ماجراجویی‌های جذاب در سفر به تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
ماجراجویی‌های جذاب در سفر به تفلیس

بخش بزرگی از گردشگری گرجستان وابسته به طبیعت و تاریخ آن است. حتی در پایتخت آن تفلیس نیز تاثیر تاریخ و فرهنگ پررنگ و قابل توجه است. اما این‌طور هم نیست که فقط از محیط‌های فضای باز دیدن کنید، به رستوران‌ها و کلیساها بروید و در دامنه کوه‌ها سرگرم شوید. اگر به دنبال تفریحات دیگر باشید چه کاری انجام می‌دهید؟ اگر هوا نامساعد بود به کجا می‌روید؟ برای گرفتن پاسخ‌تان مطلب زیر را دنبال کنید.

 

Museum of Illusions

در مقایسه با موزه‌های تفلیس این یکی سبکی جدید و مدرن دارد. در این موزه توهمات در غالب نمایش‌های سه بعدی با ذهن شما بازی کرده و واقعیت را برای‌تان به چالش می‌کشد. این موزه که در ساختمانی سه طبقه قرار دارند مکانی جذاب برای عصری خانوادگی و دوستانه است. هر کدام از نمایش‌ها دارای راهنمای سه زبانه روسی، گرجی و انگلیسی است که توضیحاتی راجب دکور و کارهایی که می‌توانید انجام دهید می‌دهد. یکی از مهیج‌ترین و در عین حال دیوانه‌وارترین حالت‌های آن Vortex Tunnel است که در آن باید از تونلی تاریک عبور کنید با جلوه‌های نوری تصور می‌کنید در حال غلتیدن است. آیا می‌توانید از آن عبور کنید؟ علاوه بر این، بازی‌ها و پازل‌هایی نیز برای حل وجود دارد.

 

 بهترین محله‌های تفلیس برای پیاده‌روی و عکاسی

 Museum of Illusions

 

آدرس: 10 Betlemi St, Tbilisi 0105, Georgia

 

Tsibakha Game Club

این کلاب بازی کاملا مناسب افرادی‌ است که به بازی‌های تخته‌ای علاقه دارند، با دید باز نگاه می‌کنند و به دنبال لذت بردن از وقت در کنار عزیزان‌شان هستند. این کلاب  بازی در حیاط فابریکا و در N8 E واقع شده است. تسیبباخا انتخاب‌های گسترده‌ای از انواع بازی‌های تخته‌ای کلاسیک مثل شطرنج و تخته نرد، بازی‌های استراتژیک با تمرکز بر توسعه یا تقلب، بازی‌های فکری و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بازی‌ها آنقدر متنوع‌اند که باعث می‌شود موقع انتخاب گیج شوید و نتوانید یکی را انتخاب کنید.

 

Tsibakha Game Club

 

آدرس: 8 Egnate Ninoshvili St, Tbilisi 0102, Georgia

 

ترامپولین در کریزی هال

مرکز ترامپولین، در سالن دیوانه‌آور واقع در منطقه گلدانی تفلیس است که مکانی تفریحی برای بزرگسالان و کودکان محسوب می‌شود. این سالن شامل ۳۴ ترامپولین است که می‌توانید حس پرواز و هیجان را تجربه کنید. به علاوه این سالن دارای یک دیوار کوهنوردی، حلقه بسکتبال و چند مورد دیگر است که می‌توانند شما و فرزندان‌تان را سرگرم کنند. در حالی که فرزند شما از بازی در این سالن لذت می‌برد خودتان می‌توانید از نوشیدن قهوه و یا نوشیدنی‌های دیگر در کافه مشرف به سالن لذت ببرید.

 

 ۶ تفریح خاطره‌انگیز شبانه در تفلیس 

 ترامپولین

 

آدرس: Tbilisi. Gldani, Between V-VI M/D (near Gldani Park)

 

Experimentorium

Experimentorium موزه علوم است که درک شما از موضوعات را به چالش می‌کشد و زیر و رو می‌کند. شاید فکر کنید "چه کار حوصله سربری" است ام چرا نمی‌روید و خودی نشان نمی‌دهید؟ این موزه در ۸۰ نمایشگاه قوانین فیزیک را به تصویر می‌کشد. همه چیز در اینجا تعاملی و قابل لمس است. حتی بزرگسالان هم از بازدید این موزه سرگرم می‌شوند چه برسد که به کودکان.

 

 Experimentorium

 

آدرس: 17 Pavle Ingorokva St, Tbilisi 0181, Georgia

 

زیپ‌لاین

برای طرفداران هیجان و تفریحات ماجراجویانه زیپ‌لاین تفلیس را توصیه می‌کنیم. اگر نیاز به فوران آدرنالین دارید می‌توانید به باغ گیاه‌شناسی تفلیس بروید و با قلعه ناریکالا را با زیپ‌لاین طی کنید. بنابراین گشت و گذارتان را با فعالیتی سرگرم کننده درست در مرکز تاریخی تفلیس مخلوط کنید. شما در این زیپ لاین در ارتفاع ۳۰ متری بر فراز پارک ملی ۲۷۰ متر را تاسکوی آخر خواهید پیمود و از وزش با به صورت و لای موهایتان لذت خواهید برد. مناظر پانورامای اطراف حس معلق بودن کاملا تمام انرژی خفته در وجودتان را تخلیه کرده و شما را سر و حال می‌آورد.

 

  بهترین هتل‌های ارزان برای اقامت در تفلیس 

 زیپ‌لاین

 

آدرس: 12 Bambis Rigi Street, Tbilisi, Georgia

 

Brain Drain

آیا از حل معما و دنبال کردن سرنخ‌ها لذت می‌برید؟ Brain Drain (فرار مغزها) را با ۴ اتاق در تم‌ها مختلف امتحان کنید. این مرکز بیشتر مناسب نوجوانان و بزرگسالان است تا کودکان. ۴ اتاق فرار مغزها شامل گنجینه‌های چنگیزخان، پورتال، A.I. Rebellion و جنگل مرموز می‌شود. اتاق فرار جایی‌ست که شما در یکی از انتخاب‌ها زندانی می‌شوید و تنها یک ساعت وقت دارید تا با استفاده از سرنخ‌ها معما را حل کرده و از اتاق فرار کنید. برای لذت بردن از این اتاق‌ها نیازی به مهارت‌های خاص ندارید فقط باید ذهن و خلاقیت‌تان را به کار بگیرید. بی‌شک تجربه اتاق فرار مفید و به یادماندنی خواهد بود.

 

 معرفی کلیسای متخی و کلیسای جامع تثلیث تفلیس

 Brain Drain

 

آدرس: 2 Mari Brose Street, Tbilisi 0108, Georgia

۲۳ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران