پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس کوش آداسی

این روزها کوش آداسی به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در بین مردم تبدیل شده است. البته این شهر زیبای ساحلی ترکیه در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری دارد. چرا که سفری مقرون به صرفه و نزدیک به ما محسوب می‌شود. از جمله دلایلی که باعث شده است تا بازار تور کوش آداسی در بین مردم داغ شود آب و هوای دلنشین و سواحل بسیار زیبای آن می‌باشد. از این رو ما نیز تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله یکی از محبوبترین پارک‌های این شهر را به خوانندگان و مسافران این شهر ساحلی معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس در شهر زیبای کوش آداسی همراه ما باشید.

 

آشنایی با پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس

پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس که بیشتر آن را با نام پارک بیوک مندرس می‌شناسند شبه جزیره‌ای است که در نزدیکی‌های شهر کوش آداسی در ترکیه واقع شده است. برای اولین بار این پارک در سال ۱۹۶۶ میلادی تاسیس شد و مساحتی در حدود ۲۹۸ هکتار دارد. آنچه باعث شده است تا این مکان در بین گردشگران معروف شود ساحل‌های شنی و سنگی، دریای زلال و نیلگون و طبیعت فوق‌العاده‌اش است. شک نکنید که با رفتن به این مکان شیفته آن خواهید شد. همچنین برای رفاه گردشگران و مسافران در این پارک بوفه‌های صحرایی، چادر و کاروان‌هایی قرار داده شده‌اند. تنها کاری که باید بکنید این است که خود را به این مکان برسانید و از بقیه ساعات خود نهایت استفاده را بکنید. همچنین گردشگران می‌توانند در این سفر شاهد گونه‌های حیوانی و گیاهی جذابی باشند.

 

 ۶ تفریح ماجراجویانه در سفر به کوش آداسی 

 پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس

 

امکانات پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس در کوش آداسی

پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس از بخش‌های مختلف و متنوعی تشکیل شده است. از جمله این بخش‌ها و امکانات تفریحی که در آن مهیا می‌باشد عبارتند از:

  • جاذبه‌های طبیعی

یکی از پرطرفدارترین جنبه‌های پارک بیوک مندرس که در تور کوش آداسی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید منظره زیبایی ای دره‌های سرسبز و جنگل‌گون آن است. علاوه بر آن سواحل کالاماکی و خلیج‌های زیبایش دل هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد. همچنین این پارک پوشش گیاهی بسیار جالبی دارد. به طوری که می‌توانید در آن شاهد پوشش‌های گیاهی مربوط به مناطق مختلف در یک مکان شد.

 

 پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس

 

  •  تالاب پارک ملی بیوک مندرس

در این پارک تالابی دیده می‌شود که در آن می‌توانید از مشاهده انواع گونه‌های پرندگان لذت ببرید. آنچه باعث جذابیت بیشتر این گونه‌های حیوانی شده است وجود فلامینگوها و دالماسی‌ها در آن است که گونه‌های آنها در حال انقراض می‌باشد. در پشت این تالاب جنگل‌هایی ساخته شده‌اند که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید اسب‌ها و پلنگ‌های وحشی را در آنجا ببینید. 

 

  سفر یک روزه از کوش آداسی به دهکده‌ی شیرینجه 

 پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس

 

  •  مسیرهای پیاده‌روی پارک بیوک مندرس

قطعا پیاده‌روی کردن بر روی تپه‌های سرسبز با منظره فوق‌العاده ایده جذابی خواهد بود که در پارک بیوک مندرس می‌توانید آن را تجربه کنید. علاوه بر آن در مسیرهای پیاده‌روی فکر همه چیز را کرده‌اند و مکان‌های برای استراحت شما فراهم شده است.

 

  برای سفر کوش آداسی مناسب‌تر است یا آنتالیا 

 پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس

 

  • لذت عکاسی در طبیعت فوق‌العاده پارک

یکی از کارهایی که تمامی گردشگران انجام می‌دهند عکاسی در طبیعت فوق‌العاده پارک بیوک مندرس است. شما می‌توانید این لحظات خود را در قالب یک عکس ثبت کنید و در دنیای مجازی با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید.

 

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی دلتای آیدین بیوک مندرس در کوش آداسی

پارک بیوک مندرس به دلیل آب و هوای ملایم و گونه‌های گیاهی و حیوانی متنوعی که دارد همواره می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود. اما توصیه می‌کیم که اگر قصد بازدید از این پارک بی‌نظیر را دارید فصل‌های بهار و تابستان را انتخاب کنید. چرا که در این فصل‌ها این فرصت برای شما فراهم می‌شود که حداکثر استفاده را از امکانات پارک بکنید.

 

 ۷ خوراکی خوشمزه برای خیابانگردی در کوش آداسی

 پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس

 

راه رسیدن به پارک ملی دلتای آیدین بیوک مندرس در کوش آداسی

پارک ملی بیوک مندرس در فاصله ۲۸ کیلومتری از شهر کوش آداسی قرار دارد. مسافران می‌توانند با پیمودن مسیر نیم ساعته با ماشین خود را به این مکان برسانند. برای این کار می‌توانید از تورهای شهری استفاده کنید و یا با کرایه تاکسی یا ماشین از مسیر جاده کوش اداسی و سوکه خود را به این پارک برسانید.

البته باید بدانید که ساعت بازدید از پارک ملی بیوک مندرس در فصل‌های بهار و تابستان از ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر می‌باشد. در حالی که برای فصل‌های پاییز و زمستان از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. برای اینکه بتوانید از تمامی قسمت‌های این پارک دیدن کنید توصیه می‌کنیم که با یک تور گردشگری همراه شوید.

۲۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران