سفری جذاب همراه کودکان به تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
سفری جذاب همراه کودکان به تفلیس

تفلیس از آن دست شهرهایی است که هم افراد بزرگسالان و هم افراد کم سن و سال از سفر به آن‌جا لذت خواهند برد و فعالیت‌های مختص به خود را می‌توانند انجام دهند. جو خانوادگی و جذاب تور گرجستان و همچنین نزدیکی این کشور به ایران باعث شده تا تور تفلیس از جمله تورهای بسیار پرطرفدار در میان مردم کشورمان باشد و در خیلی از مناسبت‌های سال همچون نوروز، این شهر مملو از خانواده‌های ایرانی می‌شود. اما اگر شما هم قصد دارید تا همراه فرزندانتان به تفلیس سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم، فعالیت‌هایی که امروز به شما پیشنهاد می‌کنیم را نیز مد نظر داشته باشید. فعالیت‌هایی که کودکانتان را در این سفر، خوشحال و شاد نگه خواهد داشت و خاطراتی جذاب را برایشان رقم می‌زند.

 

پارک متاتسمیندا

متاتسمیندا را می‌توان معروف‌ترین و البته جذاب‌ترین پارک بازی تفلیس به حساب آورد که در مناطق مرتفع شهر در کوهی به همین نام بنا شده و در ارتفاع ۷۷۰ متری قرار گرفته است. وقتی به این محل می‌روید، از آن بالا می‌توانید منظره‌ای دیدنی از تفلیس را تماشا کرده و به بازی‌های متنوع بپردازید و حتی به برپایی پیک نیک پرداخته و روزی شاد را همراه با دیگر اعضای خانواده داشته باشید. اما اگر بچه‌ها را به این محل می‌برید، حتما باید آن‌ها را سوار بر چرخ و فلک بزرگ پارک متاتسمیندا‌ کنید. چرخ و فلکی که از فاصله‌ای بسیار دور نیز می‌توان آن را مشاهده کرد.

اما بازی‌های هیجان انگیز این پارک به همین جا ختم نشده و یک ترن هوایی فوق‌العاده جذاب و البته بزرگ در مرکز پارک واقع شده که خب مطمئنا باید سوار آن هم شوید. متاتسمیندا مجموعه‌ای بسیار بزرگ است که شامل یک محیط بازی سرپوشیده، سالن بولینگ، سالن بازی‌های میزی، ترن‌ فانیکولار و انواع بازی‌های کوچک و بزرگ می‌شود که تا ساعت‌ها و شما و کودکانتان را سرگرم نگه خواهد داشت. ورودی این پارک کاملا رایگان است و شما باید برای بازی‌های مختلف پول جداگانه پرداخت نمایید. در واقع شما کارت‌های پارک را در اختیار گرفته و آن‌ها را شارژ می‌کنید و سپس به وسیله‌ی آن‌ها پول بازی‌ها را پرداخت خواهید کرد. پارک متاتسمیندا‌ هم جایی مفرح برای بازی کودکان به شمار می‌رود و هم جایی زیبا و عالی برای گردشی خانوادگی در سفر به تفلیس که همه از آن لذت خواهند برد.

پارک بازی سرپوشیده Ria-Ria

این مکان کاملا بر خلاف گزینه‌ی قبلی، یک پارک سرپوشیده و نسبتا کوچک به حساب می‌آید که در مرکز خرید گالریا در مرکز شهر تفلیس واقع شده و بازی‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان دارد. Ria-Ria یک پارک مدرن است که ترکیبی از بازی‌های فیزیکی و بازی‌های ویدیویی را در خود جای داده که تنوع بسیار خوبی دارد. محیط آن‌جا نیز به دو بخش با دو تم مختلف تقسیم شده که یکی بخش تم فضانوردی و دیگری تم جنگل دارد. در بخش فضانوری انواع بازی‌هی آرکید و کامپیوتری را مشاهده می‌کنید که تماما برای سنین پایین طراحی شده و هیچ ونه بازی برای افراد با سن بالا ندارد. در این بخش البته بعضی بازی‌های میزی همچون بیلیارد، ایر هاکی و ماشین برقی و ... را نیز می‌توانید امتحان کنید.

بخش جنگلی شامل استخر توپ، سالن ترامپولینگ کوچک، صخره نوردی مخصوص کوکان و نوجوانان، و بعضی بازی‌های این چنینی است. در مجموع احتمالا اگر همراه فرزندان خود به این محل بروید، چند ساعتی را باید در آن‌جا بمانید تا آن‌ها بتوانند همه‌ی بازی‌ها را امتحان کنند. بازی‌ها را هم می‌توانید به صورت تک تک پرداخت کنید که هر بازی بین ۲ تا ۳ لاری و بعضی‌ها ۷ و ۸ لاری قیمت دارند. اما اگر می‌خواهید به بچه‌ها خوش بگذرد، بهتر است پکیج‌های ساعتی را تهیه کنید که بین ۲۰ تا ۵۰ لاری قیمت دارند. با توجه به این که Ria-Ria‌ در یک مرکز خرید بسیار خوب واقع شده، بعد از اتمام بازی بچه‌ها می‌توانید برای خرید و یا خوردن غذا و نوشیدنی، به دیگر بخش‌های مرکز خرید نیز مراجعه کنید.

 

تازه‌های گرجستان در سال ۲۰۲۲ برای گردشگران

پارک بازی Focus Mokus

این مکان بزرگ‌ترین پارک بازی سرپوشیده در تمام گرجستان بوده که در طبقه همکف مرکز خرید ایست پوینت قرار گرفته است. مجموعه Focus Mokus‌ شامل چند بخش مهم می‌شود. اول این که ۱۵ بازی بزرگ دارد که بعضی از آن‌ها نه تنها برای کودکان و نوجوانان، حتی برای بزرگسالان نیز جذاب هستند. بازی‌هایی مثل برج سقوط، جاذبه صفر یا تایپون بعضی از این بازی‌های هستند.

اما در کنار این بازی‌های بزرگ و مهیج، بازی‌های کوچک‌تر خیلی بیشتری هم نیز در پارک تعبیه شده که شامل تعداد زیادی بازی‌های مختص کودکان و البته بیش از ۶۰ بازی کامپیوتری و آرکید می‌شود. همچنین در کنار بازی‌های یاد شده، یک دیوار صخره نوردی مختص کودکان ۶ سال به بالا نیز در نظر گرفته شده و همه‌ی اعضای خانواده نیز می‌توانند، تماشای فیلم‌های کوتاه مخصوص در سینماهای هفت بعدی را با هم تجربه نمایند. در مجموع Focus Mokus‌ جایی مهیج و فوق‌العاده عالی‌ست که آن‌جا هم نیز با توجه به این که در یک مرکز خرید معروف واقع شده، چندین رستوران و کافه را نیز در اطراف خود می‌بیند.

پارک آبی جینو پارادایس

این مجموعه‌ی آبی بسیار بزرگ کمی از مرکز شهر دور است اما دسترسی به آن‌جا اصلا مشکل نیست. این مجموعه شامل چندین بخش می‌شود که چند استخر روباز و بخش سرپوشیده دارد تا هر زمانی از سال بتوانید به آن‌جا رفته و ساعتی شاد را همراه فرزندان خود داشته باشید اما با این حال، با توجه به این که خیلی از بازی‌های آن در محیط روباز قرار گرفته، تابستان بهترین وقت برای سر زدن به این مجموعه خواهد بود. در حال حاضر با اختلاف زیاد پارک آبی جینو پارادایس، بزرگ‌ترین پارک آبی در گرجستان بوده که در مجموع ۱۲ استخر بزرگ و کوچک دارد که شامل استخر‌های بزرگ روباز، استخر موج مصنوعی، استخر سرپوشیده، استخر بزرگسالان، استخر آب دریا و ... بوده و تجهیزات بازی‌های آبی متنوعی از جمله سرسره‌ها و تونل‌های آبی بزرگ در آن ‌تعبیه شده است. این محل برای سنین مختلف مناسب بوده و برای هر رده سنی، بازی‌های مخصوص خود را دارد. همچنین مرکز اسپا و سلامتی، چند رستوران و کافه و امکانات رفاهی گسترده برای آن‌جا در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

 

معرفی پربازدیدترین نقاط گرجستان

پارک و باغ موشتایدی

این مکان بیشتر از این که یک پارک بازی بزرگ و مجهز باشد، یک باغ زیبا و سرسبز است که چند مورد تجهیزات بازی نیز در آن‌جا قرار داده شده که برای کودکان و نوجوانان مناسب هستند. این مکان درست در محل تقاطع خیابان‌های باراتاشویلی و تساباتزه قرار گرفته و یکی از محل‌های بسیار پرطرفدار هم میان گردشگران و هم مردم محلی برای گشت و گذار و استراحت و بازی بچه‌ها به حساب می‌آید. این مکان فضای سبز بزرگی دارد که در ماه‌های گرم سال، مملو از گل‌های رنگارنگ و زیبا می‌شود. برای بازی بچه‌ها نیز یک چرخ و فلک نسبتا کوچک نصب شده، یک قطار بازی مخصوص کودکان و چندین بازی دیگر نیز وجود دارد که در نهایت یک پارک کاملا کلاسیک را شکل می‌دهد. چند مرکز گردشگری مهم در اطراف این پارک وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها موزه ابریشم بوده و همچنین برای صرف غذا و نوشیدنی نیز، می‌توانید همان حوالی چندین رستوران و کافه پیدا کنید.جالب است بدانید که باغ موشتایدی در قرن ۱۹ و به دست یک رهبر مذهبی ایرانی که از کشور گریخته بود ساخته شده است. او که همسری گرجی داشت، بعد از مرگش در همان باغ دفن شده است.

تماشای فیلم در بهترین سینماهای تفلیس

در هر زمان از سال که به تور تفلیس بروید، یک فیلم ابرقهرمانی یا یک انیمیشن جذاب در حال اکران است و خب این شهر نیز چند مجموعه سینمایی مدرن و جذاب دارد که می‌توانید همراه خانواده برای تماشای فیلم به آن‌جاها مراجعه کنید. قبلا از دو مرکز خرید مهم تفلیس یعنی گالریا و ایست پوینت نام بردیم که هر دو دارای مجموعه سینمایی مدرن و جذاب با چند سالن مختلف هستند و شما می‌توانید، فیلم‌های روز دنیا را با زبان اصلی و بهترین کیفیت در آن‌جاها تماشا نمایید. برای مثال می‌توان از مجموعه سینمایی Cavea در مرکز خرید گالریا نام برد که ۶ سالن مختلف داشته که از صدای دالبی بهره می‌برد و ۵ سالن آن همیشه به فیلم‌ها و انیمیشن‌های بین‌المللی اختصاص دارد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله بهترین سینماهای تفلیس نیز بزنید.

 

برترین ماجراجویی ها در باتومی

بولینگ

دیگر فعالیت جمعی که در تفلیس می‌توانید انجام دهید، بولینگ است. خوشبختانه یک سالن فوق‌العاده بولینگ در تفلیس وجود دارد که صد در صد از بودن در آن‌جا لذت خواهید برد. Ballroom که در خیابان روستاولی واقع شده، در مرکز شهر است و دسترسی به آن‌جا راحت بوده، خطوط زیادی برای بازی دارد و دارای امکانات متنوعی است که بودن در آن‌جا را تنها به بازی بولینگ محدود نمی‌کند. شما در زمان بازی می‌توانید انواع نوشیدنی‌های خوشمزه را برای خود سفارش دهید و بعد از آن نیز می‌توانید برای صرف شام، انواع فست فودهای عالی آن‌جا را انتخاب کرده و به صرف غذا بپردازید. این را در نظر داشته باشید که هزینه‌ی بازی در این محل بر اساس ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است. مثلا بین ساعات ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر، ۲۰ لاری باید بپردازید، بین ساعات ۳ بعد از ظهر تا ۷ غروب ۳۰ لاری و شب‌ها نیز ۵۰ لاری که قیمت شب‌ها به نسبت بسیاری مراکز دیگر، خیلی بالا است.

البته پارک‌های کوچک، بعضی از موزه‌ها و گالری‌ها و خیلی جاهای دیگر در تفلیس هستند که همراه فرزندان خود می‌توانید به آن‌جاها سر بزنید اما این گزینه‌ها، بهترین انتخاب‌های شما به شمار می‌روند.

 

جذاب‌ترین کارهای توریستی در باتومی

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران