پیاده‌روی در بهترین خیابان‌‌های ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
پیاده‌روی در بهترین خیابان‌‌های ویتنام

ویتنام واقع در جنوب شرقی آسیا یکی از کشورهایی است که سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر را به خود جلب می‌کند. چرا که تاریخچه پرفراز و نشیب آن و وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله طبیعت فوق‌العاده و بناهای تاریخی دیدنی آن را به یک کشور توریستی تبدیل کرده است. یکی از بزرگترین مکان‌های دیدنی گردشگری موجود در هر کشوری، خیابان‌های آن برای پیاده‌روی است. در کشور ویتنام نیز مثل بسیاری از کشورها می‌توان از چنین تفریحی لذت برد. در زیر نمونه‌هایی از بهترین خیابان‌های پیاده‌روی را که باید در طول تور ویتنام خود بازدید کنید را نام برده‌ایم.

 

Nguyen Hue street

یکی از برجسته‌ترین خیابان‌های پیاده‌روی در ویتنام Nguyen Hue است. این خیابان در شهر توریستی هوشی مین واقع شده است. این خیابان یکی از جدیدترین خیابان‌ها می‌باشد و در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. خیابان به دلیل تماشای تابلوهای رقص، آواز، معاشرت، تماشای منظره دیدنی و جذاب شب مکانی ایده‌ال است. در تمام روزهای تعطیل و آخر هفته در ساعات شب عبور وسایل نقلیه از آن ممنوع است. در نتیجه فضای بیشتری را برای گردش و تفریح شبانه ایجاد می‌کند. بزرگترین جاذبه در خیابان Nguyen Hue یک چشمه آب بزرگ است که در آن از چراغ‌های مختلفی برای درخشش شب استفاده شده است. این خیابان همچنین منظره‌ای دیدنی از رودخانه سایگون را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن مجسمه زیبایی با نام عمو هو در این خیابان برپا شده است که به زرق و برق آن می‌افزاید و آن را به یکی از بهترین خیابان‌های ویتنام برای پیاده‌روی گردشگران تبدیل می‌کند.

 

نکات مهم امنیتی برای بانوان در سفر به ویتنام

 Nguyen Hue street

 

Bui Vien street

دومین خیابان معروف که در دسته بهترین خیابان‌های ویتنام برای پیاده‌روی گردشگران قرار دارد خیابان Bui Vienna  واقع در هوشی مین است. گردشگران می‌تواند از ساعت ۷ تا ۲ هر شنبه و یکشنبه به پیاده‌روی در آن بپردازند. بازدید از این فرصت را می‌دهد که از بسیاری از اجراها و نمایش‌های زنده که در کنار خیابان برپا می‌شوند دیدن کنید. این خیابان همچنین دارای رستوران‌های متعدد، خدمات تفریحی و مغازه‌های دیدنی برای خرید سوغاتی است. علاوه بر این، خدمات رایگان Wi-Fi و توالت‌های عمومی نیز در دسترس خواهند بود. اگر اوقات خود را در شهر هوشی مین می‌گذرانید، از گذراندن یک شب در آخر هفته در این خیابان دریغ نکنید.

 

بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

 Bui Vien street

 

Hanoi Old Quarter

این یکی از بزرگترین خیابان‌های پیاده‌روی در ویتنام Hanoi Old Quarter است. این خیابان در شهر هانوی قرار دارد. این خیابان از جمعه ۶ عصر تا یکشنبه ۱۲ شب برای پیاده‌روی آماده است. در سایر مواقع اتومبیل از آن عبور می‌کند. بزرگترین جاذبه گردشگری هانوی به نام دریاچه هون کیام در انتهای این خیابان واقع شده است. این مکان در طول روز به بهشتی برای دوستداران عکاسی تبدیل می‌شود. همچنین یک مکان خوب برای نشستن و لذت بردن از محیط آرام است. گردشگران می‌توانند از WIFI رایگان موجود در اطراف دریاچه استفاده کنند. در شب فعالیت‌هایی مثل خرید در بازار آزاد، گرفتن عکس پرتره توسط عکاسان خیابانی، لذت بردن از کنسرت‌های موسیقی زنده توسط نوازندگان سنتی ویتنامی، نوشیدن آبجو در خیابان و ... مورد پسند توریست‌ها است.

 

بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت اول)

 Hanoi Old Quarter

 

Bach Dang

خیابان Bach Dang از دیگر مکان‌هایی است که می‌توان نام آن را در لیست بهترین خیابان‌های ویتنام برای پیاده‌روی گردشگران قرار داد. این خیابان در شهر دا نانگ سومین شهر بزرگ ویتنام واقع شده است. خیابان Bach Dang در کنار رودخانه هان واقع شده است و منظره‌ای عالی از شهر دارد. این خیابان همواره میزبان تعدادی فعالیت جالب از جمله اجرای موسیقی خیابانی، بازی‌های عصرانه شطرنج چینی با افراد محلی، مسابقه بین المللی آتش بازی، جشنواره‌های خیابانی با گل‌های بهاری و غیره است. از این رو در بین گردشگران طرفدار زیادی دارد.

 

Bach Dang 

 

Nguyen Phuc Chu

خیابان Nguyen Phuc Chu بدون شک یکی از بی‌نظیرترین و بهترین خیابان‌های ویتنام برای پیاده‌روی گردشگران می‌باشد که در هوی آن واقع شده است. این خیابان میراث یونسکو محسوب می‌شود. همین نیز باعث می‌شود تا سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن کنند. در این مکان فقط استفاده از وسایل نقلیه غیر موتوری مجاز است. خیابان Nguyen Phuc Chu در جنوب رودخانه هوی آن قرار دارد. برای پیاده‌روی در آن فقط از ۸ صبح تا ۱۱ صبح و از ۳ ظهر تا ۱۰ شب می‌توانید حضور داشته باشید. پیاده‌روی در شب به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از یک تجربه باشکوه خاص خرید و نمایش‌‌های هنری و فرهنگی در آن لذت ببرند.

 

راهنمای خرید در هوی آن ویتنام

Nguyen Phuc Chu

۲۷ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران