۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

جیپور یکی از زیباترین شهرهای گردشگری هند است که به خاطر بناها و سازه‌های مشهورش گردشگران زیادی را به خودش می‌کشاند. شهری که یکی از رئوس مثلث طلایی گردشگری هند محسوب می‌شود. شهری با مردمان خونگرم، هتل‌های تمیز و فضاهای شهری مناسب. شهری که می‌شود در آن روزانه و شبانه به تفریح پرداخت و خاطره‌های خوش برای خود ساخت. در سفرتان با تور هند به جیپور اگر به دنبال آن هستید که شب‌ها را بیدار بمانید و گشت و گذار کنید همراه ما باشید تا ۵ تفریح شبانه‌ی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- به هنگام غروب آفتاب از جال محل دیدن کنید

جال محل جیپور یکی از زیباترین سازه‌های تاریخی هند است که در شهر جیپور واقع شده. قصری که قدمتش بازمی‌گردد به نیمه‌ی نخست قرن هجدهم. قصری ۵ طبقه که ۴ طبقه‌ی آن زیر آب قرار دارد. قصری شگفت‌انگیز که تماشای آن به هنگام غروب آفتاب لطفی دیگر دارد. چراکه چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از زیبایی‌ها مقابل دیدگان‌تان قرار می‌دهد. در سفرتان به جیپور بدون شک باید از این قصر دیدن کنید اما توصیه‌ی ما به شما این است که چند ساعت پس از ظهر را برای بازدید از جال محل انتخاب کنید. چرا که در این صورت هم می‌توانید در روز و روشنایی این قصر را ببینید و هم در غروب و تاریکی. به هنگام روشنایی روز در این قصر می‌توانید تفریحات مختلف از جمله فیل سواری و قایق سواری را نیز انجام بدهید.

 

هوامحل، قصر صورتی در جیپور هندوستان

  جال محل


۲- به گالری Artchill بروید

در سفرتان به جبپور اگر به دنبال آن هستید که یک عصر هنرمندانه را پشت سر بگذارید به شما توصیه می‌کنیم به این گالری تشریف ببرید. جاییکه یکی از بزگترین و معروف‌ترین گالری‌های ایالت راجستان است و در آن می‌توانید به تماشای آثار هنرمندان قدیمی و جوان هند بنشینید. جاییکه آثار هنری‌اش فقط به هنرهای تجسمی محدود نمی‌شود و برخی فستیوال‌های مربوط به هنرهای نمایشی نیز در آن برگزار می‌شوند. جاییکه درهایش همه روزه از ساعت ۴ عصر تا ۹ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است و یکی از اصلی‌ترین پاتوق‌های هنری در جیپور به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید با هنرمندان هندی آشنا بشوید و با آنها گپ بزنید به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان با تور مثلث طلایی هند به جیپور حتما به این گالری تشریف ببرید.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جیپور

 Artchill


۳- کافه ‌گردی کنید

یکی از بهترین تفریحات سفر به جیپور رفتن به کافه‌هاست. در این شهر می‌توانید کافه‌های متنوعی را بیابید و در آنها نوشیدنی‌های درجه یک نوش جان کنید. کافه‌هایی که برخی‌هاشان سنتی و قدیمی هستند و برخی‌های دیگرشان مدرن و امروزی. کافه‌هایی که مکان‌هایی عالی برای دورهمی‌ها به شمار می‌آیند و با رفتن به آنها می‌توانید از ملیت‌های دیگر دوستانی گوناگون بیابید. کافه‌هایی که در آنها غذا نیز می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. اگر به غذاهای تند و تیز هندی علاقه‌ای ندارید و یا معده‌های حساسی برای نوش جان کردن آنها دارید به شما توصیه می‌کنیم به کافه‌های شهر جیپور تشریف ببرید و در آنها انواع مختلف فست‌فودها را نوش جان کنید.

 

سفر به جیپور را با حضور در این ۸ رستوران لوکس جذاب کنید

کافه ‌گردی


۴- به رصد خانه‌ی جانتار مانتار بروید

جانتار مانتار یک رصدخانه‌ی قدیمی در شهر جیپور است که با رفتن به آن علاوه بر آنکه می‌توانید به تماشای ادوات قدیمی برای تماشای اجرام آسمانی و تشخیص کسوف و خسوف بروید، می‌توانید به تماشای آسمان و زیبایی‌هایش نیز بنشینید. این رصدخانه متعلق به قرون وسطا است و در سراسر هند شهرت دارد. رصد خانه‌ای که دسترسی مناسبی دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری خلوت جیپور محسوب می‌شود. چرا که در میان گردشگران آنچنان که باید شناخته نمی‌شود. در سفرتان به جیپور اگر علاقه‌مند ماجراجویی‌های آسمانی هستید به شما توصیه می‌کنیم از این جاذبه‌ی گردشگری دیدن کنید.

 

 رصد خانه‌ی جانتار مانتار


۵- به بازارهای شبانه تشریف ببرید

برای خرید انواع سوغاتی‌ها در شهر جیپور می‌توانید به مرکزخریدهای لوکس مراجعه کنید و سراغ بهترین برندها را از آنها بگیرید. مرکزخریدهایی که در چند بخش مختلف شهر پخش شده‌اند و دسترسی مناسبی دارند. اما جدای از مرکزخریدها برای گشت و گذار و بیشتر آشنا شدن با مردمان شهر جیپور می‌توانید به بازارهای آن مراجعه کنید. بازارهایی که تا اواخر شب برپا هستند و به شما فرصت می‌دهند خریدهای ارزان قیمت در آنها انجام بدهید. بازارهایی که غذاهای خیابانی عرضه می‌کنند و فضاهایی صمیمی دارند. یکی از تفریحات شبانه‌ی جذاب در جیپور مراجعه کردن به این بازارها و معاشرت کردن با فروشندگان آنهاست. در این بازارها اگر اهل چانه زدن باشید می‌توانید تخفیفات خوبی دریافت کنید.

 

از مشهورترین مراکز خرید جیپور زیباترین سوغاتی‌های هند را بخرید

بازارهای شبانه

۲۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران