شرکت در جشن سال نو چین

جاذبه‌های گردشگری چین
شرکت در جشن سال نو چین

چین به عنوان بزرگترین کشور دنیا یکی از قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود. تور چین هر ساله توسط بسیاری از مردم در آژانس‌های مسافرتی انتخاب می‌شوند. گردشگران در این کشور به دلیل گستردگی و سنت و تاریخچه‌ای که دارد شاهد مراسم و جشن‌های جالبی خواهند بود. یکی از این مراسم برپا کردن جشن سال نو در چین است. این جشن بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشن چینی‌ها می‌باشد. شدیدا توصیه می‌کنیم که اگر هنوز تاریخ سفر خود با تور چین را انتخاب نکرده‌اید دست نگه دارید و تاریخ سفر خود را با این جشن هماهنگ کنید. ما نیز در این مطلب جشن سال نو در چین را با جزئیات بیشتری برایتان توضیح می‌دهیم.

 

جشن سال نو در چین کی برگزار می‌شود؟

همان طور که از اسمش پیدا است جشن سال نو در چین روز تحویل سال طبق تقویم چینی‌ها است. این تاریخ بر اساس تقویم قمری می‌باشد. به همین دلیل است که هر ساله تاریخ آن برای ما ایرانی‌ها تغییر می‌کند. ولی در حالت کلی می‌توان گفت که در بین تاریخ‌های ۲۱ ژانویه تا ۱۸ فوریه می‌باشد. اگر دوست دارید تا در این جشن در چین باشید حتما از قبل تاریخ آن را چک کنید و متناسب با تاریخ همان سال برنامه سفر خود را بچینید. این جشن ۱۶ روز طول می‌کشد و در تمامی این روزها شاهد جشن و شادی چینی‌ها در خیابان‌ها خواهید بود.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید

جشن سال نو در چین

 

البته علاوه بر کشور چین کشورهای همسایه نظیر تایوان، سنگاپور، کره جنوبی و ... نیز این جشن را با شکوه بسیار برگزار می‌کنند. فستیوال Lantern جشنی است که بلافاصله بعد از جشن تحویل سال نو در چین می‌توانید شاهدش باشید.

 

جشن سال نو در چین چگونه برگزار می‌شود؟

مثل هر جشنی، جشن سال نو در چین نیز طبق عادت‌ها و سنت‌های خاص خودش برگزار می‌شود. چینی‌ها معتقدند که تمامی آداب و اصول این جشن باید به درستی انجام شود. از اصلی‌ترین کارهایی که در این جشن انجام می‌شوند عبارتند از:

  • کل اعضای خانواده در این روز دور هم جمع می‌شوند. در سفره‌های هر خانه‌ای پیراشکی مخصوص چینی‌ها، غذای مخصوص که به شکل رل می‌باشند یا ماهی دیده می‌شود. چینی‌ها معتقدند که ماهی باعث افزایش روزی می‌شود.
  • چینی‌ها عادت دارند که در این روز حتما لباس‌ها نو و ترجیحا قرمز رنگ بپوشند.
  • کادو دادن به یک دیگر یکی از رسم‌های خوب این مراسم است. به محض تحویل سال نو مردم به یکدیگر کادوهایی را که از قبل خریده‌اند را می‌دهند. این رسم شباهت زیادی به عیدی گرفتن ما ایرانی‌ها دارد. در چین نیز معمولا افراد مسن به جوانان هدیه می‌دهند. آنچه که برای آنها اهمیت زیادی دارد گذاشتن کادو در پاکت قرمز رنگ است. چرا که معتقدند پاکت‌های قرمز برای آن‌ها شانس می‌آورد. نکته جالب اینجاست که مجردها نباید پاکت قرمز هدیه بدهند.

 

 بهترین مکان‌ها در پکن برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

جشن سال نو در چین

 

  • در این روز تمامی چینی‌ها به مناجات و راز و نیاز با خدا می‌پردازند. همچنین باور دارند که در روز جشن سال نو آنچه را که از خدا بخواهند به دست خواهند آورد.
  • یکی دیگر از سنت‌ها مشترک بین نوروز ما ایرانی‌ها و جشن سال نو در چین خانه تکانی است. چرا که چینی‌ها نیز مثل ما ایرانی‌ها قبل از شروع جشن خانه‌های خود را به کلی تمیز می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که با این کار تمامی انرژی‌های منفی را از خانه خود دور می‌کنند و با حس و حالی بهتر سال جدید را شروع می‌کنند.
  • اگر در جشن سال نو چین به این کشور سفر کنید قطعا شاهد تزیین شهر با وسیله‌های قرمز رنگ خواهید شد. چینی‌ها علاقه بسیار زیادی به رنگ قرمز دارند. آن‌ها بر این باورند که رنگ قرمز بسیار خوش یمن است.
  • می‌توان گفت که یکی از با شکوه‌ترین آتش‌بازی‌های دنیا در روز جشن سال نو چین انجام می‌شود. این آتش‌بازی‌ها کل آسمان را در تاریکی شب روشن می‌کند و صحنه فوق‌العاده زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

 

 ۹ نکته‌ی مهمی که نشنال جئوگرافی از سفر به پکن به شما گوشزد می‌کند

جشن سال نو در چین

 

حس و حال خیابان‌ها در جشن سال نو در چین

قطعا توصیه می‌کنیم که اگر تاریخ سفر شما با تور چین با جشن سال نو در یک روز بود در هتل نمانید و به خیابان‌ها بروید. این مراسم در خیابان‌ها با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود. اولا که کل شهر قرمز پوش می‌شود. همچنین می‌توانید رقص اژدها‌های قرمز رنگ را در خیابان‌ها مشاهده کنید. علاوه بر آن در خیابان‌ها با دیدن نمایش‌هایی با موضوع‌هایی مربوط به تاریخ چین می‌توانید سرگرم شوید. اگر در نزدیکی هتل خود معبدی وجود دارد به آنجا بروید. چرا که در مقابل معبدها جشن با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

۲۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران