۱۶ فستیوال معروف روسیه (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری روسیه
۱۶ فستیوال معروف روسیه (قسمت اول)

روسیه یکی از کشورهای سرد اما در عین حال یکی از زیباترین و امن‌ترین نقاط دنیاست که می‌توانید به آن سفر کنید و در بهترین امکانات اقامتی و رفاهی آن چند روزی را خوش بگذرانید. کشوری با کاخ‌های مجلل که دوره‌های مختلف تاریخی از پیروزی‌ها و شکست‌ها را به خود دیده است تا امروز با یک پختگی و سرزندگی در خدمت مهمانانش باشد. در سفرتان با تور روسیه اگر می‌خواهید بیشتر با فرهنگ، رویدادها و مردمان آن آشنا بشوید همراه ما باشید تا ۱۶ فستیوال معروف این کشور را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- فستیوال Ivan Kupala

یکی از فستیوال‌های مردمی و مذهبی روس‌ها همین فستیوال‌ است. فستیوالی که در روزهای تابستانی ششم و هفتم جولای هرسال برگزار می‌شود و بیشتر روستاییان این کشور با جدیت با آن برخورد می‌کنند. فستیوالی که برای گرامیداشت عنصر آب در طبیعت که سبب حاصلخیزی می‌شود، افراد به روی یکدیگر آب می‌پاشند و در اطراف خود آتش روشن می‌کنند تا نقش آتش در سوزاندن نیروهای شر و شیطانی را نشان دهند. از رسومات جالب این فستیوال محلی و مذهبی انداختن حلقه‌های گل از سوی دختران مجرد به آب است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در روستاهایی که نزدیک به جنگل هستند، افراد برای یافتن گل جادویی سرخس شبانه راهی جنگل می‌شوند.

 

۹ منطقه از زیباترین مکان‌های روسیه


۲- جشن علم و روز فارغ التحصیلی

احتمالا بیشتر افرادی که برای تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند روز فارغ التحصیلی را تجربه کرده‌اند. روزی که در آن لباس‌های فرم می‌پوشند و تحصیل کرده‌ها با همکلاسی‌هایشان عکس یادگاری می‌گیرند. در سفرتان به روسیه اگر می‌خواهید با صحنه‌های مختلف از جشن‌های فارغ‌ التحصیلی در مکان‌های عمومی روبه‌رو شوید به شما توصیه می‌کنیم نیمه‌ی دوم ماه ژوئن را برای سفر انتخاب کنید. در این تاریخ و مخصوصا جمعه آخر ماه ژوئن در کنار حوضچه‌های آب عمومی در شهرهای بزرگ می‌توانید این جشن و پایکوبی را ببینید و با افراد مختلف در این جشن مشارکت کنید.

 


۳- گرامیداشت Troitsa

اولین یکشنبه پس از گذشت ۵۰ روز از عید پاک، روزی است که در روسیه افراد به قبرستان‌ها می‌روند و یادی از درگذشتگان می‌کنند. در این روز افراد بهترین خوراکی‌ها را در قبرستان‌ها عرضه می‌کنند و اعتقاد دارند اگر همه‌ی خوراکی‌ها در مراجعه بعدی به قبرستان خورده شده باشند این اتفاق نشانه‌ی خوش یمنی است. البته این رسم فقط در روسیه جاری نیست بلکه در اوکراین و بلاروس نیز رواج دارد. در سفرتان به روسیه اگر می‌خواهید رفتار روس‌ها در مواجه با اموات‌شان را مورد مطالعه قرار دهید به شما توصیه می‌کنیم در این گرامیداشت شرکت کنید.

 

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟


۴- روز خنده

روز خنده مصادف با روز یکم آوریل است که در اروپا از آن با روز دروغ یاد می‌کنند. در این روز مردمان روس سعی می‌کنند با گفتن لطیفه یکدیگر را بخندانند و رادیو و تلویزیون این کشور نیز سراسر برنامه‌های طنز پخش می‌کنند. اما یکی از بهترین شهرهای این کشور برای گذراندن روز خنده شهر اودسا است. شهری که در این روز فستیوال‌های خیابانی اجرا و کارناوال‌های شادی درونش برگزار می‌شوند. بنابراین توصیه ما به شما این است اگر می‌خواهید در یک کارناوال شرکت کنید و شادی‌ها، بازی‌ها و دورهمی‌های مردمان این کشور را مشاهده کنید در این روز به شهر اودسا تشریف ببرید.

 


۵- روز مرد

سوم فوریه هرسال روز مرد یا روز مدافعان سرزمین پدری نام دارد. روزی که در کشور روسیه تعطیل رسمی است و در آن از کسانیکه برای استقلال و سربلندی روسیه تلاش کرده‌اند یاد می‌شود. روزی که در گذشته روز ارتش نام داشته است اما امروزه تغییر نام داده و بسیار مورد احترام مردم کشور روسیه قرار دارد. این روز در اوکراین و بلاروس تعطیل رسمی نیست اما در این کشورها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در سفرتان به روسیه اگر می‌خواهید اهمیت جنگ و کشته‌شدگان در آن را بیابید و درک کنید به شما توصیه می‌کنیم در روزهایی که منتهی به سوم فوریه می‌شوند به روسیه سفر کنید.

 

۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید


۶- فستیوال Den Goroda

یکی از بهترین فستیوال‌های شهری روسیه همین فستیوال است. فستیوالی که به مناسبت تاسیس شهر مسکو در بیشتر بخش‌ها و ناحیه‌های آن برپا می‌شود. فستیوالی که در آن خیابان نه تنها محلی برای تردد که تبدیل به محلی برای معاشرت و دیدن هنرهای خیابانی می‌شود. فستیوالی که کسب و کارها در آن رونق می‌گیرند و رستوران‌ها و کافه‌های شهر پر از مردم و گردشگران می‌شوند. در روزهای ماه سپتامبر اگر به مسکو سفر کنید می‌توانید در خیابان‌های این شهر شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری باشید و روی دیگری از این شهر را ببینید. رویی سرزنده و شاداب که تصاویر خاطره‌انگیز به شما عرضه می‌کنند.

 

۳۰ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران