سفری پاییزی به گرجستان هزار رنگ

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
سفری پاییزی به گرجستان هزار رنگ

گرجستان مثل هر کشور سر سبز دیگری، پاییز زیبایی دارد. این زمان از سال شخصیتی متفاوت به گرجستان می‌دهد و آن را رنگ آمیزی خاصی می‌کند که دل هر گردشگری را می‌برد. شروع پاییز البته هنوز هوا گرمی مطبوعی دارد و اواسطش خنکای فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و در اواخر نیز سرمای زمستان زودتر از خودش از راه می‌رسد. همین هوای مطلوب پاییز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود بخواهید این فصل را برای سفربا تور گرجستان انتخاب کنید. اما پاییز به کجای این کشور برویم و چه فعالیت‌هایی انجام دهیم؟ این سوالی است که در پست امروزمان در مقتدرسیر به دنبال جوابش هستیم.

 

قدم زدن در خیابان‌های تفلیس

بهترین زمان سفر به تفلیس بهار و پاییز است. در پاییز هوای این شهر زیبا به ۲۰ تا ۲۵ درجه‌ی سانتیگراد رسیده و بهترین هوای ممکن برای قدم زدن میان خیابان‌ها و بازدید از دیدنی‌های پایتخت دارا می‌باشد. البته باید در نظر بگیرید که شب‌ها کمی سرد می‌شود، پس همراه داشتن یک ژاکت پیشنهاد می‌شود. یکی از بهترین راه‌های بازدید از شهر، شرکت در تورهای پیاده‌روی تفلیس است تا به این ترتیب بتوانید همراه گشت زنی اطلاعاتی نیز در مورد این شهر به دست آورید.

 

 خیابان‌های تفلیس

 

حمام سولفور بگیرید!

تفلیس به حمام‌های سولفورش در محله‌ی قدیمی شهر معروف است. محله‌ای که به آبانوتوبانی مشهور است و چندین حمام مختلف دارد که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. آبی که در این حمام‌ها وجود دارد دارای مواد معدنی بوده و برای پوست و سلامت بسیار مفید است. این آب به صورت طبیعی همیشه در دمای حدود ۴۰ درجه قرار دارد و به هیچ وجه سرد نمی‌شود، پس نگران نباشید.

 

حمام‌های تاریخی تفلیس ؛ شهر آب‌های گرم گرجستان

حمام سولفور

 

در جشن Tbilisoba شرکت کنید

این جشن که به نوعی جشن بنیان تفلیس است، هر سال در تاریخی متغیر در سپتامبر انجام می‌شود. جشنی شاد که تمام شهر را در بر گرفته و شما نیز می‌توانید در سفر به گرجستان در آن شرکت کنید.

 

Tbilisoba

 

به دیدن دریاچه‌ی باتتی بروید

این دریاچه تنها ۲ هکتار وسعت داشته و در مجموع دریاچه‌ای کوچک به حساب می‌آید، اما منطقه‌ای بسیار زیبا است که مخصوصا در پاییز با چند رنگ شدن درختانش، منظره‌ای بی‌نظیر پیدا می‌کند. رنگ‌های طلایی درختان و انعکاس تصویرشان در آب، تصویری فراموش نشدنی است که می‌توانید در این مدت از سال و در این محل تماشا کنید.

 

 دریاچه‌ی باتتی

 

کوه پیمایی برای دیدن دریاچه‌ی بلک راک را تجربه کنید

این دریاچه در پارک ملی لاگودخی واقع شده و برای رسیدن به آن باید مسیری کوهستانیِ نه چندان سختی را طی کنید. این مسیر تابستان و پاییز باز شده و بهترین زمان برای بازدید از آن نیز همین طول پاییز است، زیرا مسیر رفتن مملو از درختانی است که به زیباترین شکل ممکن تغییر رنگ می‌دهند و دمای هوا نیز شرایطی اید‌ه‌آل برای بازدید از این محل را دارد.

 

دریاچه‌ی بلک راک

 

بازدید از پایتخت سابق گرجستان

کوتایسی قبل از اینکه تفلیس به این منصب برسد، پایتخت گرجستان محسوب می‌شود و حالا یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. این شهر در ایام پاییز آب و هوایی بسیار عالی دارد و با توجه به این که فاصه‌ی زیادی بین کوتایسی و تفلیس نیست، در سفر به گرجستان به راحتی می‌وانید از آن‌جا بازدید کنید. اطراف این شهر یک منطقه‌ی محافظت شده‌ی طبیعی بسیار زیبا و همچنین غار پرومتئوس وجود دارد که بازدید از آن‌ها به شدت در ایام پاییز پیشنهاد می‌شود.

 

۶ کافه دنج کوتایسی که در سفر به گرجستان باید به آنها بروید

کوتایسی

 

فستیوال جاز را از دست ندهید

یکی از بهترین فستیوال‌هایی موسیقی گرجستان که در ایام پاییز در تفلیس انجام می‌شود، فستیوال جاز است که در آن هنرمندان بزرگی در این سبک موسیقی شرکت می‌کنند.

 

فستیول جاز

 

فصل متفاوت سواحل دریای سیاه

سواحل دریای سیاه از اوایل پاییز که می‌گذرد، دیگر خیلی برای شنا مناسب نیست، از همین رو هزینه‌های سفر به این منطقه به شدت کاهش پیدا می‌کند. همین دلیلی برای خیلی از مسافرانی است که دوست دارند از این بخش از گرجستان نیز دیدن کنند و خیلی درگیر شنا در آب نیستند. این زمان برای چنین مسافرانی بسیار ایده‌آل است.

 

هتل‌های ساحلی باتومی برای ساحل دوستان

سواحل دریای سیاه

 

شرکت در نمایشگاه عکس تفلیس

این جشنواره ۱۷ سال پیش در تفلیس شروع به کار کرد و از آن زمان به بعد هر ساله پاییز در این شهر برگزار می‌شود و جدا از هنرمندان گرجی، چندین هنرمند مطرح نیز عکس‌های خود را در محل این جشنواره به نمایش می‌گذارند.

۰۲ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران