بهترین سواحل گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین سواحل گرجستان

گرجستان یکی از مهمان‌نوازترین کشورها با استراحتگاه‌های عالی و قیمت‌های مقرون به صرفه است. مناظر زیبا و نفس‌گیر از کوه‌های مرتفع، آبی بی‌پایان دریای سیاه، هوای تمیز و دل انگیز باورنکردنی، افسانه‌ها و داستان‌های نفس‌گیر، نوشیدنی‌های گوارا، طعم شرقی و مردمی غیرقابل تصور صمیمی تنها شرح مختصری از این سرزمین شگفت‌انگیز است. تعطیلات در تور گرجستان برای گردشگرانی که بیشتر به استراحتگاه‌های دریایی علاقه مند هستند و می‌خواهند تعطیلاتی ساحلی داشته باشند مکانی فوق‌العاده است اگرچه به نسبت رقیبان خود در جاهایی مثل ترکیه نادیده گرفته می‌شود اما به عنوان مقصدی از هر جهت عالی باید توجه بیشتری به سواحل آن کرد. رتبه بندی ما از بهترین سواحل گرجستان به شما کمک می‌کند تا در مورد مقصدی ساحلی بهتر تصمیم بگیرید.

 

کواریاتی

کواریاتی در بین عاشقان ساحل در گرجستان به عنوان مکانی برای غواصی و یکی از بهترین سواحل برای خانواده‌های دارای فرزند شناخته می‌شود. این ساحل شگفت انگیز در ۳ کیلومتری مرز گرجستان و ترکیه قرار گرفته و میزبان جمعیت غالبی از توریست‌های گرجی، روسی و ترکی می‌شود. آب و هوای نیمه گرمسیری فوق‌العاده، دریا و کوه‌ها و همچنین زیست‌محیط تمیز، زیرساخت‌های توریستی توسعه‌یافته به این واقعیت کمک کرده است که خانواده‌ها برای یک روز یا بیشتر، به تنهایی یا با فامیل به اینجا بیایند و از امکانات و تفریح در این ساحل لذت ببرند. کواریاتی ساحلی مناسب برای زوج‌ها، خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه بوده و امکان انجام فعالیت‌های آبی همچون قایق سواری، جت اسکی سواری و غواصی را فراهم می‌آورد. اگرچه بدون انجام هیچ کدام این‌ها می‌توانید به سادگی لم بدهید و از حمام آفتاب و صدای امواج لذت ببرید.

 

بازدید از نقاط منحصر به فرد گرجستان

گونیو

گونیو ساحلی به طول حدود ۲ کیلومتر است که در دهکده تفریحی به همین نام در ۱۰ کیلومتری باتومی واقع شده است. این اولین ساحل در زنجیره‌ای از استراحتگاه‌های کوچک اما دنج است که تا مرز ترکیه کشیده شده است. گونیو که به عنوان یکی از بهترین سواحل آجارا شناخته می‌شود دارای فضایی راحت و دنج است و با خط ساحلی تمیز، آب زلال، چشم اندازهای زیبا از کوه و دریا، محیطی دلپذیر گردشگران را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید به امکانات، جمعیت و شلوغی زندگی در استراحتگاه بازگردید، به تور باتومی بروید که نزدیک به شما قرار گرفته است.

سارپی

این شهر در سواحل غربی گرجستان و در مجاورت مرز ترکیه واقع شده است. به همین دلیل بزرگراهی وجود دارد که دو کشور را در نزدیکی ساحل به هم وصل می‌کند، سارپی نیز کمی بالاتر در کوهستان قرار دارد. تور باتومی تفرجگاه اصلی گرجستان، با هر مینی‌بوس عبوری از ساحل در پانزده دقیقه قابل دسترسی است، بنابراین گردشگرانی که در سارپی اقامت می‌کنند می‌توانند به راحتی تعطیلات آرام و آرام را با سرگرمی‌های متنوع عصرانه ترکیب کنند. این به شما امکان آن را می‌دهد تا از گشت و گذار در دو نقطه نزدیک بهم گرجستان لذت ببرید و تنوع بیشتری داشته باشید.

اورکی

ساحل اورکی در سواحل غربی گرجستان در کنار روستایی به همین نام واقع شده است. یکی از معدود سواحل شنی خط ساحلی دریای سیاه کشور است که به خاطر خواص درمانی خود نیز مشهور است. این خط ساحلی ۵ کیلومتری با ماسه خاکستری و سیاه غیرمعمول پوشیده شده است که حاوی مگنتیت است (مگنتیت نام دوم ساحل است). این ویژگی اثر درمانی منحصر به فردی بر بدن انسان دارد و به بیماری‌های سیستم اسکلتی عضلانی، قلب و ریه کمک می‌کند. شن‌های مشابهی در سواحل کاستاریکا، فیلیپین و بلغارستان یافت می‌شود، اما فقط این ماسه برای اهداف دارویی استفاده می شود و اثر فیزیوتراپی ثابت شده‌ای دارد. به همین دلیل افرادی که دارای ناراحتی‌های جسمانی هستند به این ساحل می‌روند تا خود را در ماسه‌های آن درمان کنند.

 

جذاب‌ترین کارهای توریستی در باتومی

کبولتی

کبولتی ساحلی ۱۰ کیلومتری است که در شهر تفریحی کبولتی و در ۲۵ کیلومتری باتومی واقع شده است. شهر ساحلی کبولتی گرجستان بین جوانان، زوج‌ها و افراد مسن محبوب بوده و نمایانگر یک منطقه ساحلی مدرن با دریای شفاف و فضای دنج استراحتگاهی است. ساحل کوبولتی به عنوان رقیب اصلی ساحل باتومی، از نظر زیرساخت چیزی کم ندارد و فرصت‌های عالی برای تعطیلات با کیفیت بالا و نسبتا ارزان را ارائه می‌دهد. با این همه کبولتی در سایه شهرت باتومی باقی مانده و توریست‌های کم‌تری به آن سفر می‌کنند. در حالی که کبولتی جایی عالی برای تفریحات ساحلی است افرادی که به دنبال سفری مقرون به صرفه‌تر در تور گرجستان هستند سر از کبولتی در می‌آورند.

باتومی

خطه ساحلی در باتومی در امتداد کل ساحل خلیج از بندر دریایی باتومی تا فرودگاه بین المللی باتومی امتداد یافته است. این شامل مناطق محوطه سازی شده محبوب واقع در بخش مرکزی شهر و مکان‌های منزوی اطراف با حداقل زیرساخت است. طول کل ساحل بیش از ۱۰ کیلومتر، و عرض آن در برخی نقاط ۵۰-۳۰ متر است. نوار ساحلی باتومی از ۹ ساحل مجزا تشکیل شده است که در ۴ گروه اصلی - مرکزی، حومه، جدید و بکر قرار گرفته‌اند. برخی از آن‌ها مجهز و شلوغ هستند، برخی متروک و دست نخورده و دور از امکانات باقی مانده‌اند. این تنوع امکان آن را به بازدیدکنندگان تور باتومی می‌دهد تا در هر کدام از سواحل با هر امکانات و ویژگی که خواستند گردش کنند و از روزی آفتابی لذت ببرند.

ساحل Tsikhisdziri

ساحل Tsikhisdziri مکانی منحصر به فرد برای کسانی است که به تجربیات جدید بیشتر از تفریحات معمول و در دسترس اهمیت می‌دهند. نوار باریک ساحلی در زیر صخره‌‌های عظیم پوشیده از جنگل، از کناره تقریبا نامرئی واقع شده و همینطور مسیرهای معدودی که به آن می‌رسند. برای رسیدن به اینجا باید حداقل پانزده دقیقه پیاده‌روی کنید و حتما باید از مردم محلی آدرس را بپرسید، زیرا هیچ علامتی برای دسترسی به آن وجود ندارد. خود ساحل به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که در نزدیکی ساحل جنوبی آب شیب مناسبی داشته و آن را برای علاقه‌مندان به غواصی قابل توجه و محبوب کرده است. با این همه دیدن جریانات قوی به ندرت اتفاق می‌افتد و آب تقریبا همیشه آرام و دلچسب است. با این همه این واقعیت در مورد آن وجود دارد که هیچ صندلی یا کافه‌ای در سراسر آن در دسترس نبوده از این جهت خالی از امکانات است. اما هوای دریا و منظره کوه، بوی درختان کاج و اکالیپتوس، تعداد کمی از بازدیدکنندگان و آرامش مطلق چیزهای با ارزشی هستند که اینجا به دست می‌آورید.

 

تعطیلاتی زمستانی و برفی در گرجستان

ساحل ماخینجائوری

ساحل ماخینجائوری در خط ساحلی دریای سیاه در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است. طول آن تنها ۱.۲ کیلومتر است، اما موقعیت مناسب و چشمه‌های شفابخش بسیاری از مردم را در طول سال به اینجا می‌کشاند. این مکان برای کسانی مناسب است که به دنبال تعطیلات آرام هستند و در عین حال نمی‌خواهند از مرکز دور باشند. پوشش ماسه‌ای این ساحل درشت اما دریای صاف با ورودی شیب داری است که کاستی ماسه‌های درشت را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، منظره‌ای باورنکردنی از منطقه باتومی از هر نقطه‌ای در دسترس خواهد بود. در قسمت مرکزی ساحل به تعداد کافی صندلی، چتر و بار وجود دارد. در تابستان می توان وسایل مختلفی را برای گشتن روی آب یا بازی والیبال و فوتبال ساحلی اجاره کرد. برای کسانی که می‌خواهند سلامت خود را بهبود بخشند، چشمه‌های آب گرم و معدنی در نزدیکی ساحل وجود دارد که می‌توانند به صورت رایگان به عنوان مهمان اقامتگاه یا با پرداخت هزینه‌ای ناچیز از آن‌ها بازدید کنند.

ساحل شکوتیلی

شکوتیلی روستای کوچکی در نزدیکی دریای سیاه، واقع بین دو استراحتگاه اورکی و کوبولتی است که ساحل آن بیش از ۳ کیلومتر امتداد یافته و به نسبت بقیه سواحل این شهرک‌ها کم‌تر شناخته شده است، اما از نظر ویژگی‌ها خیلی فرقی با بقیه آن‌ها ندارد. ویژگی اصلی این ساحل حالت مغناطیسی آن است که می‌گویند در ماسه‌ها وجود دارد. استراحت در چنین مکانی برای افراد مبتلا به مفاصل دردناک و بیماری‌های سیستم قلبی عروقی مطلوب خواهد بود. سفر به اینجا با بچه‌ها نیز ایده‌آل است زیرا ورودی دریا شیب‌دار و کم عمق بوده، و خبری از امواج بزرگ و بادهای شدید نیست و همچنین می‌توان صدف‌های زیادی را در ساحل پیدا کرد. به علاوه درختان کاج در امتداد ساحل رشد می‌کنند و به هوا بوی خاصی می‌دهند به طوری که عصرها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در پارک اکالیپتوس قدم بزنند و از هوای دل انگیز و نسیم ساحلی لذت ببرند. به دلیل کم بودن جمعیت بازدیدکننده در کنار دریا، بسیاری با چادر به اینجا می‌آیند.

ساحل گریگولتی

گریگولتی یکی از سواحل کوچک نزدیک منطقه دهکده‌ای است که برای یک تعطیلات آرام با تمام خانواده به دور از شهرهای بزرگ طراحی شده است. ساحل اینجا مانند موارد بالا از ماسه سیاه با خواص درمانی پوشیده شده و اطراف آن را درختان کاخ احاطه کرده است. ورود به دریا کم عمق و شیب دار است و دمای آب در تابستان به ۳۰ درجه می رسد که یکی از گرم‌ترین نقاط دریای سیاه محسوب می‌شود. اما باید حوله و آب همراه داشته باشید زیرا در ساحل هیچ صندلی و چتر وجود ندارد و در خود روستا مغازه و کافه زیادی وجود ندارد. همچنین به خاطر شهرت و تجهیزات کمی که این ساحل دارد، گردشگران کمی در گریگولتی اقامت می‌کنند، اما کسانی که مدت‌ها آرزوی استراحتی به دور از شلوغی و هرج و مرج را داشتند، در نگاه اول مجذوب این مکان می‌شود. شایان ذکر است که اجاره یک اتاق یا یک خانه سودآورتر و راحت‌تر از زندگی در چند هتل محلی خواهد بود.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط در تور تفلیس

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران