جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان یکی از زیباترین شهرهای گردشگری به حساب می‌آید. به جرات می‌توان گفت برخی از خیابان‌های تفلیس بی‌همتا هستند. اگر قصد سفر با تور تفلیس را دارید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. تا بتوانید با جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس آشنا شوید. سبک خاص این خیابان‌ها و حس و حالی که دارند قطعا هر گردشگری را محسور خواهد کرد. پس حتما در سفر خود به این خیابان‌ها سر بزنید و از نهایت زمان خود در سفر به تفلیس استفاده بکنید.

 

خیابان روستاولی از جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس (Rustaveli)

اگر بخواهیم جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس را لیست‌بندی کنیم بی‌شک خیابان روستاولی در صدر جدول قرار خواهد گرفت. این خیابان در گذشته با نام گلووین شناخته میشد. خیابان روستاولی هنر معماری و درختان سر به فلک کشیده با شکوهی دارد. به همین دلیل اکثر ساختمان‌های دولتی در آن واقع شده‌اند. همین باعث شده است تا خیابان روستاولی در تمامی روزهای سال شلوغ و پر تردد باشد. این خیابان به غیر از بناهای تاریخی و مهمی که دارد همواره در طول تاریخ اهمیت زیادی داشته و مرکز تجمع معترضین بوده است. در اصل می‌توان گفت خیابان روستاولی قلب سیاسی و هنری و فرهنگی تفلیس می‌باشد. البته مراکز خرید بسیار شیک و برندهای معروف جهان را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

 

موزه ملی گرجستان گنجینه‌ای گرانبها برای مسافران تور تفلیس

 

خیابان مرجانیشویلی از جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس (Marjanishvili)

یکی دیگر از زیباترین خیابان‌های تفلیس که جز جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس به حساب می‌آید خیابان مرجانیشویلی می‌باشد. آنچه باعث جذابیت این خیابان شده است معماری باشکوهی است که در ساخت ساختمان‌هایش استفاده شده است. گردشگران با دیدن این خیابان بسیار ذوق زده می‌شوند. می‌توانید عکس‌های زیبایی را از منظره‌های زیبای این خیابان بگیرید و در صفحات مجازی خود منتشر کنید. شما می‌توانید یک روز کامل را به گشت و گذار در خیابان معروف مرجانیشویلی تفلیس اختصاص دهید. زیرا این مکان دارای مراکز خرید شیک، رستوران‌های خوش منظره و ساختمان تئاتر است. همچنین خیابان مرجانیشویلی ایستگاه مترو مخصوص خود را دارد که رفتن به این مکان را آسان‌تر می‌کند.

 

 

خیابان آقماشنبلی از جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس (Agmashenebeli)

از جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس می‌توان به خیابان تاریخی آقماشنبلی اشاره کرد. از جمله نام‌هایی که افراد قدیمی تفلیس به کار می‌برند عبارتند از: میخیل و پلخانوف. از آنجایی که این خیابان پیشینه‌ای قدیمی دارد اکثر ساختمان‌های آن بازسازی شده‌اند. اگر به دیدن اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی شهری که به آن سفر کرده‌اید علاقه دارید، گشت و گذار در خیابان توریستی آقماشنبلی بهترین پیشنهاد در تفلیس خواهد بود. امروزه خیابان آقماشنبلی به مکانی برای تفریح و پیاده‌روی در بین مردم تبدیل شده است. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های شیکی در طول خیابان به چشم می‌خورند. نوشیدن یک فنجان چای در این کافه‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. خیابان‌های سنگ فرش شده و ساختمان‌هایی به سبک معماری کلاسیک اروپایی به این خیابان جذابیت خیلی بیشتری داده است.

 

تجربه خریدی لذت‌بخش در مرکز خرید ایست پوینت تفلیس

 

خیابان چاوچاوا از جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس (Chachava)

امکان ندارد در بین جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس نامی از خیابان چاوچاوادزه آورده نشود. بسیاری از افراد بومی و قدیمی تفلیس این خیابان را با نام نیکومار نیز می‌شناسند. این خیابان اهمیت زیادی برای دولت گرجستان دارد. زیرا سفارت‌های ایران، روسیه و اکراین در این خیابان واقع شده‌اند. از دیگر مکان‌های مهمی که در خیابان چاوچاوادزه قرار دارد عبارتند از: پارک زیبای واکه تفلیس، استادیوم فوتبال میخیل مسخی و فدراسیون فوتبال گرجستان.

 

 

 

خیابان شاردنی از جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس (Shardeni)

یکی دیگر از جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس خیابان شاردنی است. این خیابان به نسبت موارد دیگری که نام بردیم متفاوت است. این مکان بیشتر محلی برای تفریح و شادی جوانان است. به طوری که کافه‌ها، نایت کلاب‌ها و رستوران‌های زیادی در آن وجود دارد. همچنین شب‌های این خیابان بسیار دیدنی است. توصیه می‌کنیم اگر به شب‌زنده‌داری و رقص و موسیقی علاقه دارید حتما سری به خیابان شاردنی بزنید. اگر هتل شما در تور تفلیس در مرکز شهر واقع شده باشد به راحتی می‌توانید خود را به این خیابان برسانید و با گشت و گذار در خیابان قدیمی شاردنی تفلیس اوقات خوشی را سپری کنید. زیرا خیابان شاردنی در نزدیکی‌های مرکز شهر است. علاوه بر کلاب‌های شبانه، پل صلح و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن و تئاتر گاباریدزه که از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی تفلیس است در خیابان شاردنی واقع شده است.

 

مجلل‌ترین رستوران‌های تفلیس برای قرارهای مهم و رسمی

۱۸ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران