در نوروزی از برترین جاذبه‌های سنت پترزبورگ دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
در نوروزی از برترین جاذبه‌های سنت پترزبورگ دیدن کنید

مسکو یکی از مدرن‌ترین شهرهای روسیه است که می‌توانید در تور نوروزی روسیه 99 از آن دیدار کنید اما این یک واقعیت انکار ناپذیر است که در سفر به روسیه، باید از شهر سن پترزبورگ، قلب فرهنگی و تاریخی این کشور هم دیدار کنید. سن پترزبورگ یک شهر الهام بخش است که برای سفرهای عاشقانه، سفر ماه عسل، مسافرت‌های مجردی و سفرهای خانوادگی جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است.

بسیاری از گردشگران تور سنت پترزبورگ، گردشگری در شهر را با بازدید از موزه آرمیتاژ یا هرمیتاژ (Hermitage Museum) آغاز می‌کنند. سپس سری به خیابان مشهور و محبوب نووسکی (Nevsky Avenue) سری می‌زنند. یکی از گردشگری‌ترین خیابان‌های جهان که در کنار رستوران‌ها‌ و فروشگاه‌های جذاب، کلیساها و کاخ‌های تاریخی ارزشمندی را به شما نشان خواهد داد.

تعداد آثار تاریخی و فرهنگی سن پترزبورگ آن‌قدر فراوان است که بسیاری از گردشگران در نخستین سفر خود به روسیه، دچار سردرگمی می‌شوند، به همین دلیل هم خوب است که شما برای سفر خود یک برنامه‌ریزی منظم و دقیق داشته باشید. در ادامه با برخی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ آشنا می‌شویم تا بتوانید پیش از سفر نوروزی خود به روسیه، برای بازدید از این شهر اعجاب‌انگیز برنامه‌ای داشته باشید.

 

موزه ایالتی ارمیتاژ (State Hermitage Museum)

این موزه حاصل گنجینه‌ای از آثار هنری ارزشمند است که امپراتور کاترین کبیر جمع‌آوری کرده بود. موزه ایالتی آرمیتاژ، در اواخر دهه ۱۷۰۰ میلادی تاسیس شد اما تا سال ۱۸۵۲ میلادی، درهای آن برای عموم باز نشده بود. امروز، آرمیتاژ دومین موزه بزرگ هنری در جهان است که پس از لوور در جایگاه دوم قرار گرفته است. در این موزه، مجموعه ارزشمندی از سه میلیون اثر هنری به نمایش گذاشته شده و محافظت می‌شود.

 

 ۱۰ تجربه گردشگری در سفر به سنت پترزبورگ

State Hermitage Museum

 

موزه آرمیتاژ، در شش ساختمان گسترده شده است. البته، بیشتر آثار قسمت اصلی موزه (و بنایی که بیشتر مردم از آن دیدار می‌کنند) در کاخ زمستان (Winter Palace) نگهداری می‌شوند. این ساختمان، که تا سال ۱۹۱۷ میلادی به عنوان خانه امپراتوران روسی مورد استفاده قرار گرفته بود، یک ساختمان عظیم است که هزار و پانصد اتاق دارد.

این موزه علاوه بر نمایشگاه‌های هنر نئوکلاسیک و امپرسیونیست فرانسه، نمایشگاه‌های رنسانس ایتالیایی، مجموعه‌ای چشمگیر از هنر روسیه از سده‌های یازدهم تا نوزدهم‌، یک مجموعه باستانی باستانی مصر در قرن نوزدهم و یک سالن به نمایش درآمده از هنرهای ماقبل تاریخ را در خود جای داده است. آرمیتاژ دارای بزرگترین مجموعه نقاشی‌های جهان است که در بسیاری از کشورها و قرون گذشته ریشه دارند.

سایت رسمی: https://www.hermitagemuseum.org

 

قلعه پیتر و پل (Peter and Paul Fortress)

قلعه پیتر و پل در ابتدا منطقه‌ای مستحکم برای محافظت از دولت در برابر حملات خارجی بود. این بنا در سال ۱۷۰۳ میلادی ساخته شد و سپس برای چهار دهه پس از آن تمدید و بازسازی شد. در حالی که این قلعه هرگز شاهد مبارزاتی واقعی نبوده است، اما هنوز هم یک داستان تاریک در پشت آن وجود دارد چراکه در اوایل قرن بیستم میلادی، این مجموعه به عنوان زندان و محله اعدام به کار گرفته شده بود.قلعه پیتر و پل امروز، بخشی از موزه ایالتی تاریخ سنت پترزبورگ است.

 

  شب‌های سفید را در سنت پترزبورگ خوش بگذرانید 

Peter and Paul Fortress

 

در میان دیواره‌های قلعه که توسط باغ‌های زیبا و مسیرهای سنگی احاطه شده‌اند، چندین ساختمان خواهید دید. شاید مشهورترین آن‌ها، کلیسای جامع پیتر و پل قرن هجدهم میلادی باشد که در آن دوران به عنوان مکانی برای استراحت و تجدید قوای سزارهای روسی بود. سلول‌های زندان، یک موزه شهری و ساختمان نعناع سن پترزبورگ (Saint Petersburg Mint building) که در سال ۱۷۲۴ میلادی برای تولید سکه ساخته شده بود و هنوز هم در حال بهره برداری است، از ساختمان‌های دیگری هستند که در میان دیواره‌های قلعه خواهید دید.

 

ستون اسکندر و میدان کاخ (Palace Square and The Alexander Column)

میدان اصلی سن پترزبورگ یک فضای عمومی گسترده و باز است که درست در مقابل کاخ زمستان واقع شده است. در این میدان ستون اسکندر را خواهید دید که در دهه ۱۸۳۰ میلادی، از یک قطعه گرانیت قرمز ساخته شده است. این ستون ۴۷ متر ارتفاع دارد و درست در مرکز این میدان ایستاده است.

 

  ۶ مرکز ماساژ فوق‌العاده‌ی سنت پترزبورگ، شهر شب‌های باشکوه 

Palace Square and The Alexander Column

 

جالب است بدانید که بسیاری از وقایع مهم در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی و روسیه درست در همین میدان رخ داده‌اند. به عنوان مثال، تزار الکساندر دوم در سال ۱۸۷۹ میلادی، در همین میدان مورد شلیک گلوله قرار گرفت. شد و سربازان بلشویک انقلاب را در اینجا در سال  ۱۹۱۷ میلادی با حمله به کاخ زمستان درست از همین میدان آغاز کردند. این میدان همچنین برای راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها و مراسم دیگر ملی و حتی جشن‌های سال نو میلادی، مشهورترین میدان شهر است.

 

کاخ پیتوف (Peterhof Palace)

مجتمع کاخ پیتروف در قرن هجدهم میلادی، در فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتری مرکز سن پترزبورگ ساخته شد. این کاخ، از مجموعه‌ای از ساختمان‌ها، چندین باغ رسمی و در مجموع ۱۷۳ چشمه توسط چشمه‌های زیرزمینی تشکیل شده است. پیترهوف که به سبک کاخ ورسای طراحی شده است، بیشتر به خاطر Grand Cascade  شناخته شده است که شامل ۶۴ چشمه و فواره واقع در یک سری تراس‌های خارج از ورودی اصلی کاخ است.

 

  گشت‌وگذاری ناب در کوچه‌پس‌کوچه‌های لنین‌گراد، پایتخت فرهنگ و هنر روسیه 

Peterhof Palace

 

کاخ پیترووف، دارای ۳۰ اتاق است که با رنگ‌های طلایی بسیار زیبا، سنگ مرمرهای فراوان و وسایلی که از آسیا آورده شده، تزئین شده‌اندو علاوه بر این می‌توانید در این اتاق‌ها، شومینه‌های سبک باروک و آینه‌های غول پیکری را ببینید که هوش از سرتان خواهند برد.

سایت رسمی: https://en.peterhofmuseum.ru/

۰۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران