۷ غذای خوش‌طعم و سنتی بلژیک

جاذبه‌های گردشگری بلژیک
۷ غذای خوش‌طعم و سنتی بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای کوچک اما فوق‌العاده زیبا و جذاب اروپا است که سفر به آن می‌تواند پر از شگفتی و اتفاق‌های ناب برای شما باشد. کشوری که شهرهای زیبای آن هرکدام یک جاذبه‌ی گردشگری منحصر به فرد دارند و همین اتفاق این کشور را دوست داشتنی می‌کند. در سفرتان با تور اروپا به بلژیک اگر به دنبال نوش جان کردن غذاهایی عالی در بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها هستید همراه ما باشید تا ۷ غذای لذیذ که در سفر به شهرهای مختلف این کشور می‌توانید نوش جان کنید را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- Sole Meuniere

این غذا یکی از غذاهای دریایی مشهور در بلژیک است که به دلیل سس‌اش بسیار لذیذ است و زیاد سفارش داده می‌شود. در این غذا تکه‌های ماهی در آرد و نمک و فلفل و پودر سیر غلتانده می‌شوند تا سپس توسط کره سرخ شوند. پس از سرخ نیز برای سرو، سس مخصوصی که از جعفری و آبلیمو است به آن اضافه می‌شود. در انتها این غذا به همراه سیب‌زمینی آب پز و یا سرخ شده بسته به انتخاب خودتان برایتان سرو می‌شود تا شما یک غذای دریایی لذیذ در رستوران‌های این شهر نوش جان کرده باشید. اگر اهل غذاهای دریایی هستید این غذا یکی از خوش خوراک‌ترین‌های آنهاست که می‌توانید هم در منوی رستوران‌های لوکس و هم در منوی رستوران‌های معمولی آن را بیابید و سفارش بدهید.

 

 ۷ دلیل برای سفری رویایی به بلژیک 

Sole Meuniere


۲- Carbonade Flamande

این غذا یکی از استیک‌های خورشتی خوشمزه است. استیکی لذیذ که بچه‌ها علاقه‌ی زیادی به آن دارند. استیکی که در آن از گوشت گوساله، فلفل، پیاز، نمک و ادویه‌های خوش طعم استفاده می‌شود تا بعد در ادامه سبزیجاتی مانند هویج و سیر و هویج به آن اضافه شوند. این غذا در ادامه به همراه پوره‌ی سیب زمینی سرو می‌شود تا بسیار مقوی باشد و برای گشت و گذارهای گردشگرانه‌تان در شهرهای مختلف این کشور شما را بسازد.

 

 Carbonade Flamande


۳- Endive and Ham Gratin

این غذا عالی است و در عین حال ارزان. غذایی که در منوی رستوران‌های لوکس نمی‌توانید نشانی از آن بیابید اما در رستوران‌های معمولی بلژیک بسیار آن را سفارش می‌دهند. غذایی گوشتی که از ترکیب گوشت گوساله و پنیر و پوره‌ی سیب زمینی است. غذایی به ظاهر ساده اما به اندازه‌ی کافی مقوی و خوب. در سفرتان به بلژیک اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید به شما توصیه می‌کنیم این غذا را سفار بدهید و نوش جان کنید.

 

  راهنمای سفری زمستانی به بلژیک 

 Endive and Ham


۴- American Filet

این غذا به میزان زیادی عجیب است و تصور نمی‌کنیم با ذائقه‌ی ایرانی‌ها جور دربیاید اما از سوی توریست‌های اروپایی و آمریکایی زیاد سفارش داده می‌شود. غذایی که برخلاف نامش یک استیک پخته شده نیست. بلکه گوشت خام است که به وسیله‌ی پیاز و ادویه طعم‌دار شده است. گوشتی که شاید به لحاظ بهداشتی و مراعات دستگاه گوارش خوردن آن زیاد توصیه نشود اما از سوی تعداد زیادی از گردشگران سفارش داده می‌شود. این گوشت را غالبا روی نان تست می‌گذارند و نوش جان می‌کنند.

 

American Filet


۵- Moules Frites

این غذا یکی از غذاهای دریایی مشهور در بلژیک است که ایرانی‌ها کمتر با آن آشنایی دارند. چرا که ایرانی‌ها به اندازه‌ای که از ماهی به عنوان غذاهای دریایی استفاده می‌کنند از صدف‌ها استفاده نمی‌کنند. غذایی که در آن صدف را به همراه موسیر، جعفری و کرده آب پز می‌کنند تا در ادامه در کنار سیب‌زمینی سرخ کرده آن را سرو کنند. در سفر به بلژیک اگر دوست دارید صدف را امتحان کنید به شما توصیه می‌کنیم این غذا را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

  معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا 

 Moules Frites


۶- Stoemp

این غذا یک عصرانه‌ی مقوی و خوشمزه است که در سفر به بلژیک و مراجعه به کافه‌ها و رستوران‌های آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. غذایی مشهور که از کاسنی، کلم، پیاز و هویج تشکیل شده است تا به همراه خامه و شیر و پوره‌ی سیب‌زمینی سرو شود. این غذا را معمولا به همراه تکه‌های ماهی نوش جان می‌کنند و جزو غذاهای خوش خوراک بلژیک به شمار می‌آید.

 

 Stoemp


۷- Paling in’t groen

این غذا یکی از غذاهای دریایی عالی در بلژیک است که از مارماهی درست می‌شود. غذایی که در آن ماهی تازه صید شده را می‌پزند و و وقتی آماده‌ی سرو شد سبزیجات معطر مانند ریحان و نعنا و آویشن و ... را به آن اضافه می‌کنند تا ماهی هم طعم عالی به خودش بگیرد و هم آنکه رنگی بی‌نظیر. این غذا به همراه نان سرو می‌شود. البته پوره‌ی سیب‌زمینی که جزو جدایی ناپذیر از غذاهای بلژیکی است نیز در کنار این غذا وجود دارد.

 

Paling

۱۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران