معرفی ۶ خوراکی محلی در سفر به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی ۶ خوراکی محلی در سفر به دبی

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای جهان است که شهرتش نه تنها در کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس بلکه در سراسر اروپا و آسیا پیچیده است. شهری که بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا را میزبانی می‌کند و در آن هم می‌شود تفریحات آبی انجام داد و هم تفریحات خاکی. شهری امن که می‌شود برای گذراندن روزهای عاشقانه‌ی عمر روی آن حساب ویژه باز کرد. شهری که هتل‌هایش جزو بهترین‌ها و مشهورترین‌ها در دنیا هستند. در سفرتان با تور دبی اگر می‌خواهید خوراکی‌های محلی نوش جان کنید و آنها را بشناسید همراه ما باشید تا خوراکی‌های بومی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


خوراکی‌های بومی

امروز اگر به شهرهای توریستی جهان سفر کنید می‌توانید رستوران‌های زیادی را بیابید که غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند. غذاهایی که امروزه از جغرافیای خودشان فراتر رفته‌اند و با ذائقه‌ی مردمان مختلف در سراسر جهان جور شده‌اند. غذاهایی مانند پیتزاها و پاستاها که امروزه دیگر تنها برای ایتالیایی‌ها نیستند و در دورافتاده‌ترین نقاط شرق آسیا نیز می‌توانید آنها را سفارش بدهید و نوش جان کنید. فست فودها و برگرها نیز همین وضعیت را دارند. جدای از این غذاها اما هستند خوراکی‌های بومی و محلی مربوط به هر نقطه از جهان که فقط در همان نقطه‌ها می‌توانید آنها را بیابید. خوراکی‌هایی که غالبا در فضاهای محلی سرو می‌شوند و برای گردشگران اهمیت ویژه‌ای دارند. این خوراکی‌ها اگرچه ممکن است سفارش داده شوند اما، ممکن است پس از سرو مورد پسند قرار نگیرند. در سفرتان به دبی که یک شهر عربی مشهور است اگر می‌خواهید خوراکی‌های محلی را بشناسید و آنها را نوش جان کنید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

شکم‌گردی در دبی با کامیونت‌های فروش غذا !

خوراکی‌های بومی دبی


۱- خرما

خرما یکی از خوراکی‌های مشهور شهرها و کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس است. میوه‌ای بسیار مقوی و مغذی. یک خوراکی بی‌نظیر که همراه با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد می‌توانید آن را نوش جان کنید. یک خوراکی درجه یک که طبع گرمی دارد و به صورت خالی نیز می‌شود آن را نوش جان کرد. ماده‎‌ای که در دبی می‌توانید چند مدل مختلف از آن را بیابید و نوش جان کنید. ماده‌ای که جلوی ضعف و گرسنگی شما را می‌گیرد و برای گشت و گذار و پرسه زدن در شهر گرم دبی بهتان قوت می‌بخشد. بنابراین حتما این خوراکی را در این شهر زیاد نوش جان کنید.

 

۱۰ رستوران غذاهای ایرانی در دبی (قسمت اول)

 خوراکی‌های بومی دبی


۲- ماندی

ماندی یکی از غذاهای مشهور و پرکالری است که اصالت آنها به کشور یمن بازمی‌گردد اما در امارات معروف شده است و امروزه یکی از خاستگاه‌های آن شهر دبی است. غذایی که از گوشت بره تهیه می‌شود و برای گیاهخواران مناسب نیست. غذایی که به همراه برنج سرو می‌شود. بنابراین برای آنهایی که در رژیم غذایی کم کالری و کم حجم هستند مناسب نیست. غذایی که امروزه با گوشت مرغ و گوساله نیز آن را طبخ می‌کنند و در منوی رستوران‌های سنتی و محلی دبی می‌توانید از آن سراغ بگیرید.

 

 خوراکی‌های بومی دبی


۳- شیر شتر

شیر شتر بسیار پرچرب است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مناسب است. شیری مقوی که اگر معده‌های حساسی دارید نوش جان کردن آن را در سفر به شما توصیه نمی‌کنیم. این شیر سرشار از آهن، ویتامین C و B3 است و همچنین لاکتوز کمی دارد. شیری که برای زخم معده، دیابت، پوکی استخوان و کنترل فشار خون بسیار عالی است. سراغ این شیر را در رستوران‌ها و کافه‌های محلی می‌توانید بگیرید و با قیمت‎های مناسب آن را تهیه کنید.

 

بهترین تفریحات شبانه در دبی (بخش اول)

 خوراکی‌های بومی دبی


۴- هریس

هریس یک غذایی شبیه به حلیم خودمان است. غذایی که از ترکیب گندم و گوشت به دست می‌آید و در ادامه به آن ادویه‌های عالی می‌زنند. غذایی که در اصل از گوشت شتر در آن استفاده می‌کنند و بسیار انرژی بخش است. غذایی که برای صبحانه می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. غذایی که در برخی از رستوران‌های دبی آن را با گوشت مرغ طبخ می‌کنند. غذایی ارزان که تهیه کردن آن آسان است.

 

خوراکی‌های بومی دبی


۵- ماهی و غذاهای دریایی

ماهی در غذاهای روزانه‌ی مردمان دبی جایگاه ویژه‌ای دارد. به طور کلی در رستوران‌های این شهر شما می‌توانید متنوع‌ترین و بهترین غذاهای دریایی را سفارش بدهید و نوش جان کنید و ماهی یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌های این شهر است که در غذاهای دریایی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

۱۰ نکته کاربردی برای خرید سوغاتی‌ از مراکزخرید دبی

 خوراکی‌های بومی دبی


۶- نان خرما

نان خرما از خوراکی‌های معروف و مشهور شهر دبی است که همراه با نوشیدنی و خالی می‌توانید آن را نوش جان کنید. غذایی که کامل است و جلوی ضعف شما را می‌گیرد. غذایی که با ذائقه‌ی گردشگران سازگار است و زیاد سراغ آن را در مکان‌های مختلف می‌گیرند.

 

هتل‌های ارزان دبی به انتخاب کاربران تریپ‌ ادوایزر

خوراکی‌های بومی دبی

۱۳ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران