سفری نوروزی به جاذبه‌های دیدنی سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
سفری نوروزی به جاذبه‌های دیدنی سنت پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری روسیه است. آب و هوای منحصر به فرد نتوانسته‌ است مانعی برای گردشگرانی باشد که از سراسر جهان برای بازدید از بناهای تاریخی، آثار فرهنگی، موزه‌ها، سالن‌های ارزشمند تئاتر و کنسرت و کلیساها و کاخ‌های باشکوه به سن پترزبورگ سفر می‌کنند. شما هم اگر قصد دارید در میانه سال، یعنی زمانی که هنوز برخی خیابان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های سن پترزبورگ با برف پوشیده شده‌اند اما دیگر از سرمای شدید خبری نیست و شکوفه‌ها یکی پس از دیگری پیدا می‌شوند، از این شهر تاریخی جذاب دیدن کنید، تور نوروزی روسیه را انتخاب کنید.

با این حال، اگرچه بسیاری از گردشگران، تابستان را برای سفر با تور روسیه انتخاب می‌کنند، خوب است بدانید که در تابستان شاید شلوغی و تجمع حضور گردشگران تا حدودی کیفیت سفرتان را تحت تاثیر قرار دهد. اما هنگامی که در فصل بهار و با تور نوروزی روسیه به این کشور پهناور سفر می‌کنید، هم هزینه بازدید از مکان‌های گردشگری برای‌تان بسیار ارزان‌تر خواهد بود و هم خبری از همهمه گردشگران نخواهد بود. در ادامه این مطلب با مقاصد گردشگری سن پترزبورگ آشنا می‌شویم که نباید بازدید از آن‌ها در فصل بهار را از دست بدهید.

 

جزیره واسیلیوسکی (Vasilyevsky Island)

این جزیره کوچک درست در کنار رودخانه و در قلب سن پترزبورگ و در نزدیکی کاخ زمستان قرار گرفته است. جزیره واسیلیوسکی، با دو پل و یک خط مترو به سرزمین اصلی متصل شده است. این مکان، جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است که از آن جمله می‌توان از پارک‌های، موزه حمل و نقل، موزه برق و مردم شناسی پیتر بزرگ نام برد.

 

بهترین رستوران‌های روسی در سن پترزبورگ

 

هم‌چنین ساختمان بورس قدیم سن پترزبورگ و کاخ باروک منشیکوف (Vasilyevsky Island) که اکنون بخشی از میراث فرهنگی روسیه هستند و آثار هنری روسی قرن هفدهم میلادی را در خود جای داده‌اند، در محدوده همین جزیره قرار دارند. چند شعبه از شعب آکادمی علوم روسیه (The Russian Academy of Sciences) هم در این جزیره واقع شده‌اند که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از انستیتوی ادبیات روسیه (Institute of Russian Literature) که دارای نسخه‌های خطی اصلی برخی از مشهورترین نویسندگان روسی، از جمله شاعر محبوب الکساندر پوشکین است، دیدار کنید.

 

 

خیابان نوسکی (Nevsky Avenue)

این خیابان برای یادبود، شخص و صومعه الکساندر نوسکی لاورا که در همین خیابان قرار دارد، به این نام شناخته می‌شود. این خیابان که در قلب سن پترزبورگ واقع شده است، حدود چهار و نیم کیلومتر طول دارد. در این خیابان مغازه‌ها و فروشگاه‌های لاکچری بسیاری را خواهید دید که در کنار رستوران‌ها فانتزی و هتل‌های لوکس از شما پذیرایی خواهند کرد. در چشم‌انداز خیابان نوسکی همه چیز در مورد معماری شگفت‌انگیز است. در اینجا، کاخ‌ها و کلیساها در کنار هم قرار دارند. از جمله کاخ باروک استروگانوف (Late Baroque Stroganov Palace)، کلیسای جامع اوایل قرن نوزدهم کازان و کتابخانه ملی روسیه که در یک ساختمان با قدمت فراوان را در این خیابان خواهید دید.

 

گشت و گذار در شهربازی Divo Ostrov سن پترزبورگ

 

پیشنهاد مقتدرسیر به شما این است که حتی اگر قصد انجام خرید ندارید، بازهم سری به خیابان نوسکی بزنید چراکه در اینجا، حتی تماشای چراغ‌ها و پیاده‌رو و جوی که بر خیابان حاکم است، لذت و خاطرات زیادی برای‌تان به جای خواهد گذاشت. در طول راه، هنرمندان خیابانی زیادی را خواهید دید. یک سینمای اصیل هم که قدمت آن به سال ۱۹۱۳ میلادی باز می‌گردد، در این خیابان به شما سلام می‌کند. هم‌چنین پل آنیچکوف  (Anichkov Bridge) که در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده بود، بدون از بین بردن آثار به جای مانده از حمله نازی‌ها (برای یادآوری تاریخ روسیه) مرمت شده است.

 

 

کلیسای ناجی در خون (Church of the Savior on Spilled Blood)

یکی از زیباترین مناظر سن پترزبورگ به این کلیسای چند رنگ اختصاص دارد که به سبک سنتی قرون وسطایی روسیه طراحی شده است. الکساندر سوم دستور داده بود این بنا را در سال ۱۸۸۳ میلادی در مکانی که پدرش دو سال پش ترور شده بود، ساخته شود. ساخت این کلیسا، بیشتر از ۲۰ سال طول کشید. مقداری از این تاخیر در ساخت به خاطر دلایل مالی و بودجه پیش آمده بود اما بخش اصلی آن، به خاطر وسایل و مواد مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی این کلیسا بود. در ساخت این کلیسا از هفت هزار و پانصد متر مربع موزاییک برای پوشاندن دیوارها و سقف‌ها استفاده شده است. این میزان از مصالح با آن کیفیت، در آن دوران چیز در دسترسی نبود.

 

۶ رستوران رمانتیک سن پترزبورگ مخصوص یک سفر عاشقانه

 

این کلیسا در طول انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ میلادی به طور جدی آسیب دید و پس از آن به عنوان محلی برای رسیدگی به سربازان رو به مرگ در جنگ جهانی دوم و بعد از آن هم به عنوان یک انبار سیب زمینی استفاده شد. مرمت موزه ناجی در خون، تقریبا ۳۰ سال به طول انجامید تا ساختمان دوباره به شکوه و جلال اصلی خود برسد. با این حال، این ساختمان به جای اینکه دوباره به عنوان یک کلیسا بازگشایی شود، اکنون به عنوان موزه موزائیک سن پترزبورگ شناخته می‌شود.

 

  گشت و گذاری هنرمندانه در سنت‌پترزبورگ شهر موزه‌ها و گالری‌ها و کافه‌ها

 

 

تئاتر مارینسکی (Mariinsky Theater)

کاترین کبیر در اواخر قرن هجدهم، دستور داده بود تا گروه‌های اپرای امپریال و گروه باله سن پترزبورگ تشکیل شوند. تئاتر مارینسکی، تقریبا هشتاد سال پس از آن ساخته شد. پس از افتتاح این ساختمان، تئاتر مارینسکی برجسته‌ترین سالن موسیقی روسیه نام گرفت. مکانی که برای نخستین بار شاهکارهای اصلی چایکوفسکی و موسورگسکی در آن‌جا به نمایش درآمد.

 

۵ پارک شهری معروف سن پترزبورگ؛ شهر قدم‌زدن‌ها زیر سایه‌ی درختان کهنسال

 

تئاتر مارینسکی که از شاهکارهای معماری نئوکلاسیک با عناصر طراحی نئو بیزانس است ویژگی‌های معماری خاصی دارد که سبب شده است از همه زاویه‌ها، تصویر جذابی از سن قابل دیدن باشند. این سالن به شکل حرف U انگلیسی ساخته شده است. نقاشی‌های شگفت انگیز دیواری و سقفی تا لوستر کریستالی عظیم، ظاهر حیرت انگیزی به این سالن داده‌اند. امروزه این سالن تئاتر یکی از معتبرترین موسسات فرهنگی در سن پترزبورگ است.

۲۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران