بازدید از معبد پورا اولون دانو براتان بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
بازدید از معبد پورا اولون دانو براتان بالی

تور بالی گزینه‌ای بسیار جذاب برای کسانی است که دوست دارند سفری متفاوت را تجربه کنند. چرا که در این جزیره زیبا می‌توان هر آنچه را که از یک سفر انتظار دارید تجربه کنید. بالی که می‌توان آن را بهشت روی زمین نیز نامید جزیره‌ای منحصر به فرد بوده که طبیعت زیبا و سواحل فوق‌العاده آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. در این میان می‌توان از جاذبه‌های گردشگری مذهبی بالی که شامل معبدهایی با سبک معماری خاص هستند دیدن کرد. اگر علاقه به بالی و معابد آن را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با معبد پورا اولون دانو براتان یکی از بهترین معابد بالی آشنا شوید.

 

معبد پورا اولون دانو براتان (Pura Ulun Danu Bratan Bali)

معبد پورا اولون دانو براتان از جمله جذاب‌ترین معبدهایی محسوب می‌شود که هر گردشگری می‌تواند در بالی از آن دیدن کند. به طوری که سالانه گردشگران بسیاری به بازدید این معبد زیبا می‌روند. این معبد خاص در میان کوه‌های بالی و دریاچه‌ زیبای براتان قرار گرفته است. همین موضوع سبب شده تا چشم‌انداز و زیبایی‌های آن چندین برابر گردد. طبق گفته تاریخ‌شناسان معبد پورا اولون دانو براتان دارای قدمت تقریبی ۴۰۰ سال است. بنابراین یکی از قدیمی‌ترین معابد بالی به حساب می‌آید. در کنار بازدید از این معبد باشکوه تماشای منظره و گونه‌های گیاهی متنوع در این مکان برای توریست‌ها جذاب است. علاوه بر آن علاقه‌مندان می‌توانند به سمت دریاچه براتان که در همین نزدیکی قرار دارد رفته و به تفریحاتی مثل قایق‌رانی و پیاده‌روی در اطراف دریاچه بپردازند.

 

۵ ماجراجویی متفاوت و جذاب در اندونزی

 

آب و هوای معبد پورا اولون دانو براتان

 بنای اصلی معبد پورا اولون براتان در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این موضوع باعث شده تا بر خلاف بسیاری از بخش‌های بالی که دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است این ناحیه آب و هوایی خنک و دلپذیر داشته باشد. در نتیجه گردشگران می‌توانند به راحتی و بدون اذیت شدن یک روز فوق‌العاده‌ای را در معبد معبد پورا اولون و محوطه اطراف آن برای خود رقم بزنند. از طرفی دیگر قرار گرفتن ساختمان معبد در بلندی سبب شده تا در اغلب روزهای سال چشم‌اندازی از مه در اطراف آن به وجود آید و این موضوع جذابیت بازدید از آن را چندین برابر کرده است. نکته جالب دیگر که توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب می‌کند فرو رفتن بخشی از معبد به داخل آب دریاچه حین جزر و مد آب است. معبد پورا اولون دانو براتان مکانی برای عبادت پیروان بودایی و هندوها محسوب می‌شود. در صورتی که در روزهای خاص به این معبد بروید می‌توانید از مراسم‌هایی که در آن برگزار می‌شوند دیدن کنید.

 

بازدید از ۵ جاذبه بی‌نظیر جزیره رویایی بالی

 

تاریخچه معبد پورا اولون دانو براتان

همان طور که گفته شد قدمت معبد پورا اولون دانو براتان به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد. به طوری که اولین بار در سال ۱۶۳۳ میلادی دستور ساخت این بنای مذهبی در بالی صادر شد. در آن دوران راجا منگوی در این سرزمین حکومت می‌کرد. برای بنا کردن این معبد از مصالحی مثل چوب، سفال و کاهگل کمک گرفته‌ شده است. با توجه به داستان‌هایی که نقل می‌شود راجا منگوی بعد از پیروزی در جنگی دستور می‌دهد تا معبدی به این شکل بنا شده و مجسمه‌ای که نماد پیروزی او بود، در وسط آن قرار داده شود. قرار گرفتن معبد در کنار دریاچه براتان نیز نشان دهنده اختصاص یافتن آن به الهه دریا است.

 

۷ سوغاتی ویژه بالی

 

بازدید از معبد پورا اولون دانو براتان

معبد پورا اولون براتان از چهار عدد اردوگاه تشکیل شده که در چهار ضلع این معبد واقع شده‌اند. البته امروزه تنها بخش کوچکی از این اردوگاه‌ها قابل مشاهده هستند. چرا که قسمتی از آن‌ها به زیر آب فرو رفته‌اند. هنوز هم بومیان این منطقه مراسم باشکوهی برای خدای آب در این معبد برگزار می‌کنند که با برنامه‌ریزی قبلی می‌توانید از آن مراسم دیدن کنید. برای درسترسی و بازدید از این معبد می‌توانید از تورهای درون‌ شهری بالی کمک بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید تاکسی و یا اتومبیلی را اجاره کرده و مسیر معبد پورا را در پیش بگیرید. تمامی علاقه‌مندان می‌توانند در طول ایام هفته به بازدید از این مکان رفته و از زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن لذت ببرند. ساعات کاری این معبد از ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ بوده و برای ورود به آن نیازی به پرداخت هزینه و تهیه بلیط ورودی نیست.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران