تعطیلات تابستان در سواحل دریای سیاه، گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تعطیلات تابستان در سواحل دریای سیاه، گرجستان

در رشته کوه قفقاز در قاره اوراسیا بین دریای سیاه و دریای خزر، گرجستان با آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و روسیه مرز مشترک دارد. در این ناحیه به دلیل تاریخ پر فراز و نشیب تأثیراتی از اروپای شرقی و آسیای غربی به وجود آمده که در شهرها، معماری، مذهب، هنر و موسیقی آن مشهود است. در حالی که به نظر می‌رسد تفلیس و کوه‌های قفقاز در تور گرجستان الویت قابل توجهی بین گردشگران دارند اما حاشیه دریای سیاه در این کشور را نباید دست کم گرفت.

 

باتومی مروارید دریای سیاه

باتومی در منطقه خودمختار آجارا، نزدیک به مرز ترکیه واقع شده که به خاطر قرارگیری در حاشیه دریای سیاه با آب و هوای نیمه گرمسیری به یک مقصد ایده‌آل برای تعطیلات برای اتباع گرجستان و همچنین مسافران کشورهای همسایه تبدیل شده است. اصلا به خاطر همین آب و هوای جذاب، بسیاری از فعالیت‌های فضای باز در باتومی رایج شده که عاشقان تفریحات تابستانی را در تور باتومی به سوی خود کشانده است. شما می‌توانید روز را در امتداد ساحل و تفرجگاه‌ها به قدم زنی و تفریحات آبی بپردازید و شب را به کلوپ‌ها، بارها و کافه‌ها بروید و غرق در موسیقی و فضای شاد و دورهمی شوید. همچنین برخی از سازه‌های مدرن جذاب همچون مجسمه علی و نینو در باتومی ، و یا برج الفبا می‌توانند شما را سرگرم کنند.

 

فانوس دریایی باتومی در سفر به گرجستان

جشن و مهمانی

شهرهایی مانند آناکلیا و باتومی از زمان اتحاد جماهیر شوروی نام و آوازه‌ای جهانی در گشت و گذار و صنعت توریستی داشته‌اند. علاقمندان به مهمانی می‌توانند تا صبح در کلوپ‌های مختلف باتومی، در تعدادی از استراحتگاه‌های آناکلیا و مهم‌تر از همه در جشنواره GEM، که هفته اول یا دوم آگوست برگزار می‌شود به تفریح و پایکوبی بپردازند و سفری شاد و خاطره‌انگیز را تجربه کنند. همانطور که شهرت گرجستان در موسیقی تکنو افزایش می‌یابد دی‌جی های بین‌المللی و توریست‌ها بیشتر و بیشتر جذب این منطقه می‌شوند.

ریورای گرجستان

بیشتر شهرهای ساحلی خطه دریای سیاه در گرجستان در دوره امپراطوری جماهیر شوروی مشهور شده‌اند. در کبولتی، اسکندر دوم قصری ساخت و تابستان‌های زیادی را با خانواده در آنجا می‌گذراند. هنوز هم نوستالژی زیادی برای این مکان‌ها وجود دارد و شهرهایی مانند کبولتی هنوز به عنوان مراکز درمانی مشهور هستند که مسافران تور گرجستان به آن سفر می‌کنند تا از خواص آب‌ها و درمان‌های رایج بهره‌مند شوند. همچنین در منطقه کمتر توسعه یافته گوریا، و شهر گرگولتی مردم به دنبال شن‌های مغناطیسی می‌روند که گفته می‌شود متابولیسم و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.

 

جاذبه‌های دیدنی شهرهای گرجستان

پوشش گل و گیاهی

باغ گیاه‌شناسی باتومی یکی از زیباترین و متنوع‌ترین باغ‌های منطقه است که در مساحتی ۱۱۱ هکتاری گسترده شده و شامل گونه‌هایی از مناطق مختلف از جمله آسیای شرقی، نیوزیلند، آمریکای شمالی، مدیترانه، استرالیا، هیمالیا و البته قفقاز می‌شود. در واقع این باغ گیاه شناسی یکی از متنوع‌ترین گل و گیاهان را در خود جای داده است. این باغ خارج از شهر واقع شده و با چشم‌اندازی از دریا تبدیل به نقطه‌ای بی‌نظیر برای تعطیلات تابستانی شده است. پارک ملی کلخیتی بین گوریا و سامگرلو قرار دارد و از طریق شهر بندری پوتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این منطقه به دلیل وجود تالاب‌ها، که محل زندگی ۲۱ گونه پرنده مهاجر محسوب می‌شود، برای پرنده شناس به یکی از مهم‌ترین مناطق در حاشیه دریای سیاه تبدیل شده است. در مجموع ۱۹۴ گونه پرنده وجود دارد که می‌توانید در این پارک تماشا کنید.

غذاهای پنیری و ادویه‌دار

غذاهای گرجی یکی از غذاهای مطبوع در جهان شناخته می‌شوند، که خاچاپوری (نان پنیر) و خینکالی (دامپلینگ) از شهرت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند. سواحل دریای سیاه در قسمت غربی کشور واقع شده و آب و هوای گرم‌تری دارند به همین دلیل غذاها نیز تندتر و پر ادویه‌تر سرو می‌شوند. هر منطقه سنت‌های آشپزی خاص خود را دارد، مشهورترین غذای دریای سیاه خاچاپوری آچارولی است که یک قایق نان پر کالری از پنیر سولگونی کره و یک تخم مرغ است.

 

ارزان‌ترین مراکز خرید گرجستان برای عاشقان خرید

 

مزارع چای

آب و هوای نیمه گرمسیری گوریا و وجود تپه‌ آن را برای کاشت چای ایده آل کرده است. اگرچه صنعت کشت چای در گرجستان سابقه طولانی ندارد اما زمانی که شاهزاده میکا ارستاوی دانه‌های چای را از چین قاچاق می‌کرد، در قرن ۱۹ ام در گرجستان رواج پیدا کرد. در واقع روس‌ها عطش شدید به چای داشتند و گرجستان آن را برای سراسر امپراتوری و اتحاد جماهیر شوروی تأمین می‌کرد. صنعت چای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دچار رکود شد، اما سرمایه گذاری‌های اخیر بودجه‌ای را برای احیای مزارع تأمین می‌کند. در سفر تابستانی به سواحل دریای سیاه به مزارع چای سر بزنید و چای باکیفیت سوغاتی بخرید و با خودتان به منزل ببرید.

۲۳ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران