خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا

گوا یکی از زیباترین جزیره‌های آسیاست که سالانه هزاران مسافر را برای گذراندن ماه عسل و روزهای عاشقانه به سمت خود می‌کشاند. جزیره‌ای رویایی و جادویی که در سواحلش می‌شود زیباترین تصاویر همنشینی آبی دریا و آبی آسمان را مشاهده کرد. جزیره‌ای که در اقامتگاه‌های دنجش می‌توان خلسه‌های عاشقانه را تجربه کرد. جزیره‌ای که بهترین رستوران‌های دریایی را دارد و بهترین غذاها را برای مسافرانش سرو می‌کند. در سفرتان با تور هند به این جزیره اگر به دنبال خرید سوغاتی‌های معروف هستید همراه ما باشید تا با توجه به بودجه‌تان سوغاتی‌های مختلف این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- نمک دریایی

گوا یکی از مهترین تولیدکنندگان نمک دریایی در هند است. چرا که بسترهای گسترده‌ای برای این کار دارد. از جزئیات خواص نمک دریایی اگر بخواهیم بگذریم و چیزی در این باره خدمتتان عرض نکنیم باید بدانید این نمک‌ها کاربر درمانی و دارویی مختلفی دارند و شما می‌توانید در گوا با قیمت‌های ارزان این محصول را خریداری کنید. یکی از بازارهای معروف گوا که این نوع نمک‌ها در آن به فروش می‌رسند جمعه بازار ماپوسا است که فروشندگان محلی در آن محصولات‌شان را می‌فروشند.

 

معرفی کارناوال گوا یکی از بزرگترین فستیوال‌های هند


۲- بدلیجات صدفی

صدف‌ها اشیایی هستند که خاطره‌ی دریا را در خود ذخیره کرده‌اند. چیزهایی که اگر گوش به آنها بسپارید می‌توانید صدای امواج را بشنوید. برای همین شاید در شهرهای ساحلی هیچ چیزی بهتر از صدف‌ها برای جمع‌آوری خاطراتی که در این شهرها داشته‌اید نیابید. به گوا اگر تشریف ببرید و بخواهید سوغاتی تهیه کنید یکی از بهترین گزینه‌های شما بدلیجاتی هستند که از صدف درست شده‌اند. اجناسی که کاربردهای گوناگونی دارند. برخی از آنها گردنبند هستند، برخی‌های دیگر دستبند و جاکلیدی و لوستر و غیره. این اجناس جزو سوغاتی‌های نسبت ارزان گوا به حساب می‌آیند که می‌توانید آنها را در تعداد زیاد برای دوستان و اطرافیان‌تان تهیه کنید.

 


۳- کلاه‌های حصیری

هوای شرجی و آفتابی شهرهای ساحلی یکی از پوشش‌هایی که وارد زیست روزمره مردمان می‌کند کلاه‌های حصیری است. کلاه‌های لبه‌داری که به صورت شما در مقابل آفتاب پناه می‌دهند. به گوا نیز اگر تشریف ببرید احتمالا اول برای خودتان کلاه حصیری می‌خرید و بعد که زیبایی و تنوع این کلاه‌ها را دیدید تصمیم می‌گیرید آنها را برای نزدیکان‌تان نیز تهیه کنید. کلاه‌هایی که گران قیمت نیستند و برای تمام سنین مدل‌های گوناگونی دارند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم این کلاه‌ها را برای خرید جدی از نظر بگذرانید.

 

معرفی برترین رستوران‌های گوا در هند


۴- بادام هندی

بادام هندی یکی از خوشمزه‌ترین مغزهاست و در عین حال یکی از گران‌ترین آنها نیز به حساب می‎‌آید. اگر به این خوراکی علاقه‌ دارید باید خدمتتان عرض کنیم یکی از بهترین نقاط هند برای خرید این دانه‌ها شهر گوا است. در بازارهای مختلف گوا شما می‌توانید این محصول را بیابید و با قیمت‌ها و درجه‌بندی‌های کیفی مختلف خریداری‌شان کنید. یکی از بهترین گونه‌های این بادام‌ها برای خرید سوغاتی، بادام‌هایی با روکش شکلاتی هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم آنها را در بسته‌بندی‌های مناسب برای دوستان و نزدیکان‌تان تهیه کنید.

 


۵- ادویه

هند کشور ادویه‌هاست. جاییکه در تمامی بازارهایش می‌توانید فروشگاهی مخصوص فروش ادویه را بیابید. جدای از این برخی شهرهایش نیز بازارهایی فقط مخصوص ادویه دارند و گوا نیز چنین است. در سفرتان با تور گوا اگر می‌خواهید ادویه‌های درجه یک برای چاشنی‌های غذایتان تهیه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم ادویه‌های ترکیبی مشهور مانند ماسالا و فلفل هندی را تهیه کنید. بازار سنتی آنجونا، پانجیم و جمعه بازار ماپوسا جزو بهترین نقاط گوا برای خریدن طیف متنوعی از ادویه‌ها به حساب می‌آید.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند


۶- تاپ و تی‌شرت

اگر به دنبال خریدهای ارزان در تعداد زیاد هستید می‌توانید از بازارها و فروشگاه‌های مختلف این شهر انواع تاپ‌ها و تی‌شرت‌ها را خریداری کنید. تاپ‌ها و تی‌شرت‌هایی که قیمت‌های معقولی دارند و از برندهای مطرح نیستند. تاپ‌ها و تی‌شرت‌هایی که طرح‌های زیبای مختلفی روی آنها نقش بسته است و به همین دلیل مورد پسند قرار می‌گیرند. در بازارها و فروشگاه‌های مختلف گوا می‌توانید این محصولات را تهیه کنید و به شما پیشنهاد می‌کنیم هر قیمتی که فروشندگان به شما دادند با آنها چانه بزنید و تا می‌توانید قیمت را بشکنید.

 


۷- بدلیجات دست ساز

گوا یکی از شهرهای مهم هند است که سالانه از بی‌شمار هیچهایکر میزبانی می‌کند. هیچهایکرهای این شهر افرادی هستند که انواع بدلیجات دست ساز را درست می‌کنند. بدلیجاتی که جزو سوغاتی‌های هنری به حساب می‌آیند و تهیه آنها برایتان زیاد هزینه بردار نیست. بنابراین برای خریدن سوغاتی‌های خاص برای دیگران و یا یادگاری سفر برای خودتان بازارچه‌های معروف و سنتی گوا را بشناسید و این بدلیجات را جدی از نظر بگذرانید و تهیه کنید.

 

تور تابستانی هند، زمان طلایی برای بازدید از آبشار دودهساگار گوا

۰۳ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران