۹ دهکده کوهستانی و شگفت انگیز در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۹ دهکده کوهستانی و شگفت انگیز در گرجستان

با این که تفلیس، کوتایسی یا باتومی مقاصد اصلی گردشگران به شمار می‌روند، اما اگر می‌خواهید روح واقعی گرجستان را از نزدیک لمس کنید، باید به دهکده‌های زیبای کوهستانی این کشور بروید. دهکده‌هایی که در عمق طبیعت، به شکلی شگفت انگیز زیبا و دیدنی هستند. در این پست لیستی از این دهکده‌ها مشاهده خواهید کرد که در سفر با تور گرجستان می‌توانید چند روزی را در آنها اقامت کنید .

 

استپانتسمیندا، کازبگی

استپانتسمیندا یکی از پرطرفدارترین مقاصد کوهستانی در گرجستان است که به واسطه داشتن مناظر زیبا که گویی در یک کارت پستال در حال قدم زدن هستید و کلیسای ترینیتی معروف شده است. مسیر ماشین رو تا قلب این محل جریان دارد و با توجه به این که به تفلیس نزدیک است، گزینه‌ای عالی برای یک سفر یک روزه از پایتخت به شمار می‌رود و در سفر به تفلیس به راحتی می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید.

 

 راهنمای سفر زمینی به گرجستان (قسمت اول) 

 استپانتسمیندا

 

بوچورنا، آخمتا

این دهکده زیبا در ارتفاع ۲۳۴۵ متری از سح دریا به حساب می‌آید و در واقع بلندترین جایی در اروپا است که مردم در آن به زندگی مشغولند. طبیعت اطراف این دهکده‌ی کوچک فوق‌العاده زیبا است ودر فصول مختلف نمایی متفاوت دارد. بهار و تابستان سرسبز، پاییز چند رنگ و البته زمستان‌های برفی که دسترسی به دهکده را سخت می‌کند.

 

 بوچورنا

 

شاتیلی، خوسورتی

خوسورتی از جمله مناطق کوهستانی گرجستان است که به واسطه مسیرهای ساخته شده دسترسی به آن راحت است. شاتلی نیز بزرگ‌ترین دهکده آن به حساب آمده که در نزدیکی مرز چچن قرار دارد. مردم این محل به واسطه مشکلات پیش آمده در دوران شوروی و کمونیست، مجبور به کوچ از این منطقه شده بودند و حالا هم جمعیت آن بسیار کم‌تر از آن چه است که تصور می‌شود و آن‌ها در کنار برج‌های قرون وسطایی به جا مانده که از مهم‌ترین جاذبه‌های این مکان است، زندگی می‌کنند.

 

 چه زمانی را برای سفر به گرجستان انتخاب کنیم؟ 

 شاتیلی

 

موتسو، خوسورتی

آخرین دهکده در خوسورتی که چسبیده به مرز چچن است و شما به راحتی در آن می‌توانید ماموران چچنی را در دوردست مشاهده کنید. چیزی که این دهکده کوهستانی را مهم و دیدنی می‌کند، ویرانه‌های باستانی موجود در بالای تپه‌های آن است که در بازدید از این دهکده حتما باید آن‌ها را نیز ببینید.

 

 موتسو

 

اومالو، توشتی

توشتی از دیگر نقاط کوهستانی قابل دسترسی در گرجستان است که به واسطه معماری خاص و البته طبیعت زیبایش، حتما باید یک بار هم که شده به دیدنش بروید. البته مسیر کوهستانی و خطرناک آن در میان گردشگران معروف است، اما همین جاده نیز نتوانسته جلوی تعداد زیادی گردشگران که از آن بازدید به عمل می‌آورند را بگیرد. اومالو بزرگ‌ترین دهکده کشور است و البته می‌توانید آن را به عنوان یک نقطه شروع و اقامت برای بازدید از دهکده‌های متنوعی که در آن حوالی وجود دارد و همچنین ویرانه‌های تاریخی در نظر بگیرید.

 

 ۴ مکان جالب و قدیمی در گرجستان 

 اومالو

 

شناکو، توشتی

شناکو کمی از اومالو فاصله دارد و به جز زیبایی‌های طبیعی، عمده شهرت خود را به واسطه وجود کلیسای ترینیتی مقدس به دست آورده که بر بالای تپه و مشرف به دهکده ساخته شده است. این دهکده بسیار کوچک است اما جالب این که چند مهمانخانه در خود دارد که می‌توانید در آن‌ها شب را اقامت کنید و از بودن در این منطقه لذت ببرید.

 

 شناکو

 

باخمارو، گوریا

باخمارو یک اقامتگاه کوهستانی در ارتفاع ۲۰۵۰ متری از سطح دریا است. این دهکده زیبا میان جنگلی کاج و صنوبر احاطه شده و با داشتن چشمه‌های آب گرم، به عنوان یک اقامتگاه درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 راهنمای کوله گردی در زیبایی‌های گرجستان

  گوریا

 

آمبرولائوری، راچا

راچا از جمله مهم‌ترین مناطق کشت انگور در کشور به حساب می‌آید و با این که زیبایی آن به پای توشتی یا خِوسورتی نمی‌رسد، اما با این حال ارزش سفر کردن را دارد. مخصوصا اگر در زمان برداشت انگور به این مکان مراجعه کنید و تولید نوشیدنی در باغات آن را به تماشا بنشینید.

 

 آمبرولائوری

 

اوشگولی، سوانتی

اوشگولی یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید. یکی از معدود دهکده‌های اروپا در این ارتفاع که با مناظر خیره کننده خود در فصول مختلف، از جمله مقاصد بسیار پرطرفدار در گرجستان به حساب می‌آید. در این محل چندین برج دفاعی مربوط به قرون وسطا وجود دارد که از جمله جاذبه‌های گردشگری سوانتی محسوب می‌شوند.

 

 با توجه به سلیقه شخصی‌تان به گرجستان سفر کنید

اوشگولی

۱۷ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران