گردش در بهترین پارک‌های ملی فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
گردش در بهترین پارک‌های ملی فیلیپین

فیلیپین کشوری بر روی جزایر است و حدودا از ۷ هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. همین جغرافیای فوق‌العاد و مناظر طبیعی باورنکردنی باعث شده تا این کشور مقصد عده زیادی از گردشگران شود. در اینجا می‌توانید از زیبایی طبیعی مناظر لذت ببرید و در عین حال فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیزی انجام دهید که آدرنالین خون‌تان را بالا می‌برند. ما برای گردشی جذاب و به یادماندنی بهترینم پارک‌های ملی فیلیپین را پیشنهاد می‌کنیم.

 

پارک ملی Biak-na-Bato

Biak-na-Bato در چند کیلومتری سان مگوئل بولاکان واقع شده است. معنی این اسم به تخته سنگ‌های شکاف‌دار ترجمه می‌شود که اشاره به غارهای جذاب و سازه‌های سنگی متعدد در پارک دارد. این پارک ملی با مساحت ۲،۱۰۰ هکتار، یک مقصد ایده‌آل برای مسافران تازه کار است. این پارک دارای آب‌های شفاف رودخانه‌ای، جریان‌های آبی، آبشارها، صدها غار با تاریخچه‌های مهم، پل‌های معلق و مسیرهای پیاده روی است که مطمئنا افراد طبیعت دوست و کوهنوردان را راضی می‌کند.

 

زیباترین مناطق فیلیپین برای سفر تنهایی

Biak-na-Bato

پارک ملی شبیه جزیره کاراموان

اگر در منطقه Camarines Sur در بیکل هستید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از پارک ملی شبیه جزیره کاراموان را از دست ندهید. این پارک دارای سازه‌های آهکی زیبا، سواحل ماسه‌ای سفید و همچنین رودخانه‌ها و غارهای بادگیر بوده و فرصت‌های گردشی فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. باید اقرار کنیم این پارک در یکی از دورترین قسمت‌های فیلیپین واقع شده که رسیدن به آن ساعت‌ها به طول می‌انجامد اما دیدن زیبایی‌های بی‌حد آن خستگی راه را از تن شما بیرون می‌کند. شما در اینجا می‌توانید فعالیت‌های مختلفی از قبیل غواصی، تفریحات جزیره‌ای، طناب کشی، صخره نوردی، و گشت و گذار در غارهای امانگ، کولاپنیت و مانیپیس لذت ببرید.

شبیه جزیره کاراموان

پارک ملی جزایر صدگانه (Hundred Islands)

به خاطر وجود جزایر کوچک و بزرگی‌ که همچون قارچ در جنوب غربی بخش خلیج لینگاین روییده‌اند اسم این پارک را جزایر صدگانه نامیدند. البته در اینجا ۱۲۳ جزیره منحصر به فرد وجود دارد که فقط ۳تای آن‌ها برای گردش در دسترس گردشگران وجود دارد. جزایر Governor، Quezon و Children تنها بخش‌های در دسترس هستند. گاورنر به عنوان بزرگ‌ترین جزیره در این بین دارای عرشه‌ای جذاب و دیدنی است که رسیدن به آن مستلزم صعودی سخت است. جزیره کوزون به خاطر امکانات کمپینگ و آب‌های کم عمق که برای اسنورکلینگ مناسب است بین گردشگران و خانواده‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. جزیره چیلدرن هم دارای آب‌های کم عمل، کلبه‌های کوچک و امکانات پیکنیک بوده و از طرف خانواده‌ها مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد.

 

برای سفر به فیلیپین چه قدر باید هزینه کرد؟

Hundred Islands

پارک ملی Minalungao

برای مسافرانی که به دنبال استراحت آخر هفته با هزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه هستند، پارک ملی Minalungao در استان Nueva Ecija جایی است که باید بروند. از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک می‌توان به سنگ‌ آهکی ۱۶ متری که در مرز رودخانه پناراندا واقع شده اشاره کرد. شما در این پارک می‌توانید به فعالیت‌هایی مثل قایق‌سواری، رفتینگ و زیپ‌ لاین با نرخ‌های ارزان و مقرون به صرفه بپردازید. به علاوه کارهای رایگانی مثل غواصی، شنا، پیاده‌روی، و طناب‌کشی نیز برای انجام در دسترس وجود دارند. مسیر پیاده‌روی این پارک با داشتن پله و طناب‌هایی برای نگه داشتن نسبت به جاهای دیگر آسان‌تر بوده و مناسب افراد مبتدی است.

 

درباره مانیل پایتخت فیلیپین بدانیم

Minalungao

پارک ملی 

این پارک ملی به دلیل جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز و فرصتی که برای دیدن حیوانات وحشی در طول مسیر مانند پرندگان کمیاب و سایر حیوانات عجیب و غریبی که وجود دارد در بین کوهنوردان، طبیعت گردان و تماشاچیان پرنده محبوبیت پیدا کرده است. شما در اینجا می‌توانید از سواری ماشین‌های باگی لذت ببرید و یا در زیپ لاین آدرنالین‌تان را بالا ببرید. طرفداران شنا می‌توانند در برکه نیز شنا کنند. این پارک در دامنه کوه Sierra Madre واقع شده و پر از فرصت‌هایی برای کاوش و تجربه است.

Fuyot Springs

پارک ملی Mount Arayat

در حدود ۳ سال پیش پارک ملی کوه آرایات برای گنجاندن امکانات و جاذبه‌های جدید در جهت جذب بیشتر گردشگران محلی و خارجی، نوسازی شد. این مکان اصلی توریستی در مرکز لوزون در حال حاضر خانه انواع گونه‌های پرندگان وحشی، درختان، پستانداران و خزندگان است. اکنون این پارک دارای پنج استخر، کلبه، مناطق پیکنیک، اردوگاه‌ها و یک زمین بازی است. هیچ جای تعجب نیست که در فصل اوج گردشگری قادر به جذب هزاران گردشگر است. جدا از همه امکانات رفاهی و طبیعی که وجود دارد گفته می‌شود آب چشمه‌ای که از آتشفشان غیرفعال بیرون می‌ریز، برای داروهای آرتروز دارای ارزش دارویی است. اگر در سفری خانوادگی با تور فیلیپین به سر می‌برید و می‌خواهید بچه‌ها از امکانات تفریحی برخوردار باشند این پارک برای شما بهترین است.

 

راهنمای سفر به پالاوان؛ تکه‌ای از بهشت در فیلیپین

Mount Arayat

۲۷ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران