معبد تاناه لوط بالی، یکی از عجیب‌ترین معبدهای دنیا

جاذبه‌های گردشگری بالی
معبد تاناه لوط بالی، یکی از عجیب‌ترین معبدهای دنیا

کشور بالی علاوه بر سواحل زیبا و بی‌نظیرش جاذبه‌های گردشگری زیاد دیگری نیز دارد. به همین دلیل هرگز نباید به تور بالی صرفا به عنوان یک سفر ساحلی نگاه کرد. یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی که بازدید از آن را می‌توان به هر گردشگری توصیه کرد معبد تاناه لوط بالی می‌باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این معبد می‌پردازیم.

 

معبد تاناه لوط بالی(Tanah Lot Temple)

معبد تاناه لوط بالی در منطقه ساحلی و بر روی صخره‌ای که درون آب قرار دارد واقع شده است. این عبادتگاه معبدی برای عبادت هندوها می‌باشد. نکته جالب این است که معبد تاناه که به معنی معبد دریایی می‌باشد و به وسیله مارهای دریایی نگهبانی می‌شود. نکته جالب‌تر اینکه در ساخته شدن این معبد جریان آب نقش اصلی داشته و به مرور زمان ایجاد شده است.

 

 شب‌گردی در بهترین کلاب‌های شبانه بالی 

معبد تاناه لوط بالی

 

تاریخچه معبد تاناه لوط بالی

طبق روایت‌هایی که نقل می‌شود در قرن ۱۶ام میلادی شخصی به نام دانگ هیانگ به بالی سفر می‌کند و مدعی می‌شود که برای ترویج دین هندو به این دیار آمده است. او به دلیل زیبایی و عظمت دریای جزیره بالی تصمیم می‌گیرد تا معبدی را بر روی صخره‌ای که سر از دریا بالا آورده است بسازد. هدف اصلی او از ساخت این معبد این بود که محلی برای ستایش خدایان دریا در بالی وجود داشته باشد.

البته به مرور زمان و توسط جریان‌های آبی که در اقیانوس وجود دارد صخره‌ای که معبد تاناه لوط بالی بر روی آن قرار دارد ساییده شده است. همین ساییدگی‌ها باعث شده تا جانورانی از جمله مار و مارمولک در سوراخ‌های صخره لانه کنند. به همین دلیل بومیان بالی بر این باورند که این مارها برای محافظت از معبد مقدس در آنجا جمع شده‌اند و ارواح خبیث را از اطراف معبد دور می‌کنند. البته ناگفته نماند که این مارها بی‌خطر هستند و برای انسان‌ها ضرری ندارند.

 

 تجربه‌ی ۶ تفریح عجیب و خاص در بالی

معبد تاناه لوط بالی 

 

نکاتی در مورد معبد تاناه لوط بالی

  • به دلیل اینکه معبد تاناه لوط در وسط دریا و بر روی صخره‌ای واقع شده است همواره در معرض سایش توسط جریان آب می‌باشد. همین فرسایش باعث شده است تا بارها مورد بازسازی و رسیدگی‌های دائمی قرار بگیرد.
  • مسافران تور بالی همواره می‌توانند از این معبد بی‌نظیر دیدن کنند. البته باید بگوییم که فقط مردم بالی می‌توانند به درون معبد بروند و مسافران فقط اجازه بازدید از محوطه بیرونی معبد را دارند.
  • گفته می‌شود درون غاری که در ساحل قرار دارد مار بزرگی وجود دارد که مار مقدس و رئیس سایر مارهای اطراف معبد است. بومیان گاهی اوقات به دیدن مار بزرگ می‌روند و از آن طلب نیکی و برکت می‌کنند.
  • در نزدیکی‌های این معبد مراکز خرید و رستوران‌های زیادی وجود دارد. حتما بعد از اتمام بازدیدتان از اطراف آن نیز دیدن کنید.

 

  بهترین رستوران‌های بالی برای خوردن شامی عاشقانه 

معبد تاناه لوط بالی

 

طریقه بازدید از معبد تاناه لوط بالی

معبد تاناه لوط بالی اندکی از مرکز شهر فاصله دارد ولی ارزش دیدن آن بسیار زیاد است. به طوری که اگر با تور بالی سفر کنید ولی از این معبد بی‌نظیر بازدید نکنید چیزهای زیادی را از دست داده‌اید. پیشنهاد ما برای رسیدن به این معبد کرایه تاکسی می‌باشد. چرا که امن‌ترین و راحت‌ترین روش است. به راننده تاکسی بگویید تا سرعت خود را در مسیر معبد تاناه لوط پایین بیاورد و تا بتوانید از مناظر زیبا و دیدنی شالیزارهای اطراف نیز لذت ببرید.

اگر بتوانید سفرتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که حوالی سالگرد ساخت معبد تاناه لوط در بالی باشید بازدید از آن لذت بیشتری خواهد داشت. زیرا در ۵ روز قبل از تاریخ ساخت این معبد جشنی برپا می‌شود و بومیان رژه‌های دیدنی را اجرا می‌کنند. همچنین توصیه می‌کنیم تا در روزهای طوفانی از این معبد دیدن نکنید. چرا که امواج آب می‌توانند خطرناک باشند.

 

 معابد منحصر به فرد بالی را ببینید 

معبد تاناه لوط بالی

 

سخن آخر

از آنجایی که معبد تاناه لوط یکی از بی‌نظیرترین معبدهای هندو در جهان می‌باشد بازدید از آن در سفر به بالی جز اصلی‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود. همچنین به دلیل اینکه امروزه این معبد به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است بازارهای خیابانی زیادی برای خریدن سوغاتی‌ها و یادگاری‌های بالی در این اطراف به چشم می‌خورد. حتی اگر اهل خرید نیستید و یا قصد خرید ندارید باز هم توصیه می‌کنیم تا از این بازارها دیدن کنید. چرا که حس و حال بسیار خوب و شادی دارند. علاوه بر آن رستوران‌ها و کافه‌های گرم و شیکی در این حوالی وجود دارند که گردشگران می‌توانند شکم خود را سیر و خستگی در کنند.

۲۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران