صعود به دریاچه سنگ سیاه در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
صعود به دریاچه سنگ سیاه در گرجستان

گرجستان کشوری کوچک اما زیبا با مناطق طبیعی و جاذبه‌های دیدنی فراوان است. پارک‌های ملی، دشت‌ها، کوه‌ها و دریاچه‌ها دیدنی‌ترین جاهای این کشور را تشکیل می‌دهند. یکی از اصلی‌ترین جاهایی که باید در تور گرجستان از آن دیدن کنید، دریاچه سنگ سیاه در پارک ملی لاگودخی است که مسیری شیب‌دار و احاطه شده با دشت‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع است. شما می‌توانید با پیمودن ۵۰ کیلومتر مسیر زیبا و دیدنی به دریاچه صخره سیاه در ارتفاع ۳ هزار متری بالاتر از سطح دریا برسید. ما در این تور طبیعت‌گردی جذاب شما را همراهی می‌کنیم.

این دریاچه در پارک ملی لاگودخی واقع در ۱۸۵ کیلومتری تفلیس واقع شده و هم مرز آذربایجان و داغستان است. در این پارک انواع گیاهان و جانوران زندگی می‌کنند که مسیر را برایتان به یک ماجراجویی واقعی تبدیل می‌کند. شما می‌توانید پنجشنبه، شبانه خودتان را به لاگودخی برسانید و صبح جمعه ماجراجویی‌تان را شروع کنید. مسیر صعود دریاچه سنگ سیاه یکی از سخت‌ترین، جالب‌ترین و زیباترین مسیرهای پیاده روی در کل گرجستان قلمداد می‌شود که دارای چشم اندازهای باشکوه از قفقاز و دره آلازانی است. این پیاده‌روی را می‌توان ۳ روزه به پایان رسانید اما اگر شرایطش را دارید تا بیشتر در منطقه بمانید و لذت ببرید برای ۴ تا ۵ روز برنامه بریزید.

 

۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

گرجستان

 

نکاتی که باید قبل از شروع مسیر به یاد داشته باشید

  • به اطلاعات پارک زنگ بزنید و از امنیت مسیر و شرایط آب و هوا در تاریخ مورد نظرتان اطلاعات به دست بیاورید. اگر شرایط آب و هوا مساعد نباشد به شما اجازه ورود نخواهند داد. بنابراین از قبل مطمئن شوید تا وقت‌تان هدر نرود.
  • مسیر اولین جایگاه کمپ در حدود ۱۳ کیلومتری واقع شده اما اگر به راه‌تان ادامه دهید می‌توانید جایگاه کمپ دوم را در فاصله ۳ کیلومتری از دریاچه پیدا کنید.
  • در طول مسیر به آب دسترسی نخواهید داشت. پس با توجه به مدتی که قصد اقامت دارید با خودتان آب کافی به همراه داشته باشید.
  • برنامه me یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که می‌توانید دانلود کرده و استفاده کنید. این برنامه که در حالت آفلاین هم کار می‌کند موقعیت مکانی شما را در جنگل مشخص کرده و حتی بهتر از گوگل عمل می‌کند.
  • اردوگاه دوم در نزدیکی منطقه آلپ قرار دارد پس هم سرد است و هم چوبی در آن حوالی برای سوزاندن در شومینه و جوشاندن آب پیدا نخواهید کرد. بنابراین با خودتان اجاق سفری همراه داشته باشید.
  • در هیچ کدام از دو اردوگاه برقی وجود ندارد. بنابراین باطری کافی، و لوازم جایگزینی مثل پاوربانک همراه خود داشته باشید.
  • این منطقه به دلیل ارتفاع بالا از عصر به بعد با کم رنگ شدن آفتاب خیلی سرد می‌شود به همین دلیل باید لباس گرم به حد کافی بردارید تا شب از سرما یخ نزنید.
  • گذرنامه و یا شناسنامه‌تان را به همراه داشته باشید. زیرا این پارک در نزدیکی مرز قرار گرفته و ممکن است پلیس‌های مرزبان گرجستان بخواهند هویت شما را تایید کنند. این هیچ چیز بدی نیست و صرفا محض احتیاط انجام می‌گیرد.
  • برای چادر زدن باید ۵ لاری بپردازید در حالی که ماندن در اردوگاه بازدیدکنندگان به ازای هر نفر ۱۵ لاری هزینه در بر خواهد داشت.

 

جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان برای طبیعت‌گردان

 

مسیر با رنگ‌های قرمز و سفید روی درختان و سنگ‌ها علامت‌گذاری شده است. اما هیچ تابلویی مبنی بر کیلومترشمار وجود ندارد تا بدانید چقدر از مسیر را رفته‌اید تا این که در نیمه عدد ۶ بزرگ را خواهید دید. عبور از قسمت‌های بالایی سخت‌تر است زیرا اغلب مسیر سنگی و باریک است. فشار اصلی به پا و زانوها وارد می‌شود برای همین حتما کفش مناسبی به پا کنید. محیط اطراف به شدت خیره‌کننده و آرام است و وقتی برگی می‌افتد فکر می‌کنید چیزی بین بوته‌ها جا به جا شده است. یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن این دامنه فصل پاییز است که به پالتی از رنگ تبدیل می‌شود. این مسیر خیلی زیباست و گاهی به نظر می‌رسد دنیایی کاملا بی‌پایان است.

 

 

نحوه رسیدن به لاگودخی

مارشروتکا هر ساعت از ایستگاه ایسانی تفلیس به سمت روستای لاگودخی حرکت می‌کند. این سفر ۲.۵ ساعت طول می‌کشد و ۷ لاری هزینه دارد. اولین مارشروتکا ساعت ۷:۴۰ صبح و آخری ساعت ۱۸:۳۰ حرکت می‌کند. به عنوان یک گزینه دیگر، می‌توانید از تاکسی‌های مشترک استفاده کنید که از پارکینگ مجاور خارج می‌شوند. هزینه ۱۲ لاری است و ممکن است در صورت پر نبودن تاکسی گران‌تر هم باشد. به هر حال استفاده از سواری سریع‌تر و راحت‌تر است. به علاوه از شهرهای کوچک‌تری مثل تلاوی (۵ بار در روز) و روستاوی نیز مارشروتکا به سمت لاگودخی حرکت می‌کند.

 

معرفی بهترین سواحل گرجستان

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران