جذاب‌ترین محله‌های دهلی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری دهلی
جذاب‌ترین محله‌های دهلی را بشناسید

دهلی به طور خاص با برخی از محله‌های جالب پر شده که از بالا تا پایین شهر گسترده شده‌اند. این محلات هر کدام‌شان دارای جاذبه فرهنگی و گنجینه‌ای پنهان در دل خود هستند. گشت و گذار در این محله‌ها تجارب منحصر به فردی به سفرتان اضافه می‌کنند. اگر قصد دارید با تور هند از این شهر دیدن کنید راهنمای محلات ما می‌تواند شما را در این سفر راهنمایی کند.

 

روستای هوز خس

این منطقه دارای کافه‌ها و رستوران‌های مرسوم و به روز زیادی است که برای غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و زندگی شبانه‌شان شهرت دارند. اما در کنار این‌ها هوز خس با داشتن آثار باستانی مربوط به دوره قرون وسطا بازدیدکنندگان خود را به سفر در زمان هم می‌برد. این روستا در دوره پادشاهی دهلی مکانی مهم در قرن ۱۳ام بوده است. این روستا میزبان آب انبار بزرگی است که آب ذخیره شده در آن مصرف شهر مجاور، سیری را تامین می‌کرد. این مخزن آب توسط سلطان دهلی علاالدین خالجی ساخته شده بود. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی مثل مدرسه اسلامی (حوزه علمیه)، مسجدی و مقبره فیروز شاه، سلطان دهلی در قرن ۱۴ام می‌شود. با وجود کافه‌هایی مثل Coast Cafe و Kunzum Travel Cafe این روستا برای گردش دورکارهای آزاد نقطه‌ای مناسب و خواستنی است. برای صرف ناهار و نوشیدنی زمانی را برای گشتن در این محله در نظر بگیرید.

 

 ۵ فعالیت هیجان انگیز در محیط‌های سرپوشیده دهلی 

 روستای هوز خس

 

شاهپور جات

همچون هوز خس، شاهپور جات نیز شهری باستانی در دهلی است. در واقع دهکده فعلی بر روی خرابه‌های دهکده قبلی ساخته شده است. این منطقه به دلیل ارزان بودن اجاره‌ها نظر طراحان جدید و مستقل را برای ساخت و ساز به خود جلب کرده است. تا این که به مرور زمان اینجا به پاتوقی برای جوانان دهلی برای وقت گذرانی و دورهمی دوستانه تبدیل شد. شاهپور جات حالا با بوتیک‌های مد روز مثل کانله، کلارت، نیمای و Sahiba Singh و همینطور حراجی‌های دست دوم فروش مثل House of Blondie و همچنین فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی از بازدیدکنندگان خود استقبال می‌کند.

 

 بهترین کافه رستوران‌های دهلی؛ شهر رقص‌ها و قصه‌ها 

 شاهپور جات

 

Connaught Place

Connaught Place از نمادهای سرزمینی و دیدنی دهلی است که تا قبل از این که انگلیسی‌ها بخواهند یک مرکز تجاری احداث کنند جنگلی انبوه بود که محلی‌ها برای دفع زباله‌های خود از آن استفاده می‌کردند. معماری Connaught Place هیچ شباهتی به هیچ کجای شهر ندارد. این ساختار دایره‌ای با ستون‌های بلند جورجیایی و قوس‌های پالادیایی از حمام‌ سلطنتی انگلیس الهام گرفته شده است. اگرچه اینجا برای گشت و گذار خرید شهرت دارد اما با کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی نیز احاطه شده که فرصت خرید و گردش را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. به علاوه مردم برای تماشای فیلم در سالن‌های سینمای PVR Plaza و Carnival Odeon به این محله می‌آیند.

 

 Connaught Place

 

lodhi colony

لودی کلنی یکی از محلات جذاب و کلاس بالای دهلی است که در اواخر دوره سلطنت انگلیس‌ها در دهه ۱۹۴۰ درهند ساخته شد. باغ‌های لودی از زیبایی‌های محله در بازدید هستند که باید سری به آن‌ها بزنید. اگر اوایل صبح به این محله بروید سیاستمدارانی را می‌بینید که پیاده‌روی صبحگاهی‌شان را در پارک‌ها انجام می‌دهند. به علاوه وجود ساختمان‌های قرن ۱۵امی بر جذابیت این محله افزوده است. همچنین The Indian Habitat Centre در همین نزدیکی میزبان برخی از بهترین رویدادهای فرهنگی در سطح شهر از نمایشگاه‌های هنری گرفته تا اکران فیلم می‌شود. برای خرید و غذا می‌توانید به بازار مهرچاند بروید. وقتی به این بازار رفتید به کتابفروشی CMYK سری بزنید که یکی از بهترین‌های شهر است.

 

  چهار رستوران لوکس دهلی که باید غذای هندی آن را امتحان کنید 

 لودی کلنی

 

شهر قدیمی (Old Delhi)

مهم نیست چند محله جدید و به روز به دهلی اضافه شده باشد چیزی که امروزه از دهلی می‌بینید از شهر قدیمی آن آغاز شده است. همانطور که می‌دانیم توسط پنجمین امپراتور مغول شاه جهان در سال ۱۶۳۸ تأسیس شده، بنابراین نام اصلی آن شاه جهان آباد بود. اگرچه ار آن شکوه دوره مغولی چیزی باقی نمانده اما برخی از بناها همچنان توجهات گردشگران را به خود جلب می‌کند. قلعه سرخ و جاما مسج ، دو بنای برجسته مغولی که در نزدیکی یکدیگر در این منطقه قرار دارند از جمله این بناها هستند. به علاوه چاندنی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای دنیا به عنوان جاذبه‌ای فرهنگی در این محله واقع شده است.

 

 Old Delhi

 

Majnu ka Tilla

این محله که در حاشیه رودخانه یامونا قرار گرفته به عنوان تبت دهلی نیز شناخته می‌شود. زمانی که خیلی از تبتی‌ها توسط چین از لهاسا رانده شدند، تعداد بسیاری از آن‌ها در سال ۱۹۵۹ به هند پناه آوردند. در ابتدا، اردوگاه پناهندگی در کنار یامونا ایجاد شد. سپس دولت هند در سال ۱۹۶۰ به طور رسمی زمین را به اسکان پناهندگان تبتی اختصاص داد. امروزه محله مجنو کا تیلا با کافه‌ها و رستوران‌های مقرون به صرفه‌ای که بیشتر غذاهای تبتی، نپالی و سایر غذاهای آسیایی را سرو می‌کنند از گردشگران پذیرایی می‌کند.

 

 بزرگ‌ترین و برترین مراکز خرید دهلی را بشناسید 

Majnu ka Tilla

۲۳ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران