بهترین سفرهای یک روزه از پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
بهترین سفرهای یک روزه از پوکت

می‌توان گفت پوکت به طور مکرر یکی از جزایر برتر در کل جهان برای سفر و گردش است. این که آیا می‌خواهید مکان‌های تماشایی را بگردید یا به سادگی در یک جزیره خلوت اقامت کنید، انتخاب‌های متعددی وجود دارد. در اینجا بهترین سفرهای روزانه‌ای که می‌توان از پوکت برنامه‌ریزی کرد را بررسی می‌کنیم.

 

کوه فی فی

آسمان آفتابی و غروب آفتاب زیبا تنها مواردی هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند در کوه فی فی پیدا کنند. این جزایر همسایه مشهور پوکت هستند. بازدیدکنندگان مشتاقانه به همراه کشتی به یکی از شش جزیره ای که کوه فی فی را تشکیل می دهند ، سفر میکنند. سواحل طولانی سفید و رویایی در ابتدا بازدید کنندگان را به خود جلب می کند ، در حالی که زندگی شبانه حماسی آنجا باعث می شود که بازدیدکنندگان بخواهند بیشتر از یک سفر یک روزه در آنجا بمانند. یکی از محبوب ترین دلایلی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان از کوه فی فی دیدن کنند خلیج مایا است، جایی که در ساحل آن فیلمی با بازی لئوناردو دی کاپریو فیلمبرداری شده است.

 

  مقایسه‌ی جزیره ساموئی و پوکت برای سفری خاطره‌انگیز 

 فی فی

 

خائو لاک

 از جزیره پوکت تا خائو لاک با ماشین به فاصله دو ساعت رانندگی مسافت است. برای گردش و سفر روز بعدی، این منطقه از نظر رسیدن به جزایر سیمیلان، در لیست ما یکی از بهترین‌هاست. بازدیدکنندگان اغلب به دلیل مناطق خیره کننده اطراف آن و مکان‌های دیدنی بسیاری که در این جزایر وجود دارد از این مقصد غافل می‌شوند. با این حال، دریاچه خائو برای کسانی که به آنجا سفر می‌کنند دیدنی‌های بسیاری دارد. آبشارهای شگفت‌انگیز علاوه بر آن پارک‌های متعدد و زیبا که ارزش بازدید از آن را دارند. مسافران می‌توانند به راحتی از طریق یک اسکوتر اکتشاف کنند و شگفتی‌های طبیعی را که مایل به دیدن آنها هستند انتخاب کنند. این منطقه همچنین دارای ساحل های شنی نسبتا زیبا در امتداد دریا، از جمله Hat Bang Niang و Hat Nang Thong است.

 

  ۶ نکته کاربردی برای سفری ارزان به پوکت 

 خائو لاک

 

جزایر سیمیلان

در برنامه سفر به جزیره پوکت ، مطمئنا جزایر سیمیلان ارزش سفر را دارند. این جزایر از ۱۱ جزیره جدا از هم ساخته شده‌اند. جزایر سیمیلان در سال ۱۹۸۲ میلادی به عنوان پارک ملی تایلند به ثبت رسید، که آن‌ها را به شکل افسانه‌ای و بکر و مناسب حفظ کرده است. این مجمع الجزایر مناسب برای کسانی است که می‌خواهند غواصی کنند. برخی حتی ادعا می‌کنند که بهترین نقاط غواصی در سراسر جهان با آب‌های شفاف و کریستالی در اینجا یافت می‌شود. این مناطق یکی از محبوب‌ترین جاها برای غواصی و قایقرانی است. همراه با سواحل شنی سفید و جنگل‌های بکر و صخره‌های زیبا که مسافرین زیادی را به خودش جلب می‌کند.

 

 جزایر سیمیلان

 

خلیج فانگ نگا

زیباترین صخره‌های سنگ آهک را نمی‌توان جای دیگری جز در خلیج فانگ نگا پیدا کرد. جزیره‌های بزرگ و کوچک با صخره‌های آهکی و شیب زیاد از ویژگی‌های این خلیج زیباست. مسافران برای بازدید از این خلیج می‌توانند با قایق از پوکت این مسیر را طی کنند و بعد از ظهر خود را به قایقرانی بگذرانند و یا در زیر آب بلورین این خلیج زیبا شنا و غواصی کنند. یکی از پر بازدیدترین جزایر موجود در این خلیج، جزیره جیمز باند است. این اسم معروف بعد از سال ۱۹۷۴ هم زمان با ساخت فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم‌های جیمز باند که در این جزیره فیلمبرداری شده بود آمده و باعث شهرت بیشتر این منطقه شده.

 

  ۷ سوغاتی معروف که در پوکت می‌توانید بخرید 

 خلیج فانگ نگا

 

جزایر سورین

جزایر سورین یکی از مقصدهای برتر برای غواصان در کل جهان است. این پنج جزیره دارای صخره‌های مرجانی دریایی فراوان که بسیار زیبا و باورنکردنی است. این به دلیل دوری از مقاصد توریستی مانند پوکت و کائولاک به همچنان دنج، بکر و آرام باقی مانده‌اند. این جزایر در منطقه حفاظت شده پارک ملی سورین قرار گرفته که اندازه آن بیش از ۱۴۰ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

 

  سواحل زیبای پوکت ، کمی دورتر از مرکز شهر 

جزایر سورین 

 

کوه یائو نوی

به عنوان یکی از جزایر منزوی در تمام تایلند، این مکان مناسب برای آن دسته از بازدیدکنندگان و مسافرانی است که سعی در فرار از میلیون‌ها توریستی که هر ساله به پوکت می‌ریزند دارند. این جزیره برای کسانی که مایل به پیاده روی در جنگل هستند، به دلیل مسیرهای پیاده روی متعددی وجود دارد بسیار عالی است. کوه یائو نوی عاری از گردشگران است و در عوض کشاورزان محلی را در خود جای می‌دهد، که بیشتر آن‌ها زندگی خود را از صنعت ماهیگیری و تجارت نارگیل به دست می‌آورند. این جزیره ۱۲.۹ کیلومتر طول داشته و تنها در حدود ۳۰۰۰ نفر در اینجا سکونت دارند. در کل این جزیره بهترین گزینه برای فرار از شلوغی پوکت است.

 

 کوه یائو نوی

 

غواصی در کشتی بزرگ غرق شده

پوکت تقریبا به همان اندازه که در خشکی زیباست زیر دریا هم بسیار زیبا است. به همین دلیل بازدید کنندگان باید مدتی از وقت خود را برای کشف قلمرو زیر آب این جزیره بگذرانند. King Cruiser Wreck که حدودا در ۳۲ کیلومتری پوکت واقع شده، بهترین مکان غواصی در این جزیره است. مغازه‌های غواصی، تمام تجهیزات مورد نیاز شما را برای استفاده در آب و شنا کردن زیر آب و با قیمت نسبتا مقرون به صرفه خواهد داشت.

 

  ۱۰ هتل ساحلی مجلل پوکت در ساحل پاتونگ 

پوکت

۰۷ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران