۷ غذای خوش‌طعم شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
۷ غذای خوش‌طعم شانگهای

شاید باور نکنید، اما تنوع غذایی در شانگهای بسیاری را برای بار چندم به این شهر بازگردانده است. غذاهایی که در بعضی موارد مختص یه این شهر بوده و در دیگر نقاط چین به ندرت پیدا می‌شوند و یا اینکه به شکلی متفاوت در این شهر آماده می‌گردد. شانگهای از آن کلان‌شهرهایی است که انواع رستوران‌ها از لوکس‌ترین‌ها و برندهای بین‌المللی تا رستوران‌های اقتصادی خوب را در خود داشته و مراکز زیادی هستند که می‌توانید در آن‌ها غذاهای خیابانی شانگهای را امتحان کنید . اما معروف‌ترین غذاهای این شهر و بهترین‌هایشان کدام‌ها هستند؟ امروز، با هم به جواب این سوال برسیم.


۱- Xiaolongxia (خرچنگ کوچک)


این خرچنگ‌های کوچک و خوشمزه که روی سیخ‌های چوبی آماده می‌شوند، از خوشمزه‌تری غذاهایی است که شما می‌توانید در شانگهای پیدا کنید. هر زمان از سال که باشد شما صف‌هایی را خواهید دید که جلوی فروشنده‌های Xiaolongxia کشیده‌اند و آن را گاها در کنار نودل‌های مختلف می‌خورند. البته Xiaolongxia با Shaokao که در واقع همان سیخ‌های کوچک کباب است نیز ارائه می‌گرددکه ترکیبی عالی شکل می‌دهند. فراموش نکنید که قبل از خوردن بهتر است یاد بگیرید چطور این خرچنگ‌های خوشمزه را می‌خورند!

 

  غذاهای خوشمزه‌ در رستوران‌های شانگهای شما را عاشق خودشان می‌کنند 

 

Xiaolongxia

 


۲- Ah Niang Noodles


یک مزه‌ی خاصی در این نودل‌ها نهفته که شما همیشه صف‌های طولانی جلوی رستورانی می‌بینید که این نودل خوشمزه را سرو می‌کند. این رستوران Ah Niang Noodles Shop در خیابان سینان نام دارد که تنها در زمان نهار و شام باز می‌کند و هر بار نیز تنها ۲ ساعت فعالیت خواهد داشت. پیدا کردن صندلی خالی در این مکا کمی دشوار است، اما اگر اول وقت به آن‌جا مراجعه کنید حتما از این نودل خوشمزه به شما خواهد رسید.

 

 بهترین نودل بارهای شانگهای 

 

Ah Niang Noodles

 


۳- سوپ دامپلینگ


نباید این دامپلینگ‌ها را با همین شکل غذا در شهرهای مختلف مخصوصا پکن اشتباه بگیرید، این سوپ‌ها از دامپلینگ‌های کوچک‌تری شکل گرفته‌اند که محتویات آن فرق کرده و آن را با قاشق نیز می‌خورند. هنوز این غذاها به شکل قدیمی خود در ظرف‌های بامبو سرو شده و با سس‌هایی به روی میز می‌آید که در آن‌ها ترکیبی از تکه‌ای زنجبیل و سرکه استفاده شده است. این غذا مخصوصا اگر در روزهای سرد سال به شانگهای رفته باشید، شما را عاشق خودش می‌کند. طعمی عالی و همچنین طبعی گرم و البته دستور پخت قدیمی از این غذا یک وعده دلچسب و متفاوت می‌سازد.

 

 

سوپ دامپلینگ

 


۴- hong shao rou


یکی دیگر از غذاهای بسیار محبوب و مخصوص شانگهای که در آن تکه‌های گوشت کبابی در سسی خاص فرو برده می‌شوند. این سس همانطور که از ظاهرش مشخص است از سس سویا به همراه ادویه جات خاص درست شده و بعد از کبابی کردن غذا با آن تفت داده می‌شود. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای سرو این غذا همراه با برنج بوده که در اغلب رستوران‌ها نیز به همین شیوه سرو می‌شود. بهترین جا برای خوردن آن نیز Jian Guo 328، یک رستوران میان رده بسیار خوب است که مکانی معروف در شانگهای به حساب می‌آید.

 

 در رستوران‌های لوکس شانگهای طعم متفاوتی از غذا را تجربه کنید

 

hong shao rou

 


۵- Xunyu


ماهی دودی خاصی است که در روغن سرخ شده و در سسی مخصوص آماده می‌گردد. جالب اینکه این غذا به صورت داغ به روی میز نمی‌رود و اغلب آن را سرد سرو می‌کنند. با این حال احتمالا طعم Xunyu شبیه به هیچ ماهی که تا به حال خورده‌اید نبوده و کاملا متفاوت است. اما کجا این غذا را امتحان کنید؟ رستوران Jesse قدیمی و اصیل شانگهای که بهترین آن‌ها را می‌پزد. شاید همه به شما پیشنهاد کنند که از رستوران‌های قدیمی چینی فاصله بگیرید (که البته اشتباه نمی‌کنند) اما این رستوران متفاوت بوده و یکی از گنجینه‌های غذایی شهر محسوب می‌شود و در آن می‌توان بهترین Xunyu را خورد.

 

 

Xunyu

 


۶- Da Zha Xie


شانگهای دارای رودخانه‌های مختلفی است و به همین خاطر در فصول پاییز و زمستان در آن خرچنگ به وفور یافت می‌شود. Da Zha Xie به شیوه‌ای خاص پخته می‌شود و آن را محکم می‌بندند و در ظرف بامبوی مخصوصی با بخار می‌پزند و در همان ظرف به صورت داغ سرو می‌کنند. البته در این پروسه از ادویه جاتی خاص استفاده می‌شود که طعم آن را بی‌نظیر می‌کند. شما طعم سرکه را در این غذای دریایی به وضوح خواهید فهمید چون در پخت آن به وفور از سرکه استفاه می‌شود.

 

 بهترین رستوران‌های خانوادگی شانگهای برای صرف یک غذای خوش‌طعم چینی 

 

Da Zha Xie

 


۷- Kǎoyā


فراموش نکنید که اردک بریان از جمله غذاهای محبوب چینی هست که در شانگهای هم به وفور پیدا می‌شود. به این خاطر این غذا را در آخر لیستمان گذاشتیم، چون این غذا مخصوص به شانگهای نبوده، اما از بهترین نقاط چین که می‌توانید این غذا را سفارش دهید، مسلما شانگهای خواهد بود.

 

 

۱۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران