۶ تفریح خاص که در جال محل جیپور می‌توانید انجام بدهید

جاذبه‌های گردشگری جیپور
۶ تفریح خاص که در جال محل جیپور می‌توانید انجام بدهید

جیپور یکی از زیباترین مراکز ایالت‌های کشور هند است که به عنوان یکی از رئوس مثلث طلایی گردشگری این کشور شناخته می‌شود. شهری پر از بناهای شگفت‌انگیز و جاذبه‌های تاریخی. شهری که هیچگاه خالی از مسافر نیست و با تمام دارایی‌اش از مسافرانش پذیرایی می‌کند. شهری جذاب برای آنهایی که عاشق تاریخ و تفریح هستند. در سفرتان با تور هند به این شهر اگر به دنبال تفریحات ویژه در یکی از بناهای گشفت‌انگیز شهر هستید همراه ما باشید تا ۶ تفریح خاص که می‌توانید در جال محل جیپور انجام بدهید را خدمتتان معرفی کنیم.


جال محل تجلی زیبایی معماری و تاریخی


جال محل یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی جیپور است که خیلی‌ها تنها برای بازدید از آن به جیپور سفر می‌کنند. قصری که روی آب بنا شده است و یکی از نماد‌های معماری هندی به حساب می‌آید. تاریخ ساخت این قصر به طور دقیق مشخص نیست اما مطابق با یافته‌ی باستان‌شناسان تاریخ تاسیسش بازمی‌گردد به اواخر نیمه‌ی نخست قرن هجدهم. قصری که در ضلع جنوبی آن دشتی زیبا قرار داشته که پادشاهان برای شکار به آن می‌رفتند. قصری در ۵ طبقه که ۴ طبقه‌ی آن زیر آب بنا شده است. طبقاتی که در کل تاریخ تاسیس این بنا بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند. بازدید از این قصر خودش یک تفریح ویژه در سفر به جیپور به حساب می‌آید اما اگر می‌خواهید با تفریحات بیشتری که در این قصر می‌توانید انجام بدهید آشنا شوید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۶ تفریح خاص آن را خدمتتان بازگو کنیم.

 

۱۳ دلیل برای اینکه گشت‌وگذار در راجستان و جیپور را اصلا از دست ندهید

 

 

جال محل جیپور

 


۱- تماشای چشم‌اندازی زیبا از چاریس


چاریس یکی از زیباترین بخش‌های قصر است که بالکن آن به حساب می‌آید. جاییکه پادشاهان در آن بر تخت تکیه می‌زدند و زیباترین مناظر را تماشا می‌کردند. با رفتن به این قصر و به هنگام غروب آفتاب می‌توانید منظره‌ی زیبایی از رخت بر بستن نور از آب را ببینید و لذت ببرید. دیدنی که با یک نسیم ملایم باد همراه است.

 

 

جال محل جیپور

 


۲- قایق سواری


برای تماشای جال محل از نمایی نزدیک و برای گشت و گذار کردن در آن نیاز دارید سوار بر قایق شوید و در رودخانه‌ای آرام پارو بزنید. برای این کار نباید از قایق سواری بترسید و باید از تاب خوردن نرم روی آب لذت ببرید. اگر در فصل تابستان به جال محل رفته‌اید و پوست حساسی به گزش حشره‌ها دارید به شما توصیه می‌کنیم برای تماشای جال محل نزدیک نروید و قایق سواری نکنید. چرا که سطح دریاچه پر از حشره‌های گزنده است.

 

سفر به جیپور را با حضور در این ۸ رستوران لوکس جذاب کنید

 

 

جال محل جیپور

 


۳- شتر و فیل‌سواری


فیل حیوان محبوب و مطرح هندی‌هاست و شتر نیز پیشکش ایرانی‌ها به هند است. زمانیکه نادرشاه افشار به این کشور لشکر کشید و با شترهای کوهان سوخته به آنها تاخت. به هنگام بازدیدتان از جیپور اگر علاقه‌مند به شتر و یا فیل‌سواری هستید این امکان برای شما فراهم آمده است تا دقایقی چند این تجربه را پشت سر بگذارید.

 

 

جال محل جیپور

 


۴- تماشای مرغان مهاجر


شاید برایتان جالب باشد بدانید بیش از ۱۵۰ گونه از پرندگان مختلف بر فراز دریاچه‌ی جیپور پرواز می‌کنند و شما با رفتن و دیدن این بنا می‌توانید پرواز جمعی این پرندگان را نیز مشاهده کنید. پروازی که در آن فلامینگوها رسته‌ی پرطرفداری هستند. همچنین مرغابی‌ها و مرغ‌های مگس‌خوار نیز از دیگر موجودات لذت‌بخش به هنگام تماشای این دریاچه به حساب می‌آیند. تماشایی که در آن می‌توانید روی سطح آب برای پرندگان غذا بریزید و از دیدن غذاخوردن آنها لذت ببرید.

 

۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید

 

 

جال محل جیپور

 


۵- خرید صنایع دستی و مواد خوراکی


صنایع دستی هندی یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار در میان گردشگران این کشور است. چرا که هم قدمت دارند و هم یک تنوع وسیع. با رفتن به جال محل و چرخ زدن دور و اطراف آن می‌توانید افراد بومی زیادی را ببینید که صنایع دستی درست می‌کنند و به فروش می‌رسانند. صنایعی که چندان گران قیمت نیستند و شما با هر بودجه‌ای به جیپور سفر کرده باشید می‌توانید آنها را خریداری کنید. همچنین در دور و اطراف این بنا می‌توانید ادویه‌های درجه یک و دانه‌های روغنی عالی بخرید و نوش جان کنید.

 

 

جال محل جیپور

 


۶- عکاسی


به هنگام رفتن و بازدید از این بنا به هیچ عنوان فراموش نکنید که یک دوربین عکاسی درجه یک به همراه داشته باشید. چرا که بهترین عکس‌های اینستاگرامی را می‌توانید از خودتان در این مکان بیندازید. عکس‌هایی که احتمالا برای خودتان تا سال‌های سال خاطره خواهند بود و تعداد دنبال‌کنندگان‌تان در شبکه‌های اجتماعی را افزایش خواهد داد.

۱۹ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران