۵ فیلم مشهور که در استانبول فیلمبرداری شده‌اند

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۵ فیلم مشهور که در استانبول فیلمبرداری شده‌اند

استانبول یکی از شهرهای توریستی مشهور جهان به شمار می‌آید که دو قاره‌ی آسیا و اروپا را در خود جای داده و داراری تنوع بافتی، فرهنگی و رفتاری گوناگون است. شهری که مکان‌های دنج در خود بسیار دارد و کافه‌هایش همگی یکی از بهترین پاتوق‌های اجتماعی به شمار می‌آیند. شهری جذاب که هم می‌شود ارزان به آن رفت و هم گران. اگر قصد دارید این شهر و فضاهای مختلفش را در خلال فیلم‌های مشهور ببینید و بیشتر با آن آشنا شوید همراه ما باشید تا ۵ فیلم مشهور که در این شهر فیلمبرداری شده‌اند را خدمتتان معرفی کنیم.


تماشای فیلم‌های ساخته شده در استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، یا اگر به دنبال یک شهر مناسب برای سفر هستید و هنوز جایی را انتخاب نکرده‌اید، در این مطلب همراه ما باشید. چرا که ما در خلال فیلم‌هایی که در تاریخ سینما مشهور هستند می‌خواهیم شهر استانبول را خدمتتان معرفی کنیم. شهری که یکی از بهترین گزینه‌ها هم برای سفرهای طولانی مدت و هم برای سفرهای کوتاه مدت است. شهری که فضاهای فوق‌العاده‌ای دارد و اساسا همین فضاها باعث شده‌اند تبدیل به یک مکان مناسب برای فیلمبرداری باشد. اگر می‌خواهید به بخش‌های مختلف استانبول از طریق فیلم‌ها سرک بکشید همراه ما باشید تا از هالیوود به موج نو سینمای فرانسه برویم و چند فیلم مشهور را مرور کنیم.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

فیلم ترکی

۱- از روسیه با عشق (۱۹۶۳)

این فیلم دومین سری از فیلم‌های جیمز باند است که در سال ۱۹۶۳ ساخته شده و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. فیلمی که تصاویر در استانبولش با فرودگاه آتاتورک و پلان شون کانری در آنجا آغاز می‌شود و با یک صحنه‌ی عاشقانه‌ی پرشور در هتل Lavish ادامه می‌یابد. بازیگر این صحنه‌ی عاشقانه دنیل بیانچی است که در فیلم به عنوان مشاور اتحاد جماهیر شوروی بازی می‌کند. در این فیلم شما می‌توانید بازار بزرگ استانبول را نیز ببینید چرا که بخشی از افیلم در این بازار فیلمبرداری شده است اما صحنه‌ی مشهور این فیلم در آب‌انبار باسیلیکا می‌گذرد که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می‌شود. این فیلم را تماشا کنید تا هم از دیدن یک فیلم هیجانی لذت ببرید و هم با برخی از بخش‌های توریستی شهر استانبول بیشتر آشنا شوید.

از روسیه با عشق

۲- اسب چموش (۱۹۹۹)

این فیلم در روستایی در نزدیکی دریای سیاه فیلمبرداری شده است. فیلمی که زیستن در یک جامعه‌ی سنتی را نشان می‌دهد و در آن خواهرانی که اسیر زندگی در این جامعه هستند موفق می‌شوند برای رسیدن به آینده‌ای بهتر از آن فرار کنند. سکانس پایانی این فیلم فرار خواهران است که در یک اتوبوس هستند و در یک روزی که آفتاب بسیار درخشان می‌تابد دارند از تنگه‌ی بسفر عبور می‌کنند. تنگه‌ای که دو قاره‌ی آسیا و اروپا را در این شهر از هم جدا می‌کند و یکی از مشهورترین مکان‌های توریستی شهر استانبول به شمار می‌آید.

اسب چموش

۳- عبور از پل: صدای استانبول (۲۰۰۵)

این فیلم را که یک فیلم مستند است یکی از مشهورترین کارگردان‌های جهان به نام فاتح آکین ساخته است. فیلمسازی دو رگه که هم آلمانی است و هم ترکیه‌ای. این فیلم درباره نوازندگان خیابانی استانبول است که استعدادهای ویژه‌ای دارند. در خلال دیدن این فیلم شما علاوه بر آنکه می‌توانید فضاهای شهری استانبول را ببینید و به محله‌ها و خیابان‌های آن سر بزنید، می‌توانید گونه‌های مختلف موسیقی در این شهر را نیز بشنوید. موسیقی‌هایی از کردی اصیل گرفته تا ترکی. برای آشنایی با استانبول به شما توصیه می‌کنیم حتما این فیلم را تماشا کنید. چرا که حتی اگر قصد سفر با تور استانبول را نداشته باشید، تماشای این فیلم شما را علاقه‎‌مند سفر به این شهر می‌کند.

 

از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

عبور از پل

۴- L’Immortelle

این فیلم فرانسوی که متعلق به موج نو سینمای فرانسه است در برخی از قصرهای مربوط به دوران عثمانی فیلمبرداری شده است. فیلمی که در آن نشان می‌دهد یک باند تبهکار، زنان را می‌ربانید و از آنها بهره می‌برند. تماشای این فیلم سبب می‌شود شما با بناهای تاریخی موجود در استانبول آشنا شوید و دلتان بخواهد به این شهر سفر کنید.

 

با کلاس‌ترین خیابان‌های استانبول کجا هستند؟

L’Immortelle

۵- بندزن، خیاط، جاسوس، سرباز (۲۰۱۱)

این فیلم یکی از مشهورترین فیلم‌های جاسوسی ساخته شده در هالیوود است. فیلمی که گری اولدمن در آن بازی کرده. فیلمی که زمان جنگ سرد را نشان می‌دهد و با تماشای آن می‌توانید هتل‌های استانبول، خیابان استقلال که یکی از مشهورترین خیابان‌های استانبول است و نیز همچنین باشگاه‌های شبانه‌ی این شهر را ببنید. به شما توصیه می‌کنیم حتما این فیلم را تماشا کنید تا هم با استانبول و فضاهای نامتعارفش آشنا شوید و هم یک فیلم هیجان‌انگیز را مشاهده کرده باشید.

فیلم ترکی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران