در مورد معبد وات فرا خائو یای پاتایا بیشتر بدانید

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
در مورد معبد وات فرا خائو یای پاتایا بیشتر بدانید

یکی از قابل توجه‌ترین بخش‌های گردش و بازدید در سفر با تور تایلند رفتن به معابد بی‌نظیر آن است. از جمله معبدهای زیبا و دیدنی این کشور که در شهر پاتایا وجود دارند می‌توان به معبد وات فرا خائو یای اشاره کرد. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که دوست دارید به غیر از تفریح در سواحل زیبای تایلند از معابد آن نیز دیدن کنید همراه ما باشید تا با تمامی جزئیات این معبد آشنا شوید.  

 

معبد وات فرا خائو یای  (Wat Phra Khao Yai)

بازدید از معبد وات فرا خائو یای در سفر به پاتایا این فرصت را به شما می‌دهد تا با یکی از باشکوه‌ترین و جذاب‌ترین معبدهای بودایی جهان آشنا شوید و از مشاهده آن لذت ببرید. ترجمه نام این معبد به زبان تایلندی معنای معبد عظیم بودا را می‌دهد. از آنجایی که این معبد زیبا در کنار یکی از زیباترین ساحل‌های پاتایا به نام بنگ راک قرار گرفته است می‌توانید بعد از بازدید معبد از تفریحات آبی و مشاهده چشم‌انداز‌های اطراف آن نیز لذت ببرید. رفتن به بازدید این بنای مذهبی باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم بومیان و بودایی‌های این منطقه از نزدیک آشنا شوند.

 

راهنمای گشت و گذاری زنانه در پاتایا

Wat Phra Khao Yai

ناگفته نماند که معبد وات فرا خائو یای در پادگانی نظامی واقع شده است. لذا گردشگران می‌توانند به راحتی و بدون هیچ استرسی کل تمرکز خود را بر خوشگذرانی و تفریح بگذارند. علاوه بر اینکه این معبد مکانی برای عبادت و راز و نیاز بودایی‌ها می‌باشد مقبره بنیانگذار نیروی دریایی تایلند نیز در آن قرار گرفته است. این شخص در میان تایلندی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. از این رو قرار گرفتن آرامگاه وی در این معبد به محبوبیت این مکان افزوده است.

 

سبک معماری معبد وات فرا خائو یای  

تاریخچه ساخت معبد وات فرا خائو یای به سال ۱۹۷۲ میلادی برمی‌گردد. آنچه در نگاه اول توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند مجسمه طلایی بودا می‌باشد. این مجسمه با شکوه به صورت تقریبی ۱۲ متر بلندی دارد. در اصل این معبد بزرگ و زیبا از چندین بت‌کده ساخته شده است. گردشگران علاقه‌مند می‌توانند در طول بازدید خود از این زیرمجموعه‌های تشکیل دهنده نیز دیدن کنند. برای دسترسی به این معبد و مجسمه به نام آن باید مسیر پله‌ای عبور کنید. در طول مسیر پله‌ها مجسمه طویل و عظیمی از مار طلایی رنگ وجود دارد. این مار در آیین تایلندی نگا نام دارد. مجسمه بودای بزرگ در انتهای همین پله‌ها قرار گرفته است. در کنار مجسمه بودا مجسمه شیطان واقع شده است. طبق روایت‌های افسانه‌ای گفته می‌شود شیطان به شکل زنی زیبا برای فریب دادن بودا آمده بود.

 

راهنمای سفر تنهایی به پاتایا جزیره زیبایی‌های تایلند

Wat Phra Khao Yai

چند قدم جلوتر مجسمه بودای چینی قرار داده شده است. بودای چینی گوآن یین (Guanyin) نام دارد. آنچه در طراحی این مجسمه جلب توجه می‌کند داشتن ۱۸ دست می‌باشد. بودایی‌ها بر این اعتقادند که Guanyin خدای قدرت است. به این معنا که با قدرت خود از تمامی ضعیفان در برابر خطرات محافظت می‌کند. علاوه بر این مجسمه‌ها در طول بازدید خود می‌توانید از بنای زیبا و نقاشی‌های موجود در معبد و اطراف مجسمه‌ها دیدن کنید و تجربه به یادماندنی را برای خود ثبت کنید.

 

امکانات رفاهی و تفریحی موجود در معبد وات فرا خائو یای

این روزها با استقبال زیاد گردشگران از این مکان امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در آن فراهم شده است. نمونه‌ای از این امکانات قرار گرفتن مغازه‌هایی برای خرید مواد غذایی و یا صنایع دستی می‌باشد. صنایع دستی می‌توانند گزینه خوبی برای خرید سوغاتی یا یادگاری از سفر خود به پاتایا و بازدید از این معبد باشد. از دیگر امکانات می‌توان به رستوران‌های متنوع با منو غذایی گسترده، مکان‌های اختصاصی برای مدیتیشن، فالگیری، کافه‌های گوناگون و دنج، خوردن غذاهای خیابانی، استفاده از ساحل زیبای بنگ راک اشاره کرد.

 

بهترین بازارهای شبانه پاتایا که علاقه‌مندان به خرید آن‌ها را دست نمی‌دهند

 Wat Phra Khao Yai

نکات کلی در مورد بازدید از معبد وات فرا خائو یای

رفتن به معبدها و بازدید از آن‌ها مثل هر مکان مذهبی قوانین و مقررات خاص خود را دارد. معبد وات فرا خائو یای نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله این نکات مهم که رعایت کردن آن‌ها در طول بازدید مهم هستند عبارتند از:

  • پوشیدن لباس مناسب و پوشیده در حین بازدید از آن
  • احترام به اعتقادات و باورهای بودایی‌ها در این مکان
  • عدم ایجاد صدا و رعایت نظافت در طول بازدید
  • قبل از ورود باید کفش‌های خود را در بیاورید.
  • هرگز در حین نشستن پای خود را به سمت مجسمه بودا دراز نکنید.

 Wat Phra Khao Yai

مسیر دسترسی به معبد وات فرا خائو یای

معبد وات فرا خائو یای در حوالی ساحلی به نامBang Rak  که با عنوان ساحل بودای بزرگ نیز شناخته می‌شود واقع شده است. این ساحل در جزیره Koh Samui در بخش شمال شرقی شهر پاتایا می‌باشد. گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر از آن دیدن کنند. آدرس دقیق برای رفتن به این معبد عبارت است از:

Bang Lamung District, Chon Buri

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران