سفری تابستانی به دریاچه‌های گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
سفری تابستانی به دریاچه‌های گرجستان

گرجستان کشوری کوچک و زیبا با طبیعتی متنوع است که در کنار دشت‌های سبز و رشته‌های کوهستانی چندین دریاچه جذاب و شناخته شده را هم در دل خود جای داده است. این دریاچه‌ها که برخی در کوهستان و برخی در نواحی پست واقع شده‌اند فرصتی عالی برای گشت و گذاری تابستانی در تور گرجستان فراهم می‌آورند. ما در اینجا شما را با برخی از بهترین دریاچه‌های گرجستان آشنا می‌کنیم.

 

دریاچه باتتی

یکی از بهترین دریاچه‌هایی که حتما باید در فصل تابستان به آن سر بزنید دریاچه باتتی است که در منطقه شهرداری کارلی و در نزدیکی روستای کودمانی واقع شده است. بهترین زمان رفتن به این دریاچه فصل تابستان و اوایل پاییز درست زمانی که جنگل اطراف دریاچه به هزار رنگ در می‌آید، است. برای رسیدن به این دریاچه باید یک ساعت ماشین سواری در جاده گل آلود و سربالایی را تحمل کنید اما چیزی که در نهایت به آن می‌رسید شگفت‌انگیز است. مخصوصا اگر در سفری خانوادگی هستید این دریاچه برای کمپ و توقف جایی بی‌نظیر است.

 

محبوب‌ترین تفریحات تور گرجستان

آدرس: Bateti Lake, Kareli Municipality, Georgia

 

دریاچه پالیاستومی

این دریاچه کوچک که نزدیکی شهر پوتی واقع شده از طریق کانال باریکی به دریای سیاه متصل می‌شود. همچنین در طی یک کاوش باستان شناسی، برخی از قطعات باستانی پادشاهی کلشی در نزدیکی آن پیدا شده که بر اهمیت و ارزش این دریاچه کوچک افزوده است. این دریاچه که در پارک ملی کلخیتی یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی گرجستان واقع شده مناظر به شدت دیدنی و زیبایی داشته و جایی عالی برای گردشی تابستانی محسوب می‌شود. البته به خاطر هوای خنک و مرطوب جنگلی حتی در تابستان هم بهتر است کت و یا ژاکتی نازک همراه داشته باشید تا اگر احساس سرما کردید بپوشید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید اینجا انجام دهید تور قایق سواری در دریاچه است.

 

Mtsvane (Green) Lake

دریاچه متسوانه یا دریاچه سبز در منطقه آجارا واقع و از شهر ساحلی باتومی به راحتی قابل دسترسی است. این دریاچه به طور طبیعی آبی به رنگ سبز دارد در گردنه زیبا گودردزی واقع شده و در ارتفاع ۲۰۵۸ متری از سطح دریا واقع شده است. شما با گشت و گذاری تابستانی به این دریاچه می‌توانید در آب و هوایی مطلوب به شنا بپردازید، استراحت کنید و از محیط اطراف عکس‌های شگفت انگیزی بگیرید. در واقع دریاچه سبز به خاطر زیبایی خاصی که دارد ورزشکاران و عکاسان را به طور مساوی جذب خود می‌کند.

 

سفر به ۸ مقصد عالی گرجستان بعد از کرونا

آدرس: Mtsvane Lake, Adjara, Georgia

 

Black Rock Lake

دریاچه بلک راک یا همان سنگ سیاه که در پارک ملی لاگودخی واقع شده مقصدی فوق‌العاده برای سفر و بازدید در ماه‌های تابستان و پاییز محسوب می‌شود. در این دوره از سال دریاچه سنگ سیاه به زیبایی منحصر به فردی می‌رسد. با این حال، پیاده روی در اینجا می‌تواند برای کسانی که عادت به پیاده روی در دامنه‌های شیب دار را ندارند چالش برانگیز باشد. این دریاچه در منطقه آلپ و در ارتفاع ۳ هزار متری از سطح دریا واقع شده باید برای رسیدن به آن از میان یک جنگل جذاب و خیره کننده عبور کنید و اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، حتی ممکن است با گوزن و بز کوهی هم روبرو شوید.

آدرس: Black Rock Lake, Lagodekhi National Park, Georgia

 

Udziro (Bottomless) Lake

اگر دوست دارید از هوای داغ تفلیس به منطقه‌ای خنک و مرتفع فرار کنید دریاچه کوچک اودزیرو که در منطقه‌ای کوهستانی و در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده انتخابی عالی خواهد بود. شما می‌توانید با پیوستن به تور تابستانی دو روزه از بازدید و گشت و گذار در اطراف دریاچه لذت ببرید و خاطرات بی‌تکراری برای خودتان بسازید. این دریاچه در بین مناظر بی‌نظیر پانورامای کوه‌های قفقاز قرار گرفته که چشم‌های هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند.

 

بهترین رستوران‌های برجومی، گرجستان

آدرس: Udziro Lake, Kakheti, Georgia

 

Shaori Lake

شائوری هم مخزنی طبیعی و هم یک دریاچه است که در منطقه Racha-Lechkhumi و Kvemo Svaneti واقع شده است. این دریاچه که یکی از مهم‌ترین مخازن کشور محسوب می شود، ۲.۷ کیلومتر طول و حداکثر عمق ۱۴.۵ متری دارد. بازدید از این دریاچه در هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد. تابستان‌ها این دریاچه یا آبی شفاف و درخشان و جنگل‌های سبز به شدت دیدنی و روح نواز می‌شود اگرچه برای دیدن دنیای رنگ این منطقه باید فصل پاییز سر بزنید.

آدرس: Racha-Lechkhumi and Lower Svaneti, Georgia

 

Zhinvali Reservoir

این ذخیره آب در واقع سد برقی بر روی رودخانه آراگوی است که با وجود آب‌ فیروزه‌ای و و تپه‌های اطراف، این آب انبار منظره‌ای عالی از جاده و قلعه آنانوری که در نزدیکی آن قرار دارد ارائه می‌دهد که به شدت چشم نواز و خیره کننده است.

 

آیا برای سفر به گرجستان ویزا نیاز داریم؟

آدرس: Sioni Lake, Tianeti, Georgia

۱۶ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران