معماری خارق‌العاده‌ معبد حقیقت پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
معماری خارق‌العاده‌ معبد حقیقت پاتایا

امروزه سفر به کشورهای آسیایی به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که دارند در بین مردم بسیار زیاد شده است. یکی از این مقصدها که دل هر گردشگری را مجدوب خود می‌کند تور تایلند می‌باشد. آوازه زیبایی طبیعت از جمله سواحل بی‌نظیر آن زبان‌زد هر گردشگری است. ولی باید بگوییم که سفر به تایلند فقط محدود به خلیج نیلگون و سواحل فوق‌العاده‌اش نیست. در تور تایلند می‌توانید از بناهای تاریخی، کلیساها و معابد بسیار زیبای آن نیز دیدن کنید. معبد حقیقت یکی از این بناهای مسحور کننده است که دیدن آن را به هر گردشگری توصیه می‌کنیم. چرا که به جرات می‌توان گفت معبد حقیقت خارق‌العاده‌ترین معبد در جهان است. با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتر این معبد آشنا شوید.

 

آشنایی با معبد حقیقت تایلند (The Sanctuary of Truth)

معبد حقیقت یا به عبارتی دیگر پناهگاه حقیقت از بی‌نظیرترین و خارق‌العاده‌ترین معبدهای تایلند و حتی جهان است. این معبد از لحاظ مکانی در شهر پاتایا و در نزدیکی‌های ساحل ناکولا قرار گرفته است. سالانه هزاران گردشگر با تور پاتایا از این معبد دیدن می‌کنند. آنچه در نگاه اول باعث حیرت بازدیدکنندگان می‌شود مصالحی است که در ساخت آن استفاده شده است. معبد حقیقت به طور کلی از چوب ساخته شده است. حکاکی‌هایی که بر روی این چوب‌ها دیده می‌شوند نمایی دو چندان زیبا و حیرت‌انگیز به آن داده‌اند.

 

 راهنمای سفر تنهایی به پاتایا جزیره زیبایی‌های تایلند 

The Sanctuary of Truth

 

معبد حقیقت تقریبا ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. برای اولین بار پروژه ساخت این بنای بی‌نظیر تقریبا ۴۰ سال پیش آغاز شد. بر خلاف این که این معبد پیشینه تاریخی چندان دوری ندارد ولی توانسته است در این مدت کم به شهرت جهانی در بین گردشگران برسد. و جالب‌تر اینکه ساخت معبد حقیقت هنوز به اتمام نرسیده است و حدس زده می‌شود که تا ۵ سال آینده تکمیل شود. چرا که تمامی حکاکی‌های آن با دست انجام می‌شود. ساخت این بنا از اعتقادات مذهبی تایلندی‌ها الهام گرفته شده است. آن‌ها بر این باور هستند که معبد حقیقت نمادی از فرهنگ و اعتقادات تایلندی‌ها است و خواهد بود.

 

معماری معبد حقیقت تایلند

برای ساخت معبد حقیقت زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع اختصاص داده شده است. این زمین مشرف به منظره زیبایی از دریا می‌باشد. سبک معماری به کار رفته در آن از اعتقادات بودائیسم و هندو برگرفته شده است. بر روی دیواره‌های این بنا می‌توان داستان‌ها و افسانه‌ و اسطوره‌های مربوط به این سرزمین را مشاهده کرد. این افسانه‌ها بر روی دیوارهای ساخته شده از جنس چوب دیده می‌شوند که با دست توسط هنرمندان تایلندی حکاکی شده‌اند. آنچه بیشتر از هر چیزی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند این است که در ساخت معبد حقیقت از هیچ گونه پیچ و یا مهره فلزی استفاده نشده‌ است. کل بنا با استحکامی که دارد فقط از چوب ساخته شده است.

 

  بهترین هتل‌های پاتایا با پارک آبی اختصاصی

The Sanctuary of Truth

 

علت ساخت معبد حقیقت در تایلند

اول از هر چیزی آنچه باعث شد تا پروژه ساخت معبد حقیقت آغاز شود زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین بودایی و هندی بود. حکاکی‌های انجام شده بر روی چوب اعتقادات تایلندی‌ها را در قالب داستان‌هایی نشان می‌دهد. از جمله مفاهیمی که بر روی این دیوارها دیده می‌شوند پیروزی خوبی بر بدی و اهمیت بیشتر معنویات در مقابل مادیات می‌باشد. اگر علاقه زیادی به این حکاکی‌ها و پندهای نهفته در این دیوارها علاقه داشته باشید متوجه خواهید شد که حقیقت و درستی اساس و پایه تمام داستان‌های حک شده می‌باشد. همین باعث شده است تا این معبد تحت عنوان معبد حقیقت شناخته شود.

 

The Sanctuary of Truth

 

طریقه بازدید از معبد حقیقت تایلند

از آنجایی که در این بنا هیچ گونه چراغ و برق استفاده نشده‌ است ساعت‌های بازدید از آن از ۸ تا ۱۸ می‌باشد. در دور تا دور این معبد پنجره‌هایی وجود دارند که باعث بهره‌مندی آن از نور طبیعی می‌شود. دقت کنید که گردشگران با هر لباسی نمی‌توانند وارد معبد حقیقت شوند. بر تن داشتن لباس پوشیده اجباری است. برای ورود و بازدید باید بلیطی به مبلغ ۶۰۰ بات تایلند پرداخت کنید و فقط ۱ تا ۲ ساعت اجازه بازدید خواهید داشت.

 

 به «معبد وانسانگ وارارام» بروید و ساعت‌ها سکوت و آرامش را تجربه کنید

The Sanctuary of Truth

 

سرگرمی‌های معبد حقیقت پاتایا

در کنار بازدید از معبد حقیقت در تور تایلند می‌توانید از سرگرمی‌های دیگری که در این مکان مهیا شده‌اند نیز استفاده کنید. از جمله این تفریحات و سرگرمی‌ها عبارتند از:

  • اسب سواری
  • فیل سواری
  • موتور سواری
  • قایق سواری
  • کالسکه سواری
  • تماشای رقص دلفین‌ها

البته دقت کنید که برای بهره‌مندی از هر یک از این تفریحات باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. همچنین برای برخی از آن‌ها ساعات مشخصی در نظر گرفته شده است که از قبل باید در مورد آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

۱۷ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران