جذاب ترین عکاسی‌ها در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
جذاب ترین عکاسی‌ها در تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان طی سال‌های اخیر رویکردی مثبت و رو به جلو نسبت به گردشگری پیدا کرده و سعی می‌کند تا با حداکثر سرعت جلو رفته و خود را به رده‌های بالاتر رقابت بکشد. به همین دلیل شما می‌توانید در نقاط زیبا و متنوع شهر بهترین عکاسی‌ها را بکنید و تصاویری پوستری تحویل بگیرید. این شهر دارای بافت بسیار جذاب و زیبای قدیمی بوده که به زیبایی تلفیقی از زندگی مدرنیته را ارائه می‌دهد. در سفر با تور تفلیس از بهترین نقاط شهر عکاسی کرده و لحظات زیبایتان را جاودانه کنید.

 

عکاسی در تفلیس

تفلیس شهری زیبا و پایتخت کشور گرجستان است که قدمتی چند هزار ساله دارد. این شهر تاریخی و منحصر به فرد پر از جاهای زیبا و دیدنی است. اما اگر بخواهید راهنمای روشنی درباره عکاسی در آن بیابید چیز زیادی دستگیر شما نمی‌شود. اما با توجه به شم عکاسی‌تان به راحتی می‌توانید نقاط زیبای شهر را پیدا کنید. با این همه ما در این مقاله اصلی‌ترین جاهایی که باید در تور گرجستان از آن‌ها عکس برداری کنید را معرفی می‌کنیم.

 

بهترین هتل‌های شهر قدیمی تفلیس

شهر قدیمی تفلیس

شهر قدیمی تفلیس محله بافت قدیمی و هسته مرکزی شهر است که هنوز ساختمان‌های قدیمی آجری، خیابان‌های سنگ فرش شده، کلیساهای ارتدکس چشمگیر قرون وسطایی، کوچه‌های باریک و مغازه‌های قدیمی هنوز به قوت خود در آن باقی مانده‌اند. گرچه به دلیل گسترش گردشگری بخش‌های زیادی از آن بازسازی شده اما هنوز حس و حال قدیمی‌اش را حفظ کرده است. از خیابان‌های اصلی فاصله بگیرید و به سمت کوچه‌های سنتی و مسکونی بروید. در گوشه و کنار کوچه‌ها خانه‌های آجری قدیمی و زیبا با ایوان‌هایی پر گل شما را سحر می‌کنند.

میدان آزادی

میدان آزادی تفلیس اصلی‌ترین بخش شهر است که همیشه‌ی خدا مملو از مردم بومی و بازدیدکنندگان خارجی است. این میدان که درست وسط جاذبه‌های اصلی شهر قرار گرفته از سمتی شما را به شهر قدیمی و زیبایی‌های منحصر به فردش می‌برد و از سمت دیگر خیابان خرید روستاولی را به شما پیشنهاد می‌دهد. این میدان همیشه مرکز تجمعات استقلال طلبانه بوده که همین باعث شده تا نام آن را آزادی بگذارند. شما به راحتی می‌توانید این میدان را به واسطه مجسمه برنزیی ۳۵ متری وسط آن از فاصله‌ای دور تشخیص دهید. در اینجا، علاوه بر ایستگاه مترو زیرزمینی، یک ایستگاه اتوبوس نیز وجود دارد که این میدان را نقطه اصلی ترانزیت و حمل و نقل ساخته است. به علاوه این میدان مکانی توریستی و برای خرید و محل زندگی شبانه تفلیس است.

 

تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

خیابان روستاولی

خیابان روستاولی، خیابان مرکزی تفلیس است. این خیابان میزبان برخی از زیباترین ساختمان‌های قرن بیستم و نوزدهم، ساختمان‌های مدرن امروزی و تعدادی از ادارات و موسسات مهم و دولتی است. اما در اصل روستاولی به دلیل طیف زیاد کافه‌های دنج و رستوران‌های باکیفیت مورد بازدید مردم بومی و توریست‌ها قرار می‌گیرد. روستاولی از آن دسته از معدود نقاطی است که هر کسی با هر سبک و سلیقه‌ای از قدم زدن در آن حس رضایت می‌کند و چون به میدان آزادی چسبیده، هر دوی آن‌ها در تجمعات و برنامه‌های عمومی و مردمی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در گوشه و کنار این خیابان نوازندگان خیابانی می‌نوازند، زوج‌های جوان قدم می‌زنند، خانواده‌ها خرید می‌کنند و به نحوی زندگی در آن جریان زیبا و مثبتی را طی می‌کند که نظر هر عکاسی را به خود معطوف می‌کند. پس پیاده‌روی در خیابان روستاولی تفلیس را نیز حتما در برنامه های خود قرار دهید.

پل صلح و پارک ریک

در بازدید از شهر قدیمی وقتی به سمت رودخانه در حرکت هستید کم کم متوجه می‌شوید که از فضای قدیمی به زندگی امروزی منتقل می‌شوید. پل صلح در شهر قدیمی تفلیس یک پل عابر پیاده است که شما را به پارک ریک یکی از مدرن‌ترین بخش‌های شهر منتقل می‌کند. به جرات می‌توان ادعا کرد پارک ریک مشهورترین پارک و فضای سبز شهر است همه آن را می‌شناسند. ریک با داشتن فواره‌های رقصان موزیکال، مسیرهای منحنی و فضای سبز زیبا یکی از جالب‌ترین نقاط شهر برای عکاسی، پیاده‌روی و گشت و گذارهای خانوادگی و گروهی است.

 

معرفی هتل‌های ۵ ستاره تفلیس

میدان ایستگاه

میدان ایستگاه یکی از نقاط مورد علاقه عکاسان است. زیرا حین پیاده‌روی دوربین به دست می‌توانند با آسودگی و فراق بال عکس‌های زیادی بیاندازند بدون آن که چیزی مزاحم‌شان شود. برای گرفتن عکس‌های زیبا از زندگی مردم بومی وارد بازار بزرگ شهر در این میدان شوید. در این بازار می‌توانید اقلام خوراکی مثل پنیر و محصولات لبنی و همچنین وسایل غیرخوراکی فراوانی را پیدا کنید و در عین حال عکس‌های زیبایی از مردم و داد و ستد آن‌ها بیاندازید. این بازار که تا چند بلوک ادامه دارد سوژه‌های متنوعی به شما برای عکس‌هایی ماندگار ارائه می‌دهد.

۱۶ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران