۷ دلیل برای سفری رویایی به بلژیک

جاذبه‌های گردشگری بلژیک
۷ دلیل برای سفری رویایی به بلژیک

بلژیک را مقصدی عاشقانه، خاطره‌انگیز با تاریخی غنی به حساب می‌آورند. جایی که به شکلات‌هایش معروف است و آنقدر جاذبه‌ی گردشگری دارد که به عنوان مقصدی محبوب در بین اروپایی‌ها و مردم دیگر نقاط دنیا به حساب می‌آید. اما اگر بخواهیم خیلی ریزتر به نکات مختلفی که باعث می‌شود شما بلژیک را به عنوان مقصد بعدی سفر خود در نظر بگیرید بپردازیم، می‌توانیم ۱۰ دلیل مهم برای سفر با تور اروپا به این کشور را برای شما بازگو کنیم.

 

  1. بروژ

ابتدا می‌خواستم از کانال‌های آبی بروژ بگویم، اما بهتر است کل بروژ را به عنوان یک دلیل مهم برای سفر به بلژیک در نظر بگیریم. شهری مملو از زیبایی‌های مختلف که از جمله مهم‌ترین آن‌ها کانال‌های آبی است که همچون هلند بخش‌هایی از شهر را به هم متصل می‌کند و شما می‌توانید با قایق‌هایی که برای گردشگران تدارک دیده شده، به داخل این مسیر رفته و یک روز دو نفره عالی را تجربه کنید. بروژ دیدنی‌های تاریخی، رستوران‌های جذاب و جاذبه‌های بسیار متنوعی دارد که به تنهایی می‌تواند یک سفر عالی را به بلژیک برایتان رقم بزند.

 

راهنمای سفری زمستانی به بلژیک

 بروژ

 

  1. معماری گوتیک در لون

لون شهری با چندین دانشگاه است و از بروکسل کم‌تر از یک ساعت فارصله دارد. اما فارغ از جمعیت دانشجویی فراوان این شهر، معماری گوتیک است که این مکان را بسیار معروف کرده. معماری که آن را می‌توانید در ساختمان زیبای Gothic Town Hall که مربوط به صده‌ی ۱۵ میلادی است مشاهده کنید. تورهای شهری متنوعی در شهر برگزار می‌شود که با شرکت در آن‌ها می‌توانید نکات مهمی از تاریخ لون و معماری در این شهر یاد بگیرید.

 

 سفر به بلژیک

 

  1. شکلات‌

واقعیت این است که شکلات بخش مهمی از جاذبه‌ی گردشگری بلژیک به حساب می‌آید! وقتی در میدان Grand Sablon قدم می‌زنید، چندین مغازه پیدا می‌کنید که ترافل‌های شکلاتی‌شان شما را به سمت خود فرا می‌خوانند. در بروژ نیز تنها در یکی از خیابان‌های معروف شهر، بیش از ۵۰ فروشگاه شکلات پیدا می‌شود. در مجموع، به هر گوشه‌ای از بلژیک بروید، مغازه‌هایی را می‌بینید که انواع شکلات‌های زیبا و خوشمزه را به فروش می‌رسانند. شکلات‌هایی که در دنیا معروفند و طعمی بی‌نظیر دارند.

 

بهترین شهرهای اروپایی برای سفر به انتخاب لونلی پنلت

 سفر به بلژیک

 

  1. غذایی در تنوع جهانی

بلژیک از دیرباز میزبان مهاجران زیادی از نقاط مختلف دنیا از جمله آفریقا بوده است. به همین دلیل تنوع غذایی خاص و متفاوتی در این کشور می‌بینید که در کم‌تر کشور اروپایی دیده می‌شود. شما در این کشور غذاهای مختلف تونسی، آسیایی و غذاهای ترکیبی از کشورهای مختلف را مشاهده می‌کنید. البته نباید نادیده گرفت که بروژ و بروکسل، هر دو دارای رستوران‌های لوکس متعددی هستند که سرآشپزانی معروف در سطح جهانی داشته و غذا خوردن در آن‌ها می‌تواند یک تجربه‌ی متفاوت و منحصر به فرد برای شما باشد.

 

 سفر به بلژیک

 

  1. تلفیق زیبایی و آرامش

در مجموع شهرهای مختلف بلژیک -مخصوصا شهرهای کوچک‌تر این کشور- گردشگران کم‌تری نسبت به پاریس، ونیز یا شهرهای معروف اروپا به خود می‌بینند و همین باعث می‌شود شما زیبایی تمام عیار این کشور را در آرامشی نسبی به تماشا بنشینید. همین باعث می‌شود سفر به بلژیک تجربه‌ای بسیار جذاب برای کسانی باشد که عادت کرده‌اند به مقاصدی بروند که مملو از شلوغی باشد. این جاست که شما می‌بینید، می‌توان از زیبایی‌های یک کشور، فارغ از ازدحام جمعیت لذت برد.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

سفر به بلژیک 

 

  1. معماری زیبا در تمام نقاط این کشور

از معماری گوتیک در لون گفتیم، اما واقعیت این است که هنر معماری از دیرباز در بلژیک بسیار مهم جلوه کرده و شما در شهرهای مختلف این کشور، بناهای مختلفی را می‌بینید که بعضی در زمره شاهکارهای معماری در اروپا قرار می‌گیرند. بازدید از ابنیه مختلف این کشور، یک گردش خسته کننده نخواهد بود، چون تنوع بناها در سبک‌های مختلف شما را به وجد می‌آورد. جایی شما جزییات باور نکردنی دوره‌ی گوتیک را می‌بینید و در بخشی دیگر زیبایی‌های مجسمه سازی طلایی بر بالاترین نقاط یک بنای جذاب را. این ازدیاد چیزی نیست که در هر جای اروپا قابل مشاهده باشد.

 

 سفر به بلژیک

 

  1. بازارهای کریسمسی

یکی از مواقعی که سفر به بلژیک اوج می‌گیرد، روزهای کریسمس است. جایی که تمام کشور آذین بسته شده و فضایی بسیار زیبا پیدا می‌کند. با این حال بازارهای کریسمسی متعدد این کشور، مهم‌ترین دلیل برای این تعداد گردشگری است که عموما از اروپا به بروکسل، بروژ یا دیگر شهرهای این کشور می‌آیند. بازارهایی که نه تنها برای خرید، بلکه برای انواع بازی‌های خانوادگی، خوردن غذاهای محلی و ... تدارک می‌بینند.

 

  معرفی ۵ کشور پر بازدید اروپایی 

 سفر به بلژیک

 

  1. پایتخت گیاه‌خواری دنیا

شاید برای بسیاری عجیب باشد، اما این عبارت برای یکی از شهرهای کوچک بلژیک زیاد به کار برده می‌شود و این مهم اصلا خالی از معنی نیست. بسیاری از گیاه‌خواران دنیا حالا شهر Ghent را جایی برای سفر در نظر می‌گیرند چون مردم زیادی در آن گیاه‌خوار بوده، تنوع غذاهای گیاهی در آن مثال زدنی است و حتی یک روز در هفته با عنوان "پنج‌شنبه‌های گیاهی" در نظر گرفته شده و حتی غیر گیاه‌خواران نیز در آن روز به غذاهای گیاهی روی می‌آورند.

 

 سفر به بلژیک

 

  1. جایی برای سفرهای ریلی

بلژیک در مجموع کشوری کوچک است، اما شهرهای زیبا و متفاوت این کشور با سیستم ریلی به هم پیوند خورد و اگر شما بخواهید به دیدن نقاط مختلف آن بروید، به راحتی می‌توانید مثل بسیاری از گردشگرانی که به بلژیک می‌روند، از سیستم ریلی استفاده کنید. برای مثال اگر بخواهید از بروژ به Ghent بروید تنها یک ساعت در راه خواهید بود!

 

 سفر به بلژیک

 

  1. چون بلژیک کشور خسته کننده‌ای نیست!

بلژیک کشوری متفاوت است که سفر به آن خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان خواهد بود. کشوری که در نقطه از آن جاذبه‌ای متفاوت برایتان در بر خواهد داشت و شما می‌توانید روزها در آن به گردش بپردازید. می‌توانید از سیب زمینی سرخ‌کرده‌های معروف آن بخورید، وقتی از بناهای زیبای آن دیدن می‌کنید. می‌توانید به مراکز پر تعداد خریدش مراجعه کنید یا به پارک‌های بازی بروید و البته نباید فراموش کنید که دوست داران فرهنگ و هنر نیز به یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا سفر می‌کنند و از این فرصت می‌توانند حداکثر استفاده را ببرند.

 

زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ

سفر به بلژیک

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران