۱۶ فستیوال معروف کشور روسیه (قسمت سوم)

جاذبه‌های گردشگری روسیه
۱۶ فستیوال معروف کشور روسیه (قسمت سوم)

روسیه کشور ورزش‌های زمستانی، کاخ‌های باشکوه باستانی، سالن‌های بی‌نظیر باله‌‌ها و نمایش‌های خیابانی، یکی از زیباترین و مجلل‌ترین کشورهای جهان است که می‌توانید به آن سفر کنید. کشوری با بهترین امکانات و متفاوت‌ترین شهرها. کشوری که در هرکدام از شهرهایش می‌توانید تفریحات متفاوتی انجام دهید و جاذبه‌های گوناگونی را مشاهده کنید. در سفرتان با تور روسیه به این کشور اگر قسمت اول معرفی فستیوال های روسیه و قسمت دوم این مطلب را خوانده‌اید و حالا می‌خواهید فستیوال‌های هیجان‌انگیز این کشور را بیشتر و بهتر بشناسید همراه ما باشید تا ادامه‌ی قسمت دوم این مطلب را خدمتتان بازگو کنیم.


۱۲- فستیوال شب‌های سفید سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ یکی از بزرگترین و معروف‌ترین شهرهای جهان است که هرساله بازدیدکنندگان فراوانی دارد. شهری که به شهر شب‌های سفید معروف است. چرا که در برخی روزهای سال خاموشی ندارد. یعنی فاصله‌ی طلوع و غروب خورشید آنقدر کم است که خورشید در همان لحظاتی که غروب می‌کند، طلوع نیز می‌کند. این شهر در این روزها و شب‌ها میزبان بی‌شمار رویداد و فستیوال است. چرا که میزبان بی‌شمار گردشگر است. این پدیده در شهر سن پترزبورگ در روزهای ماه ژوئن و جولای رخ می‌دهد. بنابراین روزهای این ماه را برای سفر به سن پترزبورگ انتخاب کنید تا بتوانید به سالن‌های باله و نمایش پرشمار این شهر بروید، شاهد تئاترهای خیابانی و موسیقی زنده در جای‌جای شهر باشید، بتوانید با قیمت‌های مناسب از موزه‌های شهر دیدن کنید و هزاران تفریح فردی و جمعی دیگر انجام بدهید.

 

شب‌های سفید را در سنت پترزبورگ خوش بگذرانید

سنت پترزبورگ


۱۳- فستیوال ماسک طلایی مسکو

اگر علاقه‌مند به هنر و مخصوصا هنر تئاتر هستید به شما توصیه می‌کنیم در این فستیوال شرکت کنید. فستیوالی که یکی از مهمترین فستیوال‌های هنرهای نمایشی در روسیه محسوب می‌شود و سالن‌های باله و تئاتر شهر مسکو میزبان آن هستند. فستیوالی که در آن می‌توانید شب‌های باشکوهی را در مسکو پشت سر بگذارید. فستیوالی جذاب برای جوانان و افراد میانسال. فستیوالی که البته شرکت در آن اندکی گران است. فستیوالی که همه ساله نیمه‌ی اول فروردین ماه در این شهر برگزار می‌شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر به فکر سفر در تعطیلات بهاری خود هستید و به تئاتر نیز علاقه‌ی دارید، به مسکو برای سفر جدی‌تر بیندیشید. در این فستیوال شما می‌توانید شاهد باله‌های جذاب باشید که شاید هیچگاه در عمرتان دیگر این باله‌ها را فرصت نکنید مشاهده کنید.

 

  ۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت اول) 

فستیوال ماسک طلایی مسکو


۱۴- فستیوال گوزن چران

این فستیوال یکی از فستیوال‌های بومی روسیه است که نمی‌توانید سراغش را در شهرهای بزرگ مانند مسکو و سن پترزبورگ بگیرید. فستیوالی که به نوعی مخصوص دامداران و کشاورزان است. فستیوالی که برای تشویق گوزن‌داران به ادامه دادن شغل‌شان برگزار می‌شود. در شهرهای دور از مرکز و همینطور در روستاهای سن پترزبورگ در روزهای زمستانی جشنواره‌هایی از رقص و ورزش و شادی در غالب انواع دورهمی‌ها برگزار می‌شود که شما نیز می‌توانید در آنها شرکت کنید. جشنواره‌هایی که بخش عظیمی از مشارکت‌کنندگان آن مردم بومی و بخش زیادی از بازدیدکنندگان آن دانشجویان و پژوهشگران هستند. اگر به بوم شناسی و فرهنگ شناسی علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم در فستیوال گوزن چرانی این کشور شرکت کنید.

 

 فستیوال گوزن چران


۱۵- فستیوال Maslenista

اگر عاشق پنکیک هستید باید خدمتتان عرض کنیم این فستیوال مخصوص شماست. فستیوالی که در شهرهای مختلف روسیه و در محله‌های گوناگون هر شهر آن برگزار می‌شود. فستیوالی به مدت یک هفته که در آن می‌توانید پنکیک‌های خوشمزه بخرید و نوش جان کنید. هرساله در روزهای نزدیک به بهار، برای خداحافظی از زمستان و گرامیداشت فصل رویش گیاهان و جوشش زمین، این جشنواره برگزار می‌شود تا نشان‌دهنده‌ی آخرین روزهای مصرف شیر و تخم مرغ در زمستان باشد. این فستیوال با آتش زدن یک خانه‌ی پوشالی نیز همراه است تا وجهه‌ای نمادین نیز به خودش بگیرد.

 

  ۹ منطقه از زیباترین مکان‌های روسیه 

Maslenista


۱۶- مراسم سال نو کریسمس ارتدکس

کریسمس یکی از رویدادهای مهم و جذاب مسیحیان است که در سرتاسر دنیا می‌توانید نمودهای بیرونی آن را ملاحظه کنید. جشنی که با چراغانی خانه‌ها و خیابان‌ها همراه است و شور و حال و امید می‌آفریند. اما روسیه یکی از بهترین کشورهایی است که این مراسم را به طور ویژه برگزار می‌کند. شهرهای مختلف این کشور که خیابان‌هایی شگفت‌انگیز دارند و همینطور کاخ‌ها و بناهای باشکوه تاریخ را در خودشان جای داده‌اند، همگی این امکان را فراهم می‌آورند که این کشور یکی از بهترین نقاط دنیا برای تزئینات زمستانی کریسمس باشد. بنابراین اگر قصد دارید کریسمس در یک کشور اروپایی و مسیحی باشید، روسیه می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای شما به شمار آید.

 

۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

مراسم سال نو کریسمس ارتدکس

۲۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران