۹ نکته‌ی مهمی که نشنال جئوگرافی از سفر به پکن به شما گوشزد می‌کند

جاذبه‌های گردشگری پکن
۹ نکته‌ی مهمی که نشنال جئوگرافی از سفر به پکن به شما گوشزد می‌کند

رسانه نشنال جئوگرافی در بسیاری از موارد یکی از برترین رسانه‌های مربوط به سفر در دنیاست که نکات مهمی در مورد کشورها و شهرهای مختلف منتشر می‌کند. جدا از نکات ریزی که شما در سفرنامه‌های این رسانه می‌خوانید، گاهی نگاه کلی آن در مورد شهرهای مختلف بسیار جالب و البته کمک کننده در سفر به این مقاصد می‌شود.

برای مثال ۹ نکته در مورد سفر با تور چین و به شهر پکن در این سایت آمده که ما آن‌ها را در نوشته زیر برایتان گردآورده‌ایم شاید در تور چین، به شما کمک کند. این نکات شامل جاهایی که باید ببینید، فعالیت‌هایی که باید انجام دهید و در نهایت نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید می‌شوند.

 

سایت‌های باستان شناسی

بازدید از سایت‌های باستانی شناسی در سفر به چنین شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. پس حتما از جاهایی همچون مقبره مینگ که منزلگاه ابدی امپراطوران ۱۳ام تا ۱۶ام چین بوده‌اند دیدن کنید. این مکان در نزدیکی دیوار بزرگ واقع شده و در واقع یک گردش یک روزه برای شما از پکن خواهد بود. چنین بازدیدهایی شما را با واقیت وجودی این شهر و گذشته‌اش آشنا می‌کند.

 

۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن

 

 سفر به پکن

 

 

میراث جهانی یونسکو

پکن دارای چندین میراث جهانی یونسکو است که شهر ممنوعه چین مهم‌ترین آن‌هاست. این مکان در حدود ۵۰۰ سال تا سال ۱۹۱۱ جایگاه امپراطوران سلسل کینگ بوده و حالا در قلب شهر پکن واقع شده است. در ساعات اولیه صبح و در خلوت‌ترین حالت ممکن از این مکان دیدن کنید.

 

 

سفر به پکن

 

 

تجربه‌ی تاریخی پکن را از دست ندهید

در کنار بازدید از مراکز خرید و ساختمان‌های شیشه‌ای ومدرن، بازدید از محله‌ای همچون هوتونگز را از دست ندهید. این مکان هنوز در مسیر سنت‌ای خود باقی مانده و دارای چندین خانه، فروشگاه و مراکز دیگر است که کاملا شمایلی تاریخی دارند. پکن تنها چند محله‌ از محله‌های اصیل خود را به این شکل حفظ کرده، به همین دلیل بازدید از آن‌ها از اهمیت زیادی برخورداز است و به شما نکاتی از زندگی در صده ۱۳ این کشور را بازگو می‌کند.

 

خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

 

 سفر به پکن

 

 

بهترین سفریک روزه از پکن

کاخ تابستانی که ۱۵ کلیومتر از مرکز شهر فاصله دارد شما را به یک دنیای دیگر و کاملا متفاوت از خود پکن وارد می‌کند. برکه‌ها، باغ‌ها و تمام دیدنی‌های این کاخ زیبا فوق‌العاده بوده و به شما این اجازه را می‌دهند تا برای ساعاتی وارد زندگی شاهانه امپراطوران چینی شوید.

 

بهترین کارهای غیرمعمولی که می‌توانید در پکن انجام دهید

 

 سفر به پکن

 

 

نمادی که نمی‌توانید از آن بازدید نکنید

بیش از ۲۷ هزار نفر هر روزه از دیوار بزرگ چین دیدن می‌کنند و مسلما سفر به چین کامل نخواهد بود، مگر اینکه شما نیز از این دیوار بازدید نمایید. اگر دردسر زیادی نمی‌خواهید از ورودی‌های معروفی همچون جینشانلینگ یا سیماتای وارد دیوار شوید، اما حتما ساعات اولیه صبح را برای این کار انتخاب کنید. اما اگر تجربه‌ای متفاوت می‌خواهید به نقاط سخت‌تر رفته و البته با خلوتی بیشتر نمایی متفاوت از پکن را مشاهده کنید.

 

 

 سفر به پکن

 

 

تفریحات شبانه

تمام پکن نقاط تاریخی نیستند و شب‌های جذاب و شلوغ پکن نیز برای مسافران بسیار مفرح خواهد بود. برای اینکه بهترین تجربه ممکن از چنین ساعت‌هایی را داشته باشید، مستقیما به محله چائویانگ رفته و دیگر نقاط شهر را فراموش کنید.

 

 

 سفر به پکن

 

 

بنای تاریخی

جدا از سازه‌های بزرگ مراکزی که نمونه‌اش در دیگر نقاط جهان به هیچ وجه وجود ندارد، پکن دارای ابنیه تاریخی زیادی نیز هست که مهم‌ترین آن‌ها معبد بهشت است که معبدی برای شاهان و شاهزاده‌ها بود. این مکان در محلی سرسبز و بزرگ واقع شده و از جمله نقاط دیدنی و مهم شهر برای بازدید محسوب می‌شود.

 

 

 سفر به پکن

 

 

تجربه زندگی محلی

پارک‌ها بهترین نقاط شهر برای بازدید با مردم محلی و بودن در کنار آن‌هاست. هر چه در مورد مردم چین شنیده‌اید کنار بگذارید و در زمان بازدید از معبد بهشت، به پارک رفته برای چند ساعتی خوش بگذرانید و تا جای ممکن سعی کنید با مردم شهر همزبان شوید. در ساعاتی از روز که هوا خوب باشد، باغ‌ها و پارک‌های چین نیز از جمعیت خالی نمی‌شود.

 

 

 سفر به پکن

 

 

نکاتی که باید قبل از سفر بدانید

مهم‌ترین مشکل شما در سفر به پکن زبان خواهد بود چون زبان انگلیسی آنقدرها که باید شما را کمک نمی‌کند. به همین خاطر بهتر است چند کلمه مهم را در گوشه‌ای یاد داشت کنید، یا از مترجم‌هایی روی گوشی خود بهره ببرید که عکس‌ها را برای ترجمه به زبانی دیگر اسکن می‌کنند. پکن مکانی عموما امن است، اما مسائل امنیتی عمومی را در جاهای شلوغ رعایت کنید. همیشه آدرس هتل خود را به چینی از مسئول هتل گرفته و در جیب داشته باشید تا به تاکسی‌ها نشان دهید و مهم‌تر از همه، برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید چون با شهری بزرگ مواجهید که بدون برنامه‌ریزی بیشتر ساعات شما در ترافیک و رفت و آمد خواهد گذشت.

۲۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران