما بسازد. این چای‌خانه در فضای بیرونی یک کاخ قرن نوزدهمی ساخته شده است و بنای این کاخ سبب خاص‌تر شدن این چای‌خانه شده است. به شما توصیه می‌کنیم در سفر به استانبول خودتان را به یک قهوه‌ی ترک یا یک چای زنجبیل عالی در این چای‌خانه مهمان کنید.

 

  بهترین محله‌های استانبول برای خوردن صبحانه‌ی ترکی 

Kir Kahvesi

۱۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران