جاذبه‌های اصلی سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
جاذبه‌های اصلی سن پترزبورگ

تور سنت پترزبورگ با گالری‌های پر از هنر فراوان و معماری درخشان برای کاوش شهری عالی برای کاوش است. در امتداد خیابان نوسکی قدم بزنید و در یک کافه محلی قهوه بنوشید، مکان‌های انتهای شمالی مانند کاخ زمستانی و موزه ارمیتاژ و کلیسای منجی روی خون ریخته شده با تزئینات پیچیده را کاوش کنید یا یک سفر یک روزه به کاخ و باغ پیترهوف، کاخ تابستانی پیتر کبیر، که از ورسای فرانسه ساخته شده است، داشته باشید و از برخی از کاخ‌های پرآذین در داخل و اطراف شهر دیدن کنید، که پارک‌های سرسبز و ایده آل برای استراحت را نیز در خود جای داده‌اند.

 

موزه ارمیتاژ و کاخ زمستانی

کاترین کبیر در سال ۱۷۶۴ موزه ارمیتاژ را به عنوان مکانی برای نگهداری مجموعه هنری خصوصی خود تأسیس کرد. مجموعه اصلی موزه شامل شش ساختمان، از جمله کاخ زمستانی است که تقریبا ۲۰۰ سال خانه تزارها بوده است. سرانجام در سال ۱۸۵۲ به روی عموم باز شد و از آن زمان تاکنون یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین موزه‌های جهان بوده است که هر سال بیش از ۴ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. در واقع، این موزه در وهله اول دلیل اصلی بازدید برخی از مسافران از سنت پترزبورگ است. مسافران هم از هنر نمایش داده شده و هم برای ساختمان مجلل که آثار را در خود جای داده، دیدن می‌کنند و غرق زیبایی آن می‌شوند. بلیط دو روزه مجموعه موزه اصلی، ساختمان ستاد کل، کاخ زمستانی پیتر کبیر، کاخ منشیکوف و موزه کارخانه چینی امپراتوری ۲۳.۲۹ دلار است. اگر بلیط را در روز بازدید خود خریداری کنید، از تخفیف بر روی قیمت بلیط برخوردار خواهید شد (قیمت بلیط‌ها بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ روبل، یا حدود ۵ تا ۱۱ دلار، بسته به تعداد ساختمان‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید) را خواهید داشت. برای مبارزه با صف های بسیار طولانی بلیط‌های خریداری شده به صورت آنلاین ۱۸۰ روز پس از خرید معتبر است.

کلیسای ناجی بر روی خون ریخته شده

کلیسای ناجی در خون ریخته شده یکی از جاذبه‌های اصلی سنت پترزبورگ است که جمعیت را به سمت گنبدهای پیازی تزئین شده و موزاییک‌های خیره کننده داخل آن می‌کشاند. الکساندر سوم ساخت این کلیسا را ​​در سال ۱۸۸۳ به عنوان ادای احترام به پدر کشته شده خود، الکساندر دوم، که در این مکان توسط گروهی از انقلابیون ترور شد، سفارش داد. نام کلیسا به این قتل اشاره دارد و بسیاری از هنرهای داخل آن مضمون شهادت دارد. بازدیدکنندگان همواره در مورد زیبایی این بنا به وجد می‌آیند، به طوری که موزاییک‌های پیچیده داخل آن به‌طور مرتب به‌عنوان ویژگی قابل توجه ذکر می‌شدند. کلیسای ناجی در خون از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است. پنجشنبه تا سه شنبه، با بسته شدن دفتر فروش بلیط در ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر بوده و پذیرش عصر نیز از اواخر آوریل تا اواخر سپتامبر از ساعت ۶ تا ۲۲:۳۰ امکان پذیر است.

 

بازدید از ۱۰ موزه استثنایی روسیه در سال ۲۰۲۲

کلیسای جامع سنت اسحاق

ساخت کلیسای جامع سنت اسحاق توسط الکساندر اول در اوایل دهه ۱۸۰۰ دستور داده شد. این شگفتی نئوکلاسیک سرانجام پس از ۴۰ سال ساخت در سال ۱۸۵۸ تکمیل شد. سنت اسحاق تاریخچه جالبی دارد، از گلوله باران نازی ها در جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد و حتی برای مدت کوتاهی به عنوان موزه الحاد در رژیم شوروی خدمت کرد. کلیسای جامع سنت اسحاق با گنبد تک عظیم خود دارای ظاهر بیرونی با شکوهی است، اما فضای داخلی مجلل آن را نیز ببینید، با کف‌های مرمری رنگارنگ و نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده، که بازدیدکنندگان را سحر خود می‌کند. کلیسای جامع در منطقه Admiralteysky شهر واقع شده و از ایستگاه‌های مترو Sennaya Ploshchad و Nevsky Prospekt قابل دسترسی بوده و ورودی حدود ۳۵۰ روبل (یا تقریباً ۵ دلار) است.

قلعه پیتر و پل

قلعه پیتر و پل جایی است که سنت پترزبورگ در آن تأسیس شد. پیتر کبیر در سال ۱۷۰۳ ساخت یک قلعه در جزیره خرگوش را سفارش داد و ساخت قلعه را آغاز کرد. از جاذبه‌های آن کلیسای جامع پیتر و پل است که دارای یک برج ناقوس است که یکی از بلندترین سازه‌های شهر باقی مانده است. این کلیسای جامع علاوه بر ارتفاع چشمگیر خود، بقایای قرن‌ها تزار روسی و خانواده‌های آن‌ها را نیز در خود جای داده است. کلیسای بزرگ دفن دوکال، که به کلیسای جامع قدیمی‌تر متصل است، مقبره‌های دیگر اعضای خانواده رومانوف را در خود جای داده است. در دوره‌های مختلف، از جمله در دوره شوروی، از این قلعه به عنوان زندان استفاده می‌شد. فئودور داستایوفسکی، ماکسیم گورکی، میخائیل باکونین و لئون تروتسکی از جمله افراد برجسته‌ای هستند که در آنجا نگهداری می‌شدند. اکنون به عنوان بخشی از موزه دولتی تاریخ سنت پترزبورگ فعالیت می‌کند. ضرابخانه سنت پترزبورگ نیز بخشی از این قلعه را تشکیل می‌دهد.

 

بهترین موزه های گاردن رینگ مسکو

کاخ و پارک کاترین

اگرچه این کاخ در حدود ۲۵ کیلومتری خارج از سنت پترزبورگ واقع شده، یکی از جاذبه‌هایی است که واقعا ارزش بازدید در تور سن پترزبورگ را دارد، به خصوص علاقه مندان به معماری پیچیده و خیالی از تماشای گوشه و کنار ظریف آن لذت خواهند برد. در سال ۱۷۱۷، پیتر کبیر ساختمانی را برای همسرش کاترین، که پس از مرگش جانشین او شد، سفارش داد، اما کاخ همنام او تنها در سال ۱۷۴۳، زمانی که دخترشان، امپراتور الیزابت، تعدادی معمار را استخدام کرد، تا آن را گسترش دهید به شکوفایی رسید. نتیجه ساخت و ساز یک ساختمان عظیم با نماهای آبی و سفید تزئین شده با طلای واقعی بود. فضای داخلی هم چیزی کم از زیبایی بیرونی ندارد. علاوه بر این، پارک ۱۴۰۰ هکتاری اطراف دارای فواره‌ها و پل‌های متعدد است.

کاخ و باغ پیترهوف

اگر در تابستان به سنت پترزبورگ می‌روید، کاخ و باغ پترهوف یکی از مواردی است که باید حتما ببینید. پیترهوف که یکی از میراث جهانی یونسکو است، زاییده فکر و کاخ تابستانی پیتر کبیر بود. این کاخ اغلب به ورسای تشبیه می‌شود که الهام بخش طراحی آن بوده است. این کاخ تقریبا در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی سنت پترزبورگ واقع شده است. برای رسیدن به قصر، از بیرون هرمیتاژ، از قایق هیدروفویل استفاده کنید. مسافران می‌گویند این مسیر سریع‌ترین (حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه) و ساده‌ترین را است و هنگام عبور از خلیج فنلاند مناظر عالی را ارائه می‌دهد. اگر کارت سن پترزبورگ خریداری کرده‌اید، سفر هیدروفویل به پترهوف پوشش داده می ‌شود. اگر کارت را نخریدید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بین ۸۸۵۰ تا ۹۵۰ روبل (حدود ۱۳ تا ۱۵ دلار) برای سفر با قایق بپردازید. همچنین می‌توانید از طریق ماشین، اتوبوس یا مینی بوس به کاخ برسید.

 

سن پترزبورگ شهری در میان ۷ رود

موزه روسیه

موزه روسیه دارای بزرگ‌ترین مجموعه هنر روسیه در جهان است. فضای اصلی نمایشگاه آن از سال ۱۸۹۵ در کاخ نئوکلاسیک میخائیلوفسکی قرار گرفته است. موزه روسیه همچنین از چندین ساختمان دیگر از جمله کاخ مرمر، قلعه میخائیلوفسکی (قلعه سنت مایکل)، کاخ استروگانوف و بال بنوا تشکیل شده است. برای بسیاری از مسافران، بازدید از اینجا فرصتی برای مشاهده آثار هنری است که اغلب در خارج از روسیه دیده نمی‌شوند. بهتر است از قبل مشخص کنید که چه چیزی را می‌خواهید ببینید، تا بهتر بتوانید برای گردش در این موزه جذاب برنامه ریزی کنید. اتاق‌های بال بنوا، که آثاری از کاندینسکی و مالویچ را در خود جای داده‌اند، بسیار محبوب و اغلب شلوغ هستند. موزه معمولا حداقل یک نمایشگاه ویژه هم عالی دارد. با مجموعه‌ای عظیم از بیش از ۴۰۰ هزار اثر از قرن ۱۰ تا ۲۱، موزه را می‌توان با راهنمای تور یا با استفاده از اپلیکیشن رایگان انگلیسی زبان تلفن هوشمند مربوطه، که راهنمای صوتی ارائه می‌دهد، به بهترین شکل مشاهده کرد.

موزه فابرژ

موزه فابرژ در کاخ شووالوف بزرگ‌ترین مجموعه‌های جهان از آثار پیتر کارل فابرژ را در خود جای داده است که شامل ۹ عدد تخم‌مرغ‌های معروف امپراتوری عید پاک است که این هنرمند بیشتر به خاطر آن‌ها شناخته می‌شود. علاوه بر قطعات فابرژ، که در اصل توسط مالکوم فوربس، کارآفرین برجسته آمریکایی گردآوری شده بود، موزه دارای مجموعه ای از بیش از ۴۰۰۰ اثر از هنرهای تزئینی و زیبای روسی است. فابرژ که در سن پترزبورگ به دنیا آمد، تخم مرغ‌های معروف خود را برای دو امپراتور آخر روسیه، الکساندر سوم و نیکلاس دوم ساخت. او همچنین جواهرات، اشیاء مذهبی، ظروف نقره و موارد دیگر می‌ساخت که نمونه‌هایی از آن‌ها را می‌توان در موزه همنام او مشاهده کرد. کاخ ۴۷۰۰ فوت مربعی که موزه در داخل آن قرار دارد به خودی خود به عنوان یک مقصد محبوب واجد شرایط است. در حالی که تخم‌مرغ‌ها ممکن است جاذبه اصلی باشند، بازدیدکنندگان اغلب تحت تأثیر کیفیت و کمیت سایر آثار هنری نمایش داده شده قرار می‌گیرند. بسیاری نیز در مورد زیبایی خود ساختمان مشتاق هستند.

 

بهترین بوتیک هتل‌های سنت پترزبورگ

باغ تابستانی

پس از مبارزه با جمعیت در هرمیتاژ و دیدن شاهکارهای بی‌شماری در موزه روسیه، به مکانی برای استراحت نیاز خواهید داشت. پس چرا به همان نقطه‌ای که پیتر کبیر برای استراحت و می‌رفت، نروید؟ باغ‌های کلاسیک، مجسمه‌های ایتالیایی و فواره‌های دوست‌داشتنی حس و حال آرامی بر فضا ایجاد کرده که همان نیز به شما منتقل می‌شود. از دیگر سازه‌های موجود در اینجا می‌توان به کاخ تابستانی اشاره کرد که توسط موزه روسیه نگهداری می‌شود و با پرداخت هزینه برای گردش در دسترس است. از آنجایی که کاخ تابستانی در مقایسه با برخی دیگر از سازه‌های فاخر شهر ساده است (فقط دو طبقه است و هفت اتاق را در خود جای داده است)، بسیاری از بازدیدکنندگان از رفتن به آن چشم پوشی می‌کردند در حالی که به عقیده ما این باغ همچنان از زیبایی چیزی کم ندارد.

۱۵ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران