۸ دلیل که شما را مشتاق سفر به پکن می‌کند

جاذبه‌های گردشگری پکن
۸ دلیل که شما را مشتاق سفر به پکن می‌کند

پکن یکی ازبزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای آسیاست که بهترین امکانات و ظرفیت‌ها را برای گردشگری دارد. شهر چشم بادامی‌های پر کار و پایتخت چین با برترین کارخانه‌ها. شهر آسمان خراش‌ها و جلوه‌های شهری مدرن. اگر در جستجوی مکانی برای سفر هستید و نمی‌دانید کجا همراه ما باشید تا با ۸ دلیل به شما بگوییم چرا باید تور چین و سفر به پکن را انتخاب کنید.


۱- می‌توانید از بهترین نقاط دیوار چین دیدن کنید

دیوار چین یکی از مهمترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جهان است که سالانه هزاران نفر از آن دیدن می‌کنند. دیواری به طول ۵ هزار و پانصد مایل که در قرن هفتم میلادی به دور کشور چین کشیده شده است. دیواری که در گذشته کاربرد امنیتی داشته است و امروزه بیشتر کاربرد تزئینی دارد. یکی از موهبت‌هایی که سفر به پکن می‌تواند برای شما داشته باشد دیدن نقاطی شگفت‌انگیز از دیوار چین است. دیدن کوه جویونگ پاس از پس دیوار در این شهر یکی از چشم‌اندازهای فوق‌العاده است.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید

شهر پکن 


۲- امکان بازدید از شهر ممنوعه‌ای

شهر ممنوعه در پکن مجموعه‌ای از قصرهای خاندان امپراطوری چین بوده است که در حدود پانصد سال هیچکس غیر از خاندان سلطنتی که در آن زندگی می‌کرده‌اند اجازه ورود به آن را نداشته‌اند. این قصرها امروزه یکی از جذاب‌ترین نقاط چین به حساب می‌آیند. چرا که مناسبات قدرت از درون را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. بنابراین دیدن آنها می‌تواند همراه با آشنایی‌ها و آگاهی‌های فراوان باشد.

 

گردشی یک روزه در جاذبه‌های طبیعی اطراف پکن (قسمت اول)

شهر پکن


۳- بازدید از میدان تاریخی تیان آن‌من

میدان تیان آنمن پکن یکی از مهمترین و تاریخی‌ترین میدان‌های تاریخ معاصر است. میدانی که گفته می‌شود در آن صدها آزادی خواه در سال ۱۹۸۹ میلادی کشته شده‌اند. میدانی که بوی خون می‌دهد و بازدید از آن جزو بازدیدهای سیاسی و اجتماعی به حساب می‌آید. میدانی که مردی سپید پوش مقابل تانک‌هایی که برای کشتار مردم آمده بودند قد راست کرد و تصویرش در سراسر جهان مخابره شد.

 

 شهر پکن


۴- پکن شهر چای‌ها و چایخانه‌هاست

چای با فرهنگ خوراکی و نوشیدنی ما ایرانی‌ها بسیار عجین شده است و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در شهر پکن چای جایگاه والایی دارد. در این شهر می‌توانید چایخانه‌های زیادی بیابید که در آنها می‌توانید چای‌ها و دمنوش‌های گوناگون را سفارش بدهید و نوش جان کنید. همچنین اگر می‌خواهید چای‌های متفاوت خریداری کنید این امکان برایتان در فروشگاه‌های متنوع این شهر فراهم است.

 

 ۱۰ چایخانه‌ی معروف شانگهای شهر تفریحات مدرن و سنتی 

شهر پکن


۵- در پکن می‌توانید متفاوت‌ترین غذاهای عمرتان را نوش جان کنید

فرهنگ غذایی چینی‌ها با ایرانی‌ها بسیار متفاوت است و اگر می‌خواهید این امر را امتحان کنید امکانش در رستوران‌های لوکس و بی‌شمار پکن برایتان فراهم آمده است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید در عمرتان غذاهایی که تا به حال مزه‌شان زیر زبان‌تان نیامده است را امتحان کنید به شهر پکن سفر کنید و به رستوران‌هایش بروید. البته این شهر رستوران‌های بین‌المللی نیز در خود بسیار دارد که اگر ذائقه‌تان با غذاهای چینی جور نیامد می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

 

 ۹ رستوران ایتالیایی در پکن برای عاشقان پیتزا و پاستا 

شهر پکن


۶- پکن شهر بناهای شگفت‌انگیز است

اگر می‌خواهید معماری مدرن در جهان را درک کنید و ببینید یکی از بهترین شهرهایی که می‌توانید به آن مراجعه کنید شهر پکن است. شهری که بناهای باشکوه بسیار در آن ساخته شده است. شهری که شما را تحت تاثیر معماران و معماری‌هایش قرار می‌دهد. بناهایی مانند ساختمان رادیو و تلوزیون و گلکسی سوهو از معروف‌ترین بناهای این شهر به حساب می‌آیند که بسیار مورد بحث معماران جهان قرار گرفته‌اند.

 

 شهر پکن


۷- پکن شهر پارک‌های شهری است

پکن یکی از زیباترین شهرهای چین است که پارک‌های شهری در آن جایگاهی ویژه‌ای دارند. بنابراین در شلوغی‌ها و صداهای این شهر می‌توانید به خلوتی‌ها و سکوت‌های پارک‌های این شهر پناه ببرید و باز هم معماری و شهرسازی مدرن را تماشا کنید. معماری‌ای که کمونیسم در آن ریشه دوانیده و تلاش داشته بسیاری از چیزها را به شکل واحد درآورد.

 

راهنمای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در پکن

 شهر پکن


۸- پکن مرکزخریدهای مجلل در خود دارد

یکی از بحث‌هایی که درباره چین وجود دارد آن است که جنس‌های چینی، اجناس خوبی نیستند. این بحث کاملا غلط است. چرا که اجناس چینی از بهترین‌ها در دنیا به حساب می‌آیند اما آنچه تاجران ما به کشور وارد می‌کنند اجناس خوب چینی نیستند. به پکن اگر سفر کنید با حجم وسیعی از مرکزخریدهای مجلل مواجه می‌شوید که بهترین اجناس چینی را عرضه می‌کنند. با مراجعه به این مرکزخریدهاست که متوجه می‌شوید اجناس چینی جزو بهترین‌ها در دنیا به حساب می‌آیند بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در سفر به پکن به اندازه کافی پول همراه خود داشته باشید تا بتوانید بهترین خریدها را با قیمت‌های معقول انجام بدهید.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

شهر پکن

۲۷ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران