۵ دیدنی جالب در استان ناخون راتچاسیما، تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۵ دیدنی جالب در استان ناخون راتچاسیما، تایلند

ناخون راتچاسیما (Nakhon Ratchasima) بزرگترین و دیدنی‌ترین استان تایلند است. این استان در شمال شرقی تایلند با نام ایسان شناخته شده است و حدود ۲۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. شما در سفرتان با تور تایلند به استان ناخون راتچاسیما و با دیدن و انجام کارهای فراوان، بهترین تجربیات و خاطرات را در این کشور رقم خواهید زد.


۵ منطقه دیدنی و کارهایی که می‌توانید در استان ناخون راتچاسیما انجام دهید را برای شما معرفی می‌کنیم:

 

۱-معبد بودایی زرق و برق دار وات بان رای را تحسین کنید

معبد زیبا و پر زرق و برق Wat Ban Rai در منطقه Dan Khun Thot تایلند واقع شده است. این معبد، در ابتدا به عنوان یک صومعه ساده آغاز به فعالیت کرد و بعدها توسط یک راهب بزرگ توسعه یافت. جذاب‌ترین دیدنی در این معبد یک زیارتگاه به شکل فیل بسیار بزرگ سرامیکی است که در آن سوی آب‌ها ساخته شده است. در اطراف مجسمه‌های شگفت انگیز و موزائیک‌های پیچیده‌ای را خواهید دید که داستان‌های بودایی را به تصویر می‌کشند و متون مقدس را تفسیر می‌کنند. در بالای این زیارتگاه یک مجسمه بودا و یک تصویر طلایی از لوانگ فور خون Luang Phor Khun قرار دارد. دو مجسمه بزرگ دیگر از ورودی گذرگاه آن محافظت می‌کنند.
شما می‌توانید به صورت دوستانه و یا خانوادگی از فضای داخلی این معبد در ساعات ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر دیدن کنید.

 

معرفی سوغات‌های جالب تایلندی


آدرس: Highway 2217, Khutphiman, Amphoe Dan Khun Thot Nakhon Ratchasima , 30210, Thailand

 

۲-از پارک تاریخی فیمای دیدن کنید

پارک تاریخی فیمای Phimai که اغلب به عنوان یک Angkor Wat کوچک از آن یاد می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین معابد دوران خمر Khmer-era در تایلند است که قدمت آن به قرن ۱۱ و ۱۲ باز می‌گردد. این ویرانه‌های بزرگ که از سنگ فرش و ماسه سنگ ساخته شده‌اند، از تصاویر، مجسمه‌ها و نمادگرایی مربوط به بودایی و هندوئیسم است. مورخان بر این باورند علی‌رغم اینکه خمرها نیز هندو هستند، از آن به عنوان یک مکان برای عبادت بودایی استفاده می‌شده است. این مجموعه دارای برج‌ها، چاله‌ها، بتکده‌ها، دیوارهای بلند، حیاط‌ها، حوضچه‌ها و خندق‌ها است. فضای آن برای دیدن گردشگران دارای فضای باز و غیرقابل توصیف با نقطه عطف معماری متفاوت است.

 


آدرس: Ananthachinda Road, Tambon Nai Mueang, Chang Wat Nakhon Ratchasima, 30110, Thailand

 

۳-یک شب در یکی از واگن‌های Thongsomboon Club اقامت کنید

به هنگامی که به استان ناخون راچاسیما در تایلند رفته‌اید تا از مناطق دیدنی آن بازدید کنید، می‌توانید یک شب را در یک تپه، درون یک واگن یا کاروان سپری کنید. این پارک برای تفریح و ماجراجویی برای بازدید کنندگان باز است. شما با حیرت و تحسین مناطق غربی وحشی با مضمون Wild West-themed areas که دارای سالن‌های نمایش‌ و مناظر زیبایی است را می‌گردید و از تفریحات و جاذبه‌های متنوع این منطقه لذت می‌برید. در اینجا همچنین یک ورودی کاریز، شیب اسکی خشک و قطار بخار، قایق و سورتمه و امکانات تفریحی دیگری وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید فعالیت‌هایی مانند اسب‌سواری‌، زوربینگ‌، تیراندازی با اسلحه BB ، حباب بازی (buggy driving) و کارتینگ را نیز تجربه کنید.
شما می‌توانید به صورت دوستانه و یا به همراه کودکان از فضای بیرونی این پارک از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر بازدید کنید.

 

معرفی انواع غذاهای خیابانی تایلند


آدرس: 119 Moo 10 Moo 10, Pak Chong Nakhon Ratchasima, 30130, Thailand

 

۴- از جاذبه های متنوع در مرکز استان لذت ببرید

موزه ملی ماها ویراونگ، داخل معبد وات سوتاچیندا، مجموعه کوچکی از مجسمه‌ها و آثار باستانی را در خود جای داده است. موزه فسیل Korat اطلاعاتی در مورد یافته‌های ماقبل تاریخ از جمله یک قبرستان فیل بزرگ و دایناسورها دارد. باغ وحش ناخون راچاسیما به همراه یک پارک آبی برای خانواده‌ها یک مکان دیدنی بسیار عالی است و فروشگاه Ratchasima Mall جزو فروشگاه‌های خوب آنجاست.

 

 

۵- در ساحل Chom Tawan استراحت کنید

اگرچه ناخون راتچاسیما بزرگ‌ترین استان تایلند، در نزدیکی ساحل نیست، اما این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید از ساحل لذت ببرید! ساحل بزرگ و شنی Chom Tawan در کنار دریاچه به عنوان مکانی ساخته شده است که مردم بتوانند از گزینه‌های مختلف تفریحی از جمله شنا و آفتاب گرفتن لذت ببرند. در اینجا شما می‌توانید پیاده‌روی کرده، یک قایق اجاره کنید و برای کشف غارهای اطراف بروید.

 

جزایر سیمیلان تایلند بهشت تفریحات آبی

 

۱۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران